Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Normast deel 2

Alles omtrent voeding en supplementen
annette54

Re: Normast /PEA

Bericht door annette54 »

maart 2011 was mijn laatste bericht over het gebruik van normast.

vanwege gigantische zenuwpijn in rechterbil en met gigantische uitstraling tot in mijn enkel ben ik op zoek naar een alternatief voor de voorgeschreven amitriptyline. (vanaf maart dit jaar)
begonnen met CBD in steeds oplopende dosis
aangevuld met cbg

maar het doet niet genoeg dus mijn zoektocht ging verder.
via de cbd leverancier de tip gekregen om PEA te proberen en na wat zoeken op internet ontdekt dat dit Normast is. maar dan zonder toevoegingen. PUUR dus. te koop via drogist en via internet bv lucovitaal.

ik ben vrijdag begonnen en volg de instructies nu zoals voorgeschreven.

als het al de helft van de pijn weg zou halen zou ik al superblij zijn.
ik zal mijn ervaringen hier vermelden.

iemand anders nog huidige ervaringen met PEA?
annette54

Re: Normast

Bericht door annette54 »

vanaf begin april ben ik dank zij PEA en de goede uitleg over mijn pijn door deze fysiotherapeut helemaal pijnvrij. (zijn uitlegvideo kwam op mijn FB terecht)
ik snapte door die uitleg hoe ik mijn lichaam kan helpen en het is gelukt omdat ik zijn uitleg begreep.
misschien kan jij er ook iets mee en daarom heb ik de link naar zijn uitleg hier neergezet.
(let wel: voor mijn chronische pijn, ontstaan door overbelasting van bepaalde spieren, heeft deze aanpak geholpen. voor andere situatie kan ik niks garanderen maar ik zou zeggen: "het is het proberen waard)

https://www.youtube.com/watch?v=ksKyx-NGFkw&t=94s
Steenbokje76

Re: Normast

Bericht door Steenbokje76 »

Ik had jouw topic nog niet gelezen annette54 maar ik ben zelf 3 dagen geleden begonnen met PEA.
Zelf gebruik ik het merk golden naturals, 2x 600 mg per dag (neem het in 1x).

Zie het (nog) niet zitten om voor de zenuwpijn Amitriptyline te nemen, dit heb ik wel in huis.
Maar ben huiverig voor de bijwerkingen. Wil ePEA proberen voor enkele maanden.
Heb een onderzoek gelezen dat het ook nuttig zou zijn voor ms patienten :
[/url]https://www.allesoverpea.nl/2016/06/pea-ms/

Goed dat het iig voor jou werkt! :D
Als het voor mij werkt zal ik dit zeker ook posten, ook als het niets doet!
Het geeft iig geen bijwerkingen :)
annette54

Re: Normast

Bericht door annette54 »

steenbokje76,

ik kreeg ook Amitriptyline voorgeschreven maar wilde er ook niet aan beginnen ivm bijwerkingen.
ik ben blij dat het alternatief zo goed heeft uitgepakt.
bij mij werkte 1 dosering voor de hele dag niet, mijn pijnklachten werden er alleen maar erger van.
3 x daags werkte voor mij goed en samen met de lessen die ik leerde van de video is het gelukt.
hopelijk heeft het bij jou hetzelfde effect!
ik heb mijn leven inmiddels weer pijnvrij tenminste!

ps met golden naturals ben ik begonnen ( kocht ik als eerste bij de drogist) maar is wel 2 x zo duur als Lucovitaal. daarom ben ik overgestapt.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp