Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

vitamine B12

Alles omtrent voeding en supplementen
Vlinder70

Bericht door Vlinder70 »

Moet je dan juist wel of geen probiotica gebruiken?? :???:

Wormen schijnen ook veel goeds te doen tegen MS...

Vlinder
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Probiotica werkt heel goed op je darmen, zeker als je peneciline moet gebruiken, heb je als het goed is geen last van buikloop.
(ik kreeg het via de diëtiste vorig jaar, na 5 kuren peniciline, na een paar dagen waren ze al weer goed)

Orthiflor Original
Vlinder70

Bericht door Vlinder70 »

Ja, die gebruik ik ook, maar ik heb al eens gelezen dat deze bacteriën juist slecht kunnen zijn bij MS.

Ik blijf het maar gebruiken. Ik geloof dat niemand het weet.

Groetjes!
Vlinder
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

Met een ontlastingsonderzoek kan getest worden aan welke bacteriën je een tekort hebt. Op basis daarvan kan bepaald worden welke probiotica voor jou nuttig is.

Mijn diëtiste heeft dat laten testen bij [url=http://www.rp-vitamino.com/NL/Home.aspx]RP Vitamino Analytic[/url]. Op de site kun je vinden welke artsen en therapeuten daar onderzoeken kunnen aanvragen.
greta † 2017

Bericht door greta † 2017 »

[QUOTE=angela67;875748]
En oh ja misschien een rare vraag maar wat is LDN? Kom het vaker tegen hier op het forum maar ben er nog niet helemaal achter? (traag van begrip soms hahaha:p )[/QUOTE]

Hier vind je een LDN forum:
[url]http://blaasdarmforum.forumup.nl/index. ... f12388574b[/url]
jossi

Bericht door jossi »

Type "Low Dose Naltrexone" in, en je krijgt een schat aan informatie.

Jossi
greta † 2017

Bericht door greta † 2017 »

De meest uitgebreide symptomenlijst van internet over vit b12 tekort

[url]https://vitamineb12nu.nl/vitamineb12-te ... nlijst.php[/url]
greta † 2017

Bericht door greta † 2017 »

Van stichting B12 tekort

Vals normale B12-waarden en het risico op neurologische schade.

B12-tests kunnen vals normaal zijn terwijl er toch een (ernstig) B12-tekort aanwezig kan zijn.
Als er duidelijke (neurologische) B12-klachten zijn en een normale serum-B12-waarde adviseert de NQEAS om spijtserum af te nemen (extra buisje bloed en bewaren) en de patiënt te behandelen.
Verder testen kan op Actief B12, MMA en antistoffen tegen intrinsieke factor. De behandeling moet niet uitgesteld worden om het risico op neurologisch schade te vermijden.

UK NEQAS for Haematinic Assays - B12 ALERT
[url]www.ukneqas-haematinics.org.uk[/url]
dientje

Bericht door dientje »

ik heb toch maar smelt tabletjes gehaald van b12..

net weer eentje ingenomen..

je moet toch wat he...:ogen:
RoOsJe *59

Ik

Bericht door RoOsJe *59 »

Ik

Heb me ook laten "verleiden"
Welke heb jij gekocht Dientje?
Ik die van solgar
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp