Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

alfa liponzuur

Alles omtrent voeding en supplementen
greta † 2017

Bericht door greta † 2017 »

Vanmiddag heb ik op youtube ook nog verschillende filmpjes bekeken over ALA
Dat spul is goed voor van alles

Ik heb dus besloten om er niet helemal mee te stoppen maar de halve dosering te nemen (nu tot 300 mg)
Daarbij neem ik wat extra T3 voor mn schildklier
de echte willem

Bericht door de echte willem »

[QUOTE=Sun;762080]Bij Alfa Liponzuur (ALA) is het goed Biotine in te nemen.

vreemd dat nergens op het potje van Lamberts staat dat je extra biotine moet nemen
Xuup

Alfa Liponzuur van Vitals

Bericht door Xuup »

Alfa Liponzuur van Vitals

Ik gebruik sinds vorige week Alfa Liponzuur 300 mg. per dag.
Ik merkte meteen de volgende dag al verschil: minder moe en de rare pijnen in mijn rug trokken weg.
Pijn veroorzaakt door afwijking in mijn ruggengraat (zo bleek op foto's) is beter te verdragen.

Wat me ook opvalt is dat ik sinds het gebruik van Alfa Liponzuur de hele nacht doorslaap... dat is nieuw en voor mij een opluchting.
Verder minder moe, wel weer wat meer spierpijn.

Tip: Neem de capsule in met veel water, dan heb je geen last van je maag, maar kan ook komen door Tip 2.
Tip2: In combinatie met groene thee en biologische vruchtensappen (ik: wortel en bieten) is het effect sterker... en dat is bij wijze van toeval dat ik erachter kwam dat die combi goed werkt, althans voor mij.

Succes en bedankt, beste vriend/lieve vriend, voor de tip ALA (?!??, Ik lees dit en dacht: huh? Allah).
greta † 2017

Bericht door greta † 2017 »

ALA is de afkorting voor Alpha Lipoic Acid :)
ik gebruik LDN en in de LDN yahoo group waar ik me geregistreerd heb werd er steeds over ALA geroepen als goede pijnstiller naast LDN

Werkt voor mijn inderdaad erg goed (samen dan)
de echte willem

Bericht door de echte willem »

Ergomax pretendeert dat haar R+ beter is dan die van de concurrentie.

de concurrentie zou een mix van R en S verkopen

kom er maar eens uit als leek

wel prettig is dat in die van Ergomax gelijk de biotine zit

hoef je geen apart potje erbij te nemen

ik ben nu aan die van Lamberts begonnen maar denk dat ik bij een vervolg die van Ergomax ga nemen

welke merken gebruiken jullie?

Glucorell-R bevat een combinatie van pure R+ alfa liponzuur en biotine. De R+ alfa liponzuur in Glucorell-R heeft een puurheid van meer dan 99% in tegenstelling tot de reguliere alfa liponzuur waarvan de puurheid maar rond de 50% ligt.

Glucorell-R is een volledig natuurlijk supplement met twee actieve ingrediënten; R+ alfa liponzuur en biotine, die als een twee-eenheid samen werken en vormen een effectieve combinatie.

R+ alfa liponzuur geeft meer energie en zorgt voor behoud van gezonde cellen en weefsels doordat het een sterke antioxidant is.

Kwaliteit en Puurheid

Voor een optimale werking van ieder alfa liponzuur product is de puurheid van groot belang. Glucorell-R wordt daarom onafhankelijk getest op puurheid door Covance Laboratories in Wisconsin (bekijk het testrapport in de link rechts bovenin).

Verschillen in Liponzuur

Moleculen bestaan van nature in levende mechanismen over het algemeen maar in één vorm. Maar als moleculen synthetisch geproduceerd worden is het eindresultaat niet één molecuul maar een onzuivere mix van twee moleculen die erg veel op elkaar lijken.

Deze mix heeft een 50/50 samenstelling, dus voor bestaat voor de helft uit het natuurlijke molecuul en voor de andere helft uit het onnatuurlijke molecuul. De moleculen oftewel stereo-isomeren zijn exacte spiegelbeelden van elkaar maar zijn beide chemisch gezien uniek.

Regulier verkrijgbare alfa liponzuur bestaat voor 50% uit de R+ (natuurlijk) en voor 50% uit de S-(onnatuurlijk) stereo-isomeer. De meeste commercieel verkrijgbare alfa liponzuur producten bestaan dus uit deze gemengde vorm. De R+ en de S- hebben beide een andere werking in het lichaam, ook al lijken ze erg veel op elkaar.

De R+ stereo-isomeer is de vorm van liponzuur die van nature in planten, dieren en het lichaam voorkomt. Deze vorm is verantwoordelijk voor de goede effecten van alfa liponzuur en bevat een aantal unieke eigenschappen.

De S- stereo-isomeer komt in tegenstelling tot de R+ stereo-isomeer niet voor in de natuur. S-liponzuur is een synthetisch bijproduct welke ontstaat tijdens de productie van alfa liponzuur. Het grote nadeel is dat de S- vorm de meeste belangrijke eigenschappen van de R+ vorm teniet doet en daarmee ook de werking wegneemt.

Het supplementeren met regulier verkrijgbare alfa liponzuur is dus niet de meest effectieve en verstandige manier om alfa liponzuur binnen te krijgen. In tegenstelling tot de anderen merken bestaat Glucorell-R uit 99+ % pure R+ alfa liponzuur en dit maakt Glucorell-R effectiever.

De veelgebruikte dosering van 600mg per dag van de gemengde alfa liponzuur staat ongeveer gelijk aan 100-150mg van de bio-actieve R+ stereo-isomeer. Gemengde alfa liponzuur blijft dus met significant hogere doseringen nog steeds minder effectief dan de pure R+ stereo-isomeer.

Alfa Liponzuur en Biotine

Bij het gebruik van alle vormen van alfa liponzuur is het belangrijk om biotine te nemen. Biotine ondersteunt alfa liponzuur in het lichaam en samen vormen ze een krachtige natuurlijke combinatie. Iedere Glucorell-R capsule bevat standaard 750mcg biotine per 100mg R+ alfa liponzuur.
TvG

Bericht door TvG »

[URL="http://www.orthokennis.nl/images/pagepi ... onzuur.pdf"][U]orthokennis.nl pdf[/U][/URL]

[URL="http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15829111"][U]Dietary supplementation with (R)-alpha-lipoic acid reverses the age-related accumulation of iron and depletion of antioxidants in the rat cerebral cortex.[/U][/URL]
greta † 2017

Bericht door greta † 2017 »

[QUOTE=greta;771655]Ik vrees dat dit nu bij mij het geval is
ik krijg weer klachten die ik heb heb gehad op momenten dat mijn schildklier niet deed wat ie hoorde te doen zoals een vage vermoeidheid, zware benen met gevoelige spieren en gisteren had ik zelfs weer koude handen (ik heb geen MS)

Ik baal hier enorm van want ALA helpt me goed tegen de IC pijn en verbetert mijn bloeddruk :(

Toch ga ik er even helemaal mee stoppen om te zien of ik opknap
Ik zie dan wel hoe het met de pijn gaat[/QUOTE]



Toch doorgegaan en ik voelde al dat het mis ging
Vandaag bloeduitslagen gehaald bij de huisarts en mijn T3 is inderdaad te laag :moe:
vlinder009

Bericht door vlinder009 »

Heb sinds twee jaar bijna dagelijks zenuwpijnen in mijn benen, rug en voeten waar ik enorm baal en die me belemmeren in mijn dagelijkse leven.

Ik neem nu sinds een paar weken dagelijks 300 mg alpha liponzuur en heb nu voor de tweede dag binnen zeven dagen helemaal geen pijn gehad en heerlijk geslapen. Ongekend, maar erg blij en ik koester deze dag.

Zou dit dan toch door de alpha liponzuur kunnen komen?
Tinkerbel

Bericht door Tinkerbel »

Inmiddels zijn we paar dagen verder. Hoe gaat het nu met je? Ik wil dit ook gaan slikken.
vlinder009

Bericht door vlinder009 »

Hoi Tinkerbel,

Heb wel het idee dat het iets goeds doet voor mijn lichaam, maar heb wel weer een dag pijn gehad en een zwaar gevoel in mijn benen waardoor ik het liefst de hele dag op de bank lag.

Ik maak mijn potje in elk geval wel leeg :-) Ik neem nu 400mg per dag.

Ben nog altijd opzoek naar hèt middel dat ervoor zorgt dat de zenuwpijnen weg gaan :-)

Doordat ik het ook niet eerder had geslikt ben ik begonnen met een redelijk goedkope variant van Swanson €3,90 voor 120 capsules.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp