Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Prof. George Jelinek forum (OMS)

Alles omtrent voeding en supplementen
jossi

Bericht door jossi »

Ik verwacht dat neurologen helaas niet geinteresserd zijn. Zie CCSVI.

Wat ik al eerder zei: voor mij zijn succesverhalen van veel groter belang dan de meestal onzuivere wetenschappelijke en - in mijn ogen - totaal zinloze onderzoeken. Men zit m.i. op een volledig verkeerd spoor.
50 jaar gigantisch veel onderzoek heeft totaal niets opgeleverd. M.i. het bewijs van het verkeerde spoor.

Uiteraard is dat mijn persoonlijke mening. Met mij gaat het goed, en dat zal waarschijnlijk minimaal zo blijven.
Ik vind het zo sneu voor al die - meestal nog (vrij) goede - m.s.-ers, die vaak nog jong zijn, net de diagnose hebben, en steeds verder achteruit zullen gaan. En dat totaal onnodig.

Jossi
Sebastiaan

Bericht door Sebastiaan »

Nou, dat laatste vind ik dan weer te kort door de bocht. Niet elke therapie, bewezen of onbewezen, werkt voor iedereen.

Ik denk toch echt dat wanneer je met een MRI aankomt waarop de laesies verminderd zijn, de neurologen iets uit te leggen hebben. Daarom is het zo belangrijk dit soort zaken vast te leggen, zoals bij CCSVI. Daar wilden (en willen) de neurologen er eerst ook niet aan, maar de vastgelegde resultaten hebben toch tot enorm veel onderzoek geleid wereldwijd.
KEG

Bericht door KEG »

hoe gaat het nu jossi
vlinder009

Bericht door vlinder009 »

Ik heb Jelinek gevolgd en het beviel me zéér goed! Ik kreeg veel energie, na de eerste twee weken me erg slap gevoeld te hebben. Ook mijn vriend (die geen MS heeft) voelde zich veel energieker.

Ik had destijds een lichamelijk zwaar beroep (bediening) en had hier geen moeite mee. Doordat ik helaas te gek ben op kaas en andere zuivel, heb ik het maar een jaar volgehouden. Ik zou er graag weer mee beginnen, maar heb te weinig doorzettingsvermogen. Ik probeer nu biologisch(er) te eten, maar neem wel kaas en koffiemelk.

Heb ook Paleo gevolgd (voelde me slap) en gewoon gezond eten volgens de schijf van vijf. Jelinek beviel me echt het beste!
KEG

Bericht door KEG »

Super
Ellen Hamming

Vlinder009

Bericht door Ellen Hamming »

Vlinder009

Gewoon door gaan. ik doe ook Paleo, maar smokkel ook wel eens,hoor!! Blijf toch wel van de kaas af. Maar gebruik ook gewoon koffiemelk.Klopt wel,dat je soms slap wordt. maar ik moet gewoon eerder eten. Het gaat nu wel goed.
vlinder009

Bericht door vlinder009 »

[QUOTE=Ellen Hamming;1005415]Gewoon door gaan. ik doe ook Paleo, maar smokkel ook wel eens,hoor!! Blijf toch wel van de kaas af. Maar gebruik ook gewoon koffiemelk.Klopt wel,dat je soms slap wordt. maar ik moet gewoon eerder eten. Het gaat nu wel goed.[/QUOTE

Hoi Ellen, ben inderdaad sinds deze week weer een beetje begonnen geen melk en kaas te nemen. De mist in mn hoofd neemt daardoor al wat af waardoor ik ook minder vermoeid ben.

Sinds ik met Paleo en Jelinek gestopt ben voel ik me trouwens niet goed, veel zenuwpijn, spasmen etc
Devve

Bericht door Devve »

[QUOTE=jossi;923324]Weer even een geweldige reactie op OMS Australie. Ongeveer 2 x per maand een soortgelijke ervaring op deze side.

"I just wanted to share briefly with everyone, my story.
I was diagnosed with R & R MS in September 2007, went to my first retreat in October 2008 and have followed George and Ian's Lifestyle and dietary changes religously ever since.
Last year I was part of local research into cognitive Function and MS and as part of this more MRI scans were taken, just on my brain.
This year, a year later was my annual review with my Neurologist, whom I asked to compare the scans from 2007 with last years.
She could not believe what she was seeing - the MS lesion in my brain , about 2cm in diameter, had disappeared. She even had to double check she was looking at the correct scans!!
She also checked all my reflexes and sensation etc and those have improved as has my balance
Her comment was - remarkable improvements and - well Neil, what ever you are doing, and she knows exactly my regime, carry on !!! and I'll see you in 18 months not 12 now!
So it just shows that it does take time - 5 years or more to see the healing and recovery take place."

En de artsen/neurologen maar zeggen dat dieet helemaal niet helpt. Ze weten echt helemaal niets van (de mogelijke oorzaken) m.s.

Jossi[/QUOTE]

Klinkt helemaal geweldig dat verhaal, toch? Toch jammer dan dat de persoon die deze post heeft geschreven op OMS maar 1(!) post heeft, namelijk dat specifieke bericht. Na 5 jaar OMS zou je toch denken dat zo iemand wat actiever is binnen de community, of ik ben gek :???:

Ik heb zelf net de diagnose MS gekregen, en ik ben het met je eens dat als het werkt ik er nu gelijk aan moet beginnen. Maar dit soort berichten maken het voor mij toch wat dubieuzer. Wie zegt mij dat dit niet gewoon verzonnen is?

Ben sowieso helemaal in de war van de tegenstrijdigheid: paleo werkt, Jelinek werkt, maar beide zijn tegenstrijdig met elkaar. Sure, ze hebben ook raakvlakken. Dus de waarheid zit dan ergens in het midden?

Moeilijk, en vooral zeer ontmoedigend dit :moe:
knutselsmurf

Bericht door knutselsmurf »

Dames, heren :
Het is wel mogelijk jezelf ziek te eten, en als je daarmee stopt, word je weer gezond. Dat mag iedereen weten, ik hoef er geen geld voor te hebben.

Er is alleen één probleempje :
Van ongezond eten krijg je geen MS.

Ik juich het initiatief om een eigen kwakzalversforum te beginnen waar rationele argumenten niet toegestaan zijn van harte toe. Ga vooral daarheen en vergeet MSweb.
Leonard

Bericht door Leonard »

[QUOTE=jossi;923324]

En de artsen/neurologen maar zeggen dat dieet helemaal niet helpt. Ze weten echt helemaal niets van (de mogelijke oorzaken) m.s.

Jossi[/QUOTE]

artsen/neurologen weten helemaal niets van de mogelijke oorzaken van MS. dat is precies het probleem. en dan weet je ook niet en kun je ook niet weten dat dieet helpt en met name ook waarom dieet helpt.

heel kort: een sterke darm microbiome zal het HERV (virale segmented die achtergebleven zijn in onze honderden miljoenen jaren van evolutie) stil houden. autoimmuniteit door interactie met herpes VZV en EBV stopt. en "MS" lost zich op...
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp