Vitamine D - deel 5

Alles omtrent voeding en supplementen
Linda vm

Re: Vitamine D - deel 5

Bericht door Linda vm »

Mijn vit D is 175 nmol/L door dagelijks 10.000 iu vit D te nemen. Dit is een bewezen veilige dosering.
In Nederland houd het volgens De gezondheidsraad echt op bij 5.000 iu per dag (Deze instantie houd alle huisarts aan het lijntje)

Mijn dosering baseer ik op de literatuurstudie van George Jelink, en zijn methodiek van Overcomming MS. Hij adviseert 150-225 nmol/l als goede niveau bij MS. In Afrika is in 100 tot 150 nmol/l normaal. https://vitamindwiki.com/Vitamin+D+leve ... can+tribes

Intrigerend vind ik dat op het forum van de internationale OMS groep, iemand een opkomende schub de kop indrukte door een paar dagen 20.000 IU vit D te nemen...

Mijn neuroloog en huisarts waren over de zeik. Er werd mij Dringend Geadviseerd terug te gaan naar max 5.000 iu per dag. Alles begon weer te tintelen, dus dat heb ik maar 3 dagen gedaan en toen ben ik weer naar 10.000 IU gegaan.

Dokters zijn bang voor hypercalcemie.
Ze weten serieus niet vanaf welke bloed waarde of dosering er hypercalcemie optreed. Dat komt namelijk bijna niet voor met vit D, dus er is ook weinig over vastgelegd. Wel weet ik dat bij het Coimbria protocol( onder medische begeleiding en calcium arm dieet) er gewerkt wordt met MEGA doseringen vit D, zonder schadelijke gevolgen.

In België, Universiteit Antwerpen, wordt gewerkt aan een vaccin tegen MS. met vit D wordt het immuum systeem bijgeschoold. https://www.uza.be/MS. Vit D kan meer als nu wordt erkend, heb ik het gevoel.
Sinds 2008 het Swank Dieet, va 2020 aangevuld met OMS ( Jelinek)
Antoinette
Contacteer:

Bericht door Antoinette »

Linda vm

:thumbup:
Neem eens een kijkje op mijn website: www.antoinettekersten.nl
Klick

Bericht door Klick »

sinds mijn vitamine D boven de 80 is ben ik niet meer verbrand, zelfs nu de zon zo sterk is.
hebben jullie dat ook?

ik snap dat dermatologen zeggen dat je je moet beschermen met zonnebrandmiddel maar is dat echt nodig? of beschermen we ons te goed, waardoor we ook de nodige onontdekte stofjes niet meer uit het zonlicht kunnen halen?
Billy

Bericht door Billy »

Ik geloof dat laatste 😊

Al is het iets anders als je echt in de zon gaat liggen bakken. Maar ik fiets veel, en smeer mij nooit in.
Afbeelding
Sara
Contacteer:

Bericht door Sara »

Klick schreef: 07 jun 2021, 16:27 sinds mijn vitamine D boven de 80 is ben ik niet meer verbrand, zelfs nu de zon zo sterk is.
hebben jullie dat ook?

ik snap dat dermatologen zeggen dat je je moet beschermen met zonnebrandmiddel maar is dat echt nodig? of beschermen we ons te goed, waardoor we ook de nodige onontdekte stofjes niet meer uit het zonlicht kunnen halen?
Helaas, voor mij werkt het niet zo.

Mijn vitamine D is zo rond de 100, ik heb een hekel aan smeren en vermoed ook dat het wel es nadelen zou kunnen hebben.

Jammer genoeg verbrand ik nu juist sneller dan vroeger, terwijl ik best vaak buiten ben. Dus toch maar een nieuwe fles zonnebrandcreme gekocht met factor 30, en smeren als het nodig lijkt. Verbranden is oncomfortabel en op den duur mogelijk schadelijk.
Klick

Bericht door Klick »

jammer, ik vond t n mooie theorie :haha:
dan heb ik echt geen idee waarom ik vroeger altijd zo rood als een kreeft was en nu 2 uur in de volle zon kan en maar een ietsje verkleur.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp