Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

vitamine B12

Alles omtrent voeding en supplementen
pokey

Bericht door pokey »

oja, kijk uit met multi b vitamines.
b 6 is er dacht ik 1 die je niet te veel moet hebben.
Vlinder70

Bericht door Vlinder70 »

Precies Pokey, ik gebruikte ook een vitamine B complex, waardoor de B6 véééél te hoog werd. Ik kreeg hierdoor spiertrekkingen in mijn tenen; heel vreemd. Nu gestopt met dat spul en het is gelukkig weer heel erg omlaag gegaan. Een te hoge B6 kan zenuwschade geven.

De spiertrekkingen zijn nu bijna helemaal verdwenen, maar dit heeft wel een jaar geduurd.

Mijn B12 waarde was 210 Angela. Dit vond de huisarts ook prima! Ik niet. Ik ben Bonusan zuigtabletjes gaan slikken en nu is in een half jaar tijd mijn waarde 695! Injecties zijn echt niet altijd nodig.

Succes!

Groetjes,
Vlinder
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Klopt Blom, als je tabletten slikt is het idd beter om eerst een tijdje te stoppen voor je opnieuw laat prikken;)
angela67

Bericht door angela67 »

Bedankt voor de tip Vlinder, ik ga die tabletjes ook maar eens proberen. In mijn vitamine B complex zit idd ook hooggedoseerde B6 dus misschien niet het handigst!
Vlinder70

Bericht door Vlinder70 »

Deze heb ik altijd Angela: [url]http://www.deonlinedrogist.nl/bonusan-v ... -9306.html[/url]

Er staat ook veel info bij. Misschien heb je er iets aan.

Succes!

Groetjes,
Vlinder
angela67

Bericht door angela67 »

Dank je wel weer, ik ga het even lezen allemaal en ga het toch bestellen denk ik. Hoop dat het iets van de vermoeidheid en prikkelbaarheid weg kan nemen.

Mag ik vragen wat jij voor voordelen bemerkt???

Groetjes
Vlinder70

Bericht door Vlinder70 »

Niets! :haha: Ik kan niet zeggen dat ik veel verschil voel hierdoor.

Ik vond gewoon dat het veel te laag was, vandaar dat ik begonnen ben met de B12. Ik gebruik ook hoge doseringen vitamine D3 (10.000 IE), wat waarschijnlijk nog belangrijker is. En Magnesium; helpt mij heel goed tegen krampen. Nooit meer kramp gehad.

Ook gebruik ik LDN, waardoor ik me meteen al beter ging voelen, dus... als ik me al beter voel, weet ik niet waardoor het komt.

(B6 zit al meer dan voldoende in je voeding, je hebt er maar zo weinig van nodig; extra slikken is absoluut niet nodig)

Ik laat mijn bloed twee keer per jaar controleren, zodat ik alle waarden in de gaten kan houden.

Groetjes,
Vlinder
angela67

Bericht door angela67 »

Hahaha oke dat is duidelijk:)

Het is toch het proberen waard denk ik, ieder lijf en ieder mens en ervaring is anders dus wie weet kan het iets voor mijn klachten doen.
De vermoeidheid hoort bij mijn MS maar ik hoop zo dat het iets zou kunnen verbeteren?

De vitamine D3 moet ik ook nemen en ik neem altijd een magnesiumtablet voor het slapen gaan en dat bevalt idd goed.

Ga het nogmaals allemaal even goed doornemen.....dank je wel voor al je info!!

Fijn weekend!
Vlinder70

Bericht door Vlinder70 »

Jij ook fijn weekend! En ik hoop dat de supplementen je goed gaan doen!

Groetjes,
Vlinder
greta † 2017

Bericht door greta † 2017 »

Mijn B12waarde was ruim 500..zou heel goed zijn maar ik had toch klachten die bij B12 gebrek pasten..mijn natuurarts raade me toen dibencozide smeltabletten aan, een goed opneembare vorm.
[url]http://www.bonusan.nl/vademecum/dibenco ... m_b12.html[/url]

Na een poosje voelde ik me duidelijk beter
Veel naturartsen vinden het beter om naar hoognormale waarden te streven heb ik begrepen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp