Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fietsen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Ergotherapeut Fietsen

Beste ergotherapeut,

Ik loop slecht, maar fietsen gaat me goed af. Ik wil dus met mijn elektrische fietsje mijn conditie/soepelheid wat gaan verbeteren.

Nu heb ik de afgelopen dagen vrij veel gefietst. Ik heb een Merida Espresso citybike, dus een redelijk sportieve zit waarbij je best wat op je stuur hangt.

Afgezien van de zadelpijn door een wellicht iets verkeerde stand van het zadel (het bekkengebied valt ook in slaap), wat ik nu heb aangepast en waarvoor ik een tempurhoes heb besteld, krijg ik ook last van slapende handen bij langere afstanden (>10km)..

Wat kan ik hieraan doen? Hulpmiddelen gebruiken (welke?) of de stand van de fiets (hoogte stuur/zadel) aanpassen? Of is het gewenning, ik ben pas net weer begonnen met wat grotere afstanden?

Ik heb sowieso het idee dat op 1 of andere manier mijn zenuwen in armen en benen nogal op scherp staan zodra er enige druk op komt.

Of is het gewoon de MS die het niet eens is met de inspanning...

Fietsen

Hoi Mirretje,

Tijdens het fietsen zou je het gevoel moeten hebben meer lichaamsgewicht op je billen te dragen dan op je armen. De reden kan zijn dat je stuur te laag staat maar ook dat de afstand tussen stuur en zadel te groot is. Bij fietsen met een lage instap is dit vaak het geval.

Als eerste zou ik een aantal verschillende standen (hoger) in combinatie met wielerhandschoenen uitproberen. Als dit niets helpt zou je een ander stuur kunnen overwegen. Of misschien dat het huidige stuur meer naar je toe geplaatst kan worden.
    Gewicht meer op je voorvork is goed als je snelheid wil maken (zie de wielrenners) maar zeker niet comfortabeler.

Afsteunen op met name je armen geeft vooral een statische belasting en dat maakt het fietsen in combinatie met MS extra zwaar.
    Hopelijk kun je hier mee verder en anders hoor/lees ik het graag.

Veel fietsplezier.
    Groetjes Femke
    Laatst bewerkt door Sharon; 18 juni 2019, 14:52. Reden: Witregels toegevoegd i.v.m leesbaarheid.

Commentaar

Bezig...
    X