Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

alfa liponzuur

Alles omtrent voeding en supplementen
Linaa

ALfa Liponzuur

Bericht door Linaa »

ALfa Liponzuur

Hallo allemaal,

Hoop dat iedereen het goed maakt. Graag zou ik willen weten welk merk ik zou moeten hebben van de ALfa Liponzuur. En hoeveel ik bij ms zou moeten in nemen.

Gr linaa
R88

Bericht door R88 »

Hoi Lina,

Bij een supplement zoals Alpha Liponzuur zal ik kijken naar de
meest pure vorm. Het enige nadeel is, is dat deze prijzig is. Ik heb ze van Vitals (gekocht bij de Vitamin Store. Dit is een potje van 100 stuks in de lichaamseigen vorm.

Inname: 1 tablet per dag.
Kosten: varieert tussen de 30 en 40 euro

Zeker de moeite waard! Ik heb mij helemaal laten adviseren door een homeopaat en dan weet je in ieder geval dat je de goede hebt.

Succes!
Groetjes Roline
Nessa

Bericht door Nessa »

Ik gebruik alfa liponzuur van Lamberts. De hoeveelheid is 300 mg per dag. 90 tabletten kosten ongeveer 25 euro.
Klick

Bericht door Klick »

gebruiken jullie dit nog steeds?
kan het kwaad ook icm andere supplementen en medicijnen?

welke voordelen merken jullie?/ waar helpt het tegen?
Nessa

Bericht door Nessa »

Ja, ik gebruik het nog steeds. Samen met mijn andere supplementen en voorheen ook gewoon naast mijn remmers.

Ik ben het met name gaan gebruiken ivm mijn energieproblemen. Alfa liponzuur helpt om energie vrij te maken in de cellen. Ook beschermt het de zenuwen. En het zou helpen tegen zenuwpijn.
Klick

Bericht door Klick »

voor mij is dit een nieuwe ontdekking :D dit klinkt goed
welke dosering gebruik je?
Nessa

Bericht door Nessa »

Ik gebruik 300 mg per dag.
In onderstaande posts lees ik dat wordt geadviseerd om daarnaast ook biotine te nemen, en dat doe ik inderdaad.
Klick

Bericht door Klick »

ok.. even opgezocht biotine (=b8) kan geen kwaad als je het teveel hebt. Dan gaat die ook op mijn lijstje ;)
kan het schadelijk zijn als je de alfa liponzuur teveel binnen krijgt?
Nessa

Bericht door Nessa »

Een teveel aan biotine plas je gewoon uit. Dus een overschot is niet schadelijk.
Toch meet mijn orthomoleculair arts altijd om te kijken wat de juiste hoeveelheid is; een overschot afvoeren kost je lichaam namelijk ook energie.
Klick

Bericht door Klick »

zo had ik het nog niet bekeken (ook niet voor b12) maar dat klinkt logisch dat als je het overschot uitplast het je lijf wel energie kost om het af te voeren. :ogen:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp