Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

alfa liponzuur

Alles omtrent voeding en supplementen
RoOsJe *59

Bericht door RoOsJe *59 »

greta,

op het flesje lijnzaadolie staat
per 100 gram: alfa-linoleenzuur 58 gr.
ik neem 2 eetlepels per dag (= 20 ml)
is alfa-linoleenzuur hetzelfde als alfa-liponzuur:???:
Cocoontje † 29-06-2012

ALA uit lijnzaadolie is niet hetzelfde als Alfa Lipoic Acid

Bericht door Cocoontje † 29-06-2012 »

ALA uit lijnzaadolie is niet hetzelfde als Alfa Lipoic Acid

[QUOTE=RoOsJe *59;744164]hallo

heeft niemand antwoord op mijn vraag (8 december) of lijnzaadolie ook onder het ALA-verhaal valt?:???:[/QUOTE]

Dat zijn twee verschillende ALA's volgens deze tekst:

[URL="http://www.alphalipoicacid.com/"]Alfa Lipoic Acid[/URL] (Alfa Liponzuur)

en

[URL="http://users.telenet.be/myprojects/gezo ... zuren.html"]Alfa Linoleic Acid[/URL] (Omega-3) Lijnzaadolie

Afkortingen worden door elkaar heen gebruikt en zorgen vaker voor verwarring.
Sun

Bericht door Sun »

Inderdaad Cocoontje: door die tenaamstelling ontstaat inderdaad verwarring.
Probeer als leek maar eens wijs te worden uit al die termen... :o
Gelukkig is het nu duidelijk: lijnzaadolie is iets heel anders dan Alfa Liponzuur.
RoOsJe *59

ja hoor

Bericht door RoOsJe *59 »

ja hoor

zit ik een beetje voor jan [I]drieletter [/I]lijnzaadolie te slikken.
greta † 2017

Bericht door greta † 2017 »

Nou nee, verkeerdis het zeker niet:


Of u nu geïnteresseerd bent in het promoten van cardiovasculaire gezondheid, of in het verzekeren van een gepaste groei en ontwikkeling van uw kind, of in het verlichten van pijn, een vegetarisch dieet rijk aan fruit, groenten en peulvruchten kan u helpen om een adequate inname van essentiële vetzuren te bereiken.

Het toevoegen van lijnzaad aan uw salade of gemalen lijnzaad aan uw ontbijtgranen zijn eenvoudige manieren om extra omega-3 vetzuren in uw voeding te voorzien
Sun

Biotine bij ALA

Bericht door Sun »

Biotine bij ALA

Bij Alfa Liponzuur (ALA) is het goed Biotine in te nemen.

Wat is biotine?

Biotine hoort bij de B-vitamines. Het heeft een functie bij het vrijmaken van energie uit ons eten. Biotine beïnvloedt namelijk de opbouw en afbraak van koolhydraten, eiwitten en vetzuren. Bovendien stimuleert biotine de haargroei en houdt het de huid gezond. Vroeger werd deze vitamine ook wel vitamine H, van huid, genoemd.

Biotine komt in veel verschillende voedingsmiddelen voor, waaronder eieren, melk, sojaproducten, noten en pinda’s. Bovendien produceren de bacteriën in onze darm ook biotine.
Biotine is nodig voor de groei van huid en haar en mogelijk ook de nagels.

Antibiotica hebben invloed op de samenstelling van de bacteriële flora in de darm en daarmee indirect op de aanmaak van biotine. Bij langdurig gebruik van antibiotica is het aan te bevelen extra biotine te nemen.

Biotine is meestal onderdeel van een multi of vitamine B-complex, met meerdere B-vitamines. Alle B-vitamines zijn betrokken bij het vrijmaken van energie en hebben een functie in het zenuwstelsel. Een vitamine-B complex kan worden ingezet bij inspanning, stress en vermoeidheid.

Biotine wordt ook wel vitamine H of vitamine B8 genoemd.
Overigens wordt in Duitsland en de Verenigde Staten van Amerika biotine vitamine B7 genoemd.
Lees er meer over op: [url]http://nl.wikipedia.org/wiki/Biotine[/url]

Meer info van het Voedingscentrum:
[url]www.voedingscentrum.nl/nl/eten-gezondhe ... otine.aspx[/url]

Wat zijn en doen vitaminen en mineralen? Van de vereniging Natuur Diëtisten Nederland. Zie:
[url]www.natuurdietisten.nl/detail.php?id=41 ... page=9#bio[/url]
Hier staan de volgende gegevens over Biotine:

Minimaal per dag voor mannen en vrouwen: er zijn onvoldoende gegevens om vast te stellen.
Voedingsbron: noten, vruchten, biergist, haver, eidooier, melk en volle rijst.
Werking: hormoonvorming, stofwisseling van eiwit en vetten, koolhydraten en aminozuren, verhoogt tolerantie voor zonnestralen.
Gevolg van tekort of gebrek: roos, haaruitval, grijs worden, hormoon-disbalans, huidafwijkingen, spierpijn.
greta † 2017

Bericht door greta † 2017 »

Ik gebruik nu een aantal maanden Alfa liponzuur omdat ik met LDN wel een heel eind kwam maar toch niet helemaal van de zenuwpijn afkwam

Ik ben erg tevreden over de combi LDN en Alfa liponzuur, ik heb nauwelijks pijn meer
Wel merkte ik de afgelopen dagen dat ik soms wat duizelig ben, alsof mijn bloeddruk of bloedsuiker te laag zijn
Dat is goed mgelijk want Alfa liponzuur heeft op beiden invloed


Gisteren dus met een polsbloeddrukmeter mijn bloedruk gemeten; die was rond de 120/70
Dat is voor mij behoorlijk laag
Voor ik die 2 genoemde middelen gebruikte had ik 3 bloeddruk-verlagende tabletten op een dag nodig en dan nog was mijn bloeddruk te hoog
Wel het vermelden waard dacht ik
Sun

Bericht door Sun »

Wat geweldig Greta, dat de combi LDN-Alfa Liponzuur zo goed werkt voor jou!
En betreft die lage bloeddruk: volgens mij is dat altijd beter dan een te hoge bloeddruk.

Je bloedsuiker aanpakken kan via (gezoet) vruchtensap drinken. Vroeger, na een predkuur, was mijn suiker altijd enorm laag. Ik had daarom altijd vruchtensap bij me voor als ik duizelig werd. Dat werkte prima.
greta † 2017

Bericht door greta † 2017 »

Vandaag mijn ALA even overgeslagen
Inderdaad niet duizelig maar de pijn komt weer terug:(
Ik nu toch maar weer snel mn pilletjes genomen
Robbie

Bericht door Robbie »

Greta,

Je kan proberen om de dosis ALA te halveren of de dosis te verdelen over de dag.

ALA in hoge dosis in 1 keer kan een behoorlijk effect hebben op je lichaam, wie weet resulteert dat bij jou in hoofdpijn

Just my 2 cents...

Robert
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp