Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulphond

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Hulphond

Gisteren is onze hond Flora geopereerd ... ze heeft tepelkanker..
    We hebben ook een Asiel hond Tommy (dalmatier)

Als Flora er niet meer is zou ik een hulphond willen als het kan.
    Maar kan dat eigenlijk wel met een andere hond die verlatingsangst heeft en veel blaft?

Of is het verstandiger als Tommy er ook niet meer is?

Het leven is 1 groot feest... maar je moet zelf de slingers ophangen

Het ligt er denk ik aan of je de hond zelf wilt opleiden of dat je een "kant en klaar- hond" wilt.

In het eerste geval zou ik er niet aan beginnen. Wat dat betreft spreek ik helaas uit ervaring, want mijn oude Jack had m'n Teun wat dat betreft een hoop nare gewoontes geleerd.
    En honden leren nou eenmaal het beste van andere honden...

Maar als je een reeds getrainde hond wilt, is het weer een ander verhaal.
    Dan zou het juist weer een positief effect op Tommy kunnen hebben.

Want die nieuwe hond is dan als het goed is stabiel, zelfverzekerd en rustig genoeg om Tommy wat zelfvertrouwen en steun te geven. Je mag er tenslotte wel van uit gaan dat zo'n hond niet voor niets die (zware) training doorlopen heeft.

Sterkte trouwens met Flora. Ik hoop dat ze jullie nog lang gezelschap zal kunnen houden.

Commentaar

Heb regelmatig met blinden geleiden honden te maken , en iets minder met hulphonden .

In jou situatie zou ik zelf een al getrainde hond nemen .

Die heeft de zó belangrijke bassis al .

Commentaar

Wij hebben iemand in de groep die een dezer dagen zijn hulphond krijgt.
        Die krijg je niet zo maar, je moet aan bepaalde eisen kunnen voldoen.
        Bovendien mag je geen andere hond in huis hebben.
        Is het echt alleen jouw hond, dus geen gezinshond.

Is ook wel logisch als je bedenkt dat die hond 30.000 euro kost
        en na 8 jaar met pensioen gaat.

Commentaar

Hulphond

Je kunt ook bellen met de Stichting Hulphond om te vragen hoe zij daar tegenaan kijken.
          Ik heb daar zelf mijn hulphond van.

Groet,
          Nel

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door belladonna Bekijk bericht
            Wij hebben iemand in de groep die een dezer dagen zijn hulphond krijgt.
            Die krijg je niet zo maar, je moet aan bepaalde eisen kunnen voldoen.
            Bovendien mag je geen andere hond in huis hebben.
            Is het echt alleen jouw hond, dus geen gezinshond.

Is ook wel logisch als je bedenkt dat die hond 30.000 euro kost
            en na 8 jaar met pensioen gaat.

Het is dus niet te hopen dat ik ooit een hulphond nodig heb , want dan zou ik mijn eigen roedel moeten opgeven , dat zou voor mij hetzelfde zijn als dat ik een kind moet inleveren voor een kind dat meer voor me kan doen....

Riwidi

Commentaar

Bedankt voor het meedenken en reageren...! We wachten tot beide honden er niet meer zijn

Volgende week komt hier een hulphond van een bekende hier logeren ..

Bazinnetje heeft een paar jaar geleden trouwens eutenasie gedaan en de hond is nu van haar man. (die een week met vakantie gaat)

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Pippi Bekijk bericht
                Bazinnetje heeft een paar jaar geleden trouwens eutenasie gedaan en de hond is nu van haar man. (die een week met vakantie gaat)
                Mag hij de hond houden
                Is de hond dan meteen met pensioen en gaat hij niet naar een andere hulpbehoevende?
                Ik vind het erg leuk voor de man hoor, dat hij niet zijn vrouw EN de hond meteen kwijt is, het is toch een maatje voor hem ook nu denk ik, maar omdat ze zo duur zijn?
                Pluk de dag!

Commentaar

even heel kritisch en niet lullig bedoelt hoor.......

je hebt net voor elkaar dat je man via PGB voor jou mag zorgen en dus betaald krijgt voor zijn ''mantelzorg''
                  Echt super dat jullie dat gekregen hebben, maar waarom dan ook een hulphond ???

Commentaar

Kritisch zijn is altijd goed..!
                    Er zijn ook hulphonden voor de hulp ivm de MS in combinatie met PTSS...

Hun aanwezigheid maken je rustig en mentaal sterker...

Buddy hulphond
                    Laatst bewerkt door Pippi; 2 augustus 2017, 09:29.

Commentaar

Simone... blijkbaar mag hij de hond houden. Ga het hem vragen .. Duidelijkheid over het waarom het mag

Commentaar

aaah een PTSS hond is wel even heeeeeeel wat anders als een ADL hond.
                        En naar mijn weten worden PTSS honden nog helemaal niet vergoed door verzekering (tenzij je militair was :/ )

Mijn vriendin heeft een shelty getraind door mission puppy (deze stichting heeft binnenkort een nieuwe naam, de oprichtster is gestopt en wil de naam niet meegeven naar de opvolgers)
                        Een shelty heeft een andere bouw dan een labrador of andere veel voorkomend ras ADL hond en dit zal zeker verband houden met de aard van werkzaamheden.

En voor de aanvraag en vergoeding van een ADL hond zal je erg moeten aantonen dat de hond erg op je zorgkosten kan besparen en laat je nu net Gerrit op PGB hebben..........

En überhaupt de opleiding van het dier ?
                        Heb jij de energie om intensief te trainen en 4 x per dag uit te laten?
                        Want een hulphond is jouw hond en niet van Gerrit of je kinderen

Commentaar

Simone... de hulpond was te oud geworden voor herplaatsing. Ze hadden de hond zelf betaald. Rechtzaak kende hem de hond toe.

Commentaar

Heel fijn voor hem, en een goede reden inderdaad!
                            Pluk de dag!

Commentaar

Flynn is nu aan het logeren bij ons Merk zeker dat hij erg gefocused is op mij. Volgt mij met oa zijn ogen en is een echte knuffelhond.

Ligt voor mijn voeten nu en is heel rustig.

Past in onze roedel en ik hoop dat onze asielhond Tommy iets van hem op steekt.

Commentaar

Bezig...
                              X