Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

vitamine B12

Alles omtrent voeding en supplementen
Ekster

Bericht door Ekster »

[QUOTE]Wat heeft het voor zin om zulke hoeveelheden te slikken als je het overschot (van sommige) vitamines er weer uitplast?? Je hebt dan toch ook niks aan dat overschot?
[/QUOTE]

Nog even mijn vraag hier geplaatst, want ik heb helaas nog geen antwoord gekregen.
jossi

Bericht door jossi »

Je weet nooit zeker of je WEEFSELS genoeg B12 in zich hebben.
Ja, je bloed, maar dat zegt niets aangaande je weefsels.
Hebben die genoeg, nou: dan plas je de rest toch gewoon uit.

Bloedonderzoek (m.b.t. vitamines) zegt niet zoveel. Dit i.t.t. wat men altijd denkt.

Jossi
greta † 2017

Bericht door greta † 2017 »

[QUOTE=Ekster;925387]Nog even mijn vraag hier geplaatst, want ik heb helaas nog geen antwoord gekregen.[/QUOTE]


Ervaring van arts Hans Reijnen na 6 jaar research
.
greta † 2017

Bericht door greta † 2017 »

[QUOTE=greta;925394]
.[/QUOTE]

Niet evidence based maar ervaring van arts Hans Reijnen na 6 jaar research
Blom

Bericht door Blom »

[QUOTE=Ekster;924398]Ik heb de zuigtabletten van Orthica gekocht, maar daar zit wel 40.000 keer de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid.

Ik ben niet zo'n voorstander van die enorme hoeveelheden dus doe ze in ieder geval op de helft.


Voor mijn migraine heb ik een paar weken 400 mg B2 per dag geslikt. Het overschot plas je weer uit en dat heb ik geweten. Neon gele urine die ook nog eens enorm ruikt. Daar ben ik maar weer mee gestopt?

Wat heeft het voor zin om zulke hoeveelheden te slikken als je het overschot (van sommige) vitamines er weer uitplast?? Je hebt dan toch ook niks aan dat overschot?

Iemand hier een idee/mening over, want ik vraag me dat al langere tijd af.[/QUOTE]

Je hebt wel niks aan het overschot, maar dan heb je in ieder geval een grote kans dat je geen tekort meer hebt, ervan uitgaande dat je lichaam de stof goed kan benutten/omzetten.

Van sommige stoffen kun je langzaam aan een groot tekort opbouwen en het is maar net hoeveel het lichaam nodig heeft om het tekort weer op te heffen.
Heel moeilijk te peilen, kun je wel bedenken als het om mg of mcg-en gaat.

Gelukkig dat in het geval van B vtaminen het overschot uitgeplast kan worden, dit is met de niet in water oplosbare vitamine D (in olie oplosbaar) een ander verhaal.....

In het geval van een overschot aan vitamine C, is men er in de loop van de jaren achter gekomen dat het voor de nieren niet goed is om altijd veel vitamine C te nemen en uit te plassen (blijkt te zuur). Tja dan heb je waarschijnlijk geen tekort maar krijg je nierstenen bijvoorbeeld....

In jou geval zou ik denken dan maar even nare urine, het kunnen de afvalstoffen zijn, de stof zelf kan misschien juist goed gaan werken....met als resultaat een positieve werking op je klachten.

Heel vaak zijn vitaminen niet nodig, zeker niet als iemand gezond is en gezond eet. In dat geval heeft grote hoeveelheden vitaminen en mineralen helemaal geen zin.
Tijdelijk om aan te sterken een combinatie preparaat kan geen kwaad.
greta † 2017

Bericht door greta † 2017 »

Volgens arts Hans Reijnen, schrijver van dit boek:
[url]http://www.bol.com/nl/p/vitamine-b12-te ... redProduct[/url]


Zou B12 gebrek een epidemie zijn
Vlinder70

Bericht door Vlinder70 »

Een overschot heb je toch pas met een bloedwaarde boven de 1000nMol/L? Of zie ik dit verkeerd? :???:

Ik gebruik 1000mcg per dag en kom nooit boven de 700nMol/L.

Inderdaad een Vitamine B12 overschot plas je gewoon weer uit. Misschien zonde, maar beter te veel dan te weinig B12 in ons geval.

Een overschot aan vitamine B12 heeft niet snel medische gevolgen. Een teveel aan vitamine b12 wordt via de nieren uit het lichaam verwijderd. Sommige mensen krijgen echter extreem grote hoeveelheden binnen via vitamine B12 shots. Dit doen ze om af te vallen of meer energie te krijgen. Een gevolg van deze overdosis kan zijn dat deze personen diarree krijgen. Ook huiduitslag en slapeloosheid komen voor.
greta † 2017

Bericht door greta † 2017 »

[QUOTE=Ekster;924398]Ik heb de zuigtabletten van Orthica gekocht, maar daar zit wel 40.000 keer de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid.

.[/QUOTE]

Zijn dat wel smelttabletten??
En dan ook nog de meest effectieve soort??
Methylcobalamine of Adenosylcobalamine?
greta † 2017

Bericht door greta † 2017 »

[QUOTE=Vlinder70;925436]Een overschot heb je toch pas met een bloedwaarde boven de 1000nMol/L? Of zie ik dit verkeerd? :???:

.[/QUOTE]


Dat zijn de waarden in het bloed maar niet op celniveau .. die zij niet meetbaar heb ik begrepen..
Blom

Bericht door Blom »

Ekster heeft het over 400mg B2, dit is riboflavine en is inderdaad een knalgeel stofje.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp