Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

vitamine B12

Alles omtrent voeding en supplementen
angela67

Bericht door angela67 »

Veel van mijn klachten staan in het lijstje van vitamine B12 tekort maar kunnen ook puur MS gerelateerd zijn. Maar ik vind het idd zelf persoonlijk het proberen waard om deze tabletjes te gaan nemen.
angela67

Bericht door angela67 »

Er zit toch enigzins verschil in de tabletten die Vlinder aandraagt en die jij nu beschrijft Greta.
Bonusan Vitamine B12 1000 mcg of Dibencozide Coenzym B12
Beide zijn van Bonusan, maar welke verdiend nu de voorkeur???
jojo

Bericht door jojo »

En er zit een groot prijsverschil in:
Bonusan Vitamine B12 1000 mcg: 36 stuks voor € 13,50
Bonusan Vitamine B12 Dibenzoide: 90 stuks voor € 16,50.
Ik slik op dit moment deze: Orthica B12 1000 SR Tabletten. Maar het schijnt dat de zuigtabletten beter worden opgenomen, zijn bovendien goedkoper zie ik nu dus volgende keer probeer ik eens één van de zuigtabletten.
angela67

Bericht door angela67 »

Ja idd dat prijsverschil had ik ook al gezien...aanzienlijk ook.
Het gaat me uiteraard niet alleen daarom maar ik kan ook in de beschrijvingen niet heel duidelijk eruit krijgen welke het meest geschikt zou kunnen zijn.
Zuigtabletten worden idd beter opgenomen via het mondslijmvlies, dus de keuze ga ik maken uit deze twee. En ze zijn vrij van lactose en dergelijke wat voor mij ook belangrijk is.
Blom

Bericht door Blom »

[QUOTE=angela67;875290]Veel van mijn klachten staan in het lijstje van vitamine B12 tekort maar kunnen ook puur MS gerelateerd zijn. Maar ik vind het idd zelf persoonlijk het proberen waard om deze tabletjes te gaan nemen.[/QUOTE]

En voor de aanmaak van myeline is vitamine B12 nodig, dat laat het voor mij ook nog steeds goed voelen om als MS patiënt vit. B12 te nemen.

Onderstaande tekst komt [URL="Meerdere rapporten hebben melding gemaakt van een vitamine B12 deficiëntie bij patiënten met MS. De meerderheid van deze patiënten heeft geen pernicieuze anemie en de serum B12 waarden zijn niet gerelateerd aan het verloop of de chroniciteit van de ziekte.

[I]Aangezien vitamine B12 nodig is voor de formatie van myeline en voor het immuunsysteem, is het testen van vitamine B12 bij een vermoeden op MS en bij MS patiënten van groot belang. Het bestaan van een vitamine B12 deficiëntie kan MS verergeren of verbetering van klachten tegenhouden."]hier[/URL] vandaan.

[I]Meerdere rapporten hebben melding gemaakt van een vitamine B12 deficiëntie bij patiënten met MS. De meerderheid van deze patiënten heeft geen pernicieuze anemie en de serum B12 waarden zijn niet gerelateerd aan het verloop of de chroniciteit van de ziekte. Aangezien vitamine B12 nodig is voor de formatie van myeline en voor het immuunsysteem, is het testen van vitamine B12 bij een vermoeden op MS en bij MS patiënten van groot belang. Het bestaan van een vitamine B12 deficiëntie kan MS verergeren of verbetering van klachten tegenhouden.[/I]
angela67

Bericht door angela67 »

[QUOTE=Blom;875326]En voor de aanmaak van myeline is vitamine B12 nodig, dat laat het voor mij ook nog steeds goed voelen om als MS patiënt vit. B12 te nemen.


Juist daarom ga ik het ook doen:ja:
Vlinder70

Bericht door Vlinder70 »

[QUOTE=jojo;875306]En er zit een groot prijsverschil in:
Bonusan Vitamine B12 1000 mcg: 36 stuks voor € 13,50
Bonusan Vitamine B12 Dibenzoide: 90 stuks voor € 16,50.
[/QUOTE]

Nee hoor, het zijn 90 tabletten voor € 13,30. Zie link.
Bonusan Vitamine B12 1000 mcg plus. (met toegevoegde foliumzuur).

Heeft bij mij een behoorlijke verhoging van B12 waarde opgeleverd.

Groetjes,
Vlinder
angela67

Bericht door angela67 »

[QUOTE=Vlinder70;875345]Nee hoor, het zijn 90 tabletten voor € 13,30. Zie link.
Bonusan Vitamine B12 1000 mcg plus. (met toegevoegde foliumzuur).

Heeft bij mij een behoorlijke verhoging van B12 waarde opgeleverd.

Groetjes,
Vlinder[/QUOTE]


Hahaha ik zie het nu ook, keek bij de voorraad hahaha! Maar kom er nog niet helemaal uit wat het verschil nu is tussen deze twee Bonusan varianten. De 1 heeft idd foliumzuur toegevoegd....en volgens mij is de beschrijving bij beide niet zo heel erg verschillend?
greta † 2017

Bericht door greta † 2017 »

[QUOTE=jojo;875306]En er zit een groot prijsverschil in:
Bonusan Vitamine B12 1000 mcg: 36 stuks voor € 13,50
Bonusan Vitamine B12 Dibenzoide: 90 stuks voor € 16,50.
.[/QUOTE]

Volgens mijn natuurarst moest het dibencozide zijn
greta † 2017

Bericht door greta † 2017 »

[QUOTE=greta;875445]Volgens mijn natuurarst moest het dibencozide zijn[/QUOTE]

[url]http://www.stichtingb12tekort.nl/forum/ ... ic=13682.0[/url]
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp