Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

alfa liponzuur

Alles omtrent voeding en supplementen
greta † 2017

Bericht door greta † 2017 »

Ik bedoelde eigenlijk dat nu ik een dosis heb overgeslagen omdat ik wat draaierig werd (ws laag bloedsuiker) ik direct weer zenuwpijn kreeg
ALA fungeert dus als sterke pijnstiller maar de dosis kan inderdaad flink wat doen met je lijf en misscien moet ik het zoals jij zegt maar eens verdelen over de dag
Sun

Bericht door Sun »

[QUOTE=greta;764638]misscien moet ik het zoals jij zegt maar eens verdelen over de dag[/QUOTE]
... èn vruchtensap drinken voor je bloedsuikerspiegel... ;)
greta † 2017

Bericht door greta † 2017 »

[QUOTE=Bixi;582455]Het enige dat ik wil toevoegen is dat alfa-liponzuur het werken van schildklier kan beïnvloeden.[/QUOTE]




Ik vrees dat dit nu bij mij het geval is
ik krijg weer klachten die ik heb heb gehad op momenten dat mijn schildklier niet deed wat ie hoorde te doen zoals een vage vermoeidheid, zware benen met gevoelige spieren en gisteren had ik zelfs weer koude handen (ik heb geen MS)

Ik baal hier enorm van want ALA helpt me goed tegen de IC pijn en verbetert mijn bloeddruk :(

Toch ga ik er even helemaal mee stoppen om te zien of ik opknap
Ik zie dan wel hoe het met de pijn gaat
de echte willem

Bericht door de echte willem »

net mijn eerste pilletje Alfa naar binnen gewerkt
Robbie

Bericht door Robbie »

Greta,

[QUOTE]Ik vrees dat dit nu bij mij het geval is
ik krijg weer klachten die ik heb heb gehad op momenten dat mijn schildklier niet deed wat ie hoorde te doen zoals een vage vermoeidheid, zware benen met gevoelige spieren en gisteren had ik zelfs weer koude handen (ik heb geen MS) [/QUOTE]

Ik denk dat ikdat ook heb, ben vorige week gestart met ALA 100mgx2 per dag,
Rare spierpijntjes,vernoeider, misselijk.

Ik heb vorig jaar een aantal keer ontgift met ALA volgens het And Cutler protocol ( 3 dagen om de 3 uur 25mg ALA) toen had ik geen last.

Ik ben nu weer gestopr...
TvG

Bericht door TvG »

ALA in die kleine doseringen doet bijna niets, pas vanaf 300mg/dag.
Zit zelf tussen de Cutler protocols (van 100mg/3 uur) op 3x300mg.
Bijwerkingen zijn er nog niet eerder gemeld, zelfs niet bij patientengroepen die 2 jaar op 1200mg zaten.

Als je al schildklier problemen had, zal het een ander verhaal zijn...

Supplementen kunnen zinvol zijn, maar dan wel in de juiste doseringen, net zoals 1 pilletje vitamine D3 van 400IE/dag niets doet.
Leonard

Bericht door Leonard »

[QUOTE=TvG;771714]Zit zelf tussen de Cutler protocols (van 100mg/3 uur) op 3x300mg.
[/QUOTE]

wat zijn dat die Cutler protocols?

dank voor dit lijntje over alfa-lipon zuur. ik had het nog niet eerder gezien.

ik zie de kern van het MS probleem als volgt: de cellen doen het niet goed omdat de mitochondria (de power generator in onze cellen die ook voor de ionen pomp zorgen) niet goed werken of niet goed kunnen werken. waarom loopt het motortje niet goed?

dat kan een aantal redenen hebben: niet genoeg olie om het motortje gesmeerd te laten lopen: daar zijn B Vitamines, CoQ10 en -naar wat ik net geleerd heb- het alfa-lipon zuur belangrijk.

het kan ook zijn dat de brandstof voorziening niet goed is (mijn glucose theorie). de oorzaak daarvan kan vele dingen betreffen, zoals allerlei insuline gerelateerde zaken, de glucolyse processen, hormonale disbalans, cortisol etc.

ik denk zelf dat voor een bepaalde categorie MS patienten de glucose (=brandstof) bevoorrading het hoofdprobleem is. ik denk dat dat voor veel patienten zo is waar diabetes in de familie zit. mijn idee nou is dat de glucose bevoorrading spaak loopt door de GLUT 1/4 die zorg moet dragen voor het glucose transport naar de cellen. Insuline opstoten en verlaagd cortisol (bijnier uitputting??) beinvloeden over de tijd de 'displacement' van de GLUTs waar een bepaalde vorm van hysteresis of vermoeidheid kan optreden.

dit zou ook heel mooi kunnen verklaren waarom temperatuur effecten zo groot zijn. als het heel warm is ga ik minder goed. maar als ik dan een duik in het zwembad neem, ga ik bijna onmiddelijk weer als vanouds, tenminste voor een tijdje. de effecten van temperatuur op het glucosemetabolisme en de insuline sensitivity zijn gekend.
Robbie

Bericht door Robbie »

[URL]http://www.noamalgam.com/[/URL]

Andy cutler protocol voro et ontgiftenn van Amalgaam/kwik e.d.
TvG

Bericht door TvG »

[QUOTE=Leonard;771721]wat zijn dat die Cutler protocols?[/QUOTE]
Andy Cutler heeft jaren geleden een (kwik) detox protocol (frequent low dose) opgesteld op basis van ALA al dan niet met DMSA.
Vooral voor mensen met een amalgaam verleden en waarbij hoge afgifte kwik is geconstateerd. Kwik is neuro-toxin nr1.

ALA doet inderdaad veel goeds ook voor de mitochondrien, maar ook die fabriekjes zijn naar mijn idee veel te complex om te doorgronden en van veel meer subprocessen afhankelijk dan wat je hier opnoemt...
Robbie

Bericht door Robbie »

Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp