Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Cannabis

Alles omtrent voeding en supplementen
Proximity00

Sativex wel effectief

Bericht door Proximity00 »

Sativex wel effectief

[QUOTE=Sara;863628]Ik kwam toevallig net het volgende berichtje tegen:

[url]http://www.cbg-meb.nl/CBG/nl/humane-gen ... e-sclerose[/url]



Dat wil nog niet zeggen dat het vergoed wordt, is wel een noodzakelijke stap.

"oromucusaal" heb ik even opgezocht, en het betekent dat je 't spulletje onder je tong moet spuiten.[/QUOTE]

Ik heb vorig jaar een pak van 3 flesjes(30ml in totaal) Sativex op recept in Duitsland gekocht en uitgeprobeerd. Het opbouwen van de volle dosis duurt 2 weken en je kan het onder je tong of de binnenkant van wangen spuiten. De smaak is niet prettig, maar dragelijk. De werking was erg goed behalve een ding: de spieren waren zo goed ontspannen dat zelfs de maagspier was van partij en dat leed bij me tot een maag paralyse. Gebeurt HEEL zeldzaam, maar ja, over mazzel gesproken... Meeste MS patiënten in Duitsland geven voorkeur aan Sativex om de spasticiteit te bestrijden en ik hoor steeds meer positieve verhalen erover. Helaas, wordt Sativex niet door de Nederlandse verzekeringen vergoed-ik moest zelf €331,33 voor 3 flesjes betalen, genoeg voor 3 maanden.

Er moet gelobbied worden bij de overheid om Sativex in het pakket laten opnemen, zoals in Groot-Brittanië en Duitsland.
MetYumi

Bericht door MetYumi »

Ik krijg Bedrocan of krijg? moet er wel voor betalenbij de apo
maar mij helpt het goed tegen de spasme en pijn in mijn benen en kuiten.

[QUOTE=Mira;1021144]Bedrocan is een sativa terwijl voor spasmes en zenuwen en pijnen een indica nodig hebt...Eigenschappen van Sativa:

Energie opwekkend & verheffend
Stimuleert creativiteit en gedachten
Verhoogt het gevoel van welzijn
Vermindert hoofdpijn en migraine
Vermindert misselijkheid
Stimuleert de eetlust
Vermindert depressie

Eigenschappen van Indica:

Ontspannen en relaxed
Vermindert pijn en kwaaltjes
Vermindert angst & stress
Verbetert de slaap
Vermindert ontstekingen
Helpt spasmen en beroertes te verminderen
Stimuleert de eetlust[/QUOTE]
Mira

Bericht door Mira »

Ik heb ook een sativa thc/cbd olie die inderdaad helpt tegen spasmes.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Miss Me

Medicinale Cannabis

Bericht door Miss Me »

Medicinale Cannabis

Hallo allemaal,

ik krijg vaak te horen dat medicinale cannabis helpt bij ms.

ik heb wat rond gegoogled en het een en ander gelezen.

ik vroeg mij af of iemand van jullie dit gebruikt en er baat bij heeft.


ik hoor graag van jullie,


groetjes!!!!
MiSsty

Bericht door MiSsty »

heb het een tijd gehad en het had me geholpen maar kan er nu niet meer aan komen omdat het nu illegaal geworden is
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Hallo Miss Me, op dit forum zijn vele topics te vinden over medicinale cannabis, wietolie, THC of CBD en alle verschillende gebruiksvormen. Ik heb jouw vraag even aan het meest algemene topic toegevoegd, maar via de zoekfunctie kun je nog veel meer vinden.

MiSsty, gebruik van THC is altijd al illegaal geweest... Het is nu juist ook legaal te verkrijgen op voorschrift van een arts.
Miss Me

Bericht door Miss Me »

Hallo Lief-Leeuwtje,

Bedankt, ik dacht ik vraag het even op deze manier, dan is het wat overzichtelijker voor mij.

Heb namelijk last van mijn ogen en bij veel tekst zie ik de letters vliegen hihi.

maar ik zit nu in de juiste topic en kan ik rustig verder kijken,

groetjes
loesepoes

interactie medicijnen met cbd olie

Bericht door loesepoes »

interactie medicijnen met cbd olie

[url]https://www.hennepman.nl/welke-medicijn ... -cbd-olie/[/url]
Fratema

ZELDZAAM GOED NIEUWS met dank aan CBD-olie.

Bericht door Fratema »

ZELDZAAM GOED NIEUWS met dank aan CBD-olie.

Vanwaar die hoofdletters? Welnu, ik heb een spectaculaire ontdekking gedaan in mijn strijd tegen beenspasmen en hielspoorpijn!

Van alles geprobeerd. Prikken en slikken, lidocaïne, mediwiet roken, naproxen als pijnstiller.... Maar nog nooit zo'n spectaculair effect gehad als dit: CBD-olie van De Tuinen. De afkorting CBD staat voor cannabidiol. Het is een niet psychoactieve cannabinoïde. Je wordt er dus niet high van.

Gisterenmiddag begonnen met een paar druppels onder de tong en gisterenavond nogmaals. Toen gaan slapen. En wat denk je (het begint haast wel op een reclamespotje te lijken...)?

1. Ik heb voor het eerst sinds 3 maanden geen nachtelijke pijn in mijn rechter hiel gekregen om 4.00u

2. Mijn beenspasmen zijn stukken minder!! Ik kan grotere stappen nemen (échte stappen ipv schuifelen) en til mijn benen zowaar een stukje op tijdens zo'n stap!

Misschien is het te vroeg om nu al te juichen maar zo'n verbetering heb ik maar zelden meegemaakt. Ik zal hier over een paar dagen nog eens schrijven over het vervolg. Voor nu alleen maar heel blij.
tracy

Bericht door tracy »

Fratema, Ik kan me voorstellen dat je blij bent. Op zich een hele verbetering. Ik heb ook al eens de CBD olie gehad om beter te slapen. Helaas kreeg ik het niet door m'n keel. Ik moest er van kokhalsen.

Ik ben blij voor jou dat het wel effect heeft.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp