Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Dysautonomie

Alles omtrent voeding en supplementen
Patricia H

Bericht door Patricia H »

Wordt niks..:(
joge

Bericht door joge »

Jawel, maar 't gaat ff duren. ;)
joge

Bericht door joge »

vraag op facebook aan dr. Arrata:

[I]The CCSVI vaso-vagal procedure is it exactly the same procedure than to those fo angioplasty of venous valves, 1 or 2 years ago?[/I]

Zijn antwoord:

[I]No. I began, like most, with the technique of Zamboni. Over time it has evolved. Once the connection to dysautonomia was clear it was only natural to consider alternative explanations for how this helped patients.

Cases that were inconsistent with vascular issue continued to mount and eventually found that [U]even patients with normal veins respond[/U]. How could this be?

Well if the effect is an autonomic one it could be that [U]the balloon was mechanically stimulating autonomic fibers[/U]. This is not a stretch (pardon my pun).

If you discuss the effect of renal angioplasty with leading practitioners of renal denervation they will share something interesting. [U]Stretching the periadventitial autonomic fibers may have more to do with decreased BP than correcting a renal artery stenosis[/U].

In order to deliver maximal physical energy to these autonomic fibers external compression is applied while the balloon is inflated.[/I]
Bixi

Bericht door Bixi »

[QUOTE=joge;902346]vraag op facebook aan dr. Arrata:

Cases that were inconsistent with vascular issue continued to mount and eventually found that [U]even patients with normal veins respond[/U]. How could this be?

Nou, als ik dat lees, dan vraag ik mij af waarom heeft hij patiënten die geen afwijkingen aan aders behandeld?

Dat mag helemaal niet, je komt niet aan aan de weefsel die normaal is en goed functioneert.... Enige uitzondering bij deze regel is bij kanker, waar de chirurg mag een heel klein beetje van de weefsel rond de zwelling afsnijden als preventie...

Als dr. Arrata motivatie om niet afwijkende aders te behandelen geld was - waarin ik sterk geloof - dan ben ik mijn vertrouwen in de competentie en intentie van die man kwijt...
joge

Bericht door joge »

Die gedachte had ik ook. Hij zegt: 'Cases that were inconsistent with vascular issue continued to mount'. Wellicht was dat voor hem de aanleiding om een andere denkrichting te kiezen en de Nervus Vagus te gaan behandelen ipv van primair de venen?
TvG

Bericht door TvG »

[QUOTE=Bixi;902364]Als dr. Arrata motivatie om niet afwijkende aders te behandelen geld was - waarin ik sterk geloof - dan ben ik mijn vertrouwen in de competentie en intentie van die man kwijt...[/QUOTE]
Dat was ik al een tijdje... 't is en blijft een vage vagus actie dat riekt naar vergaren van vooral aandacht... :cool:
Bixi

Bericht door Bixi »

[QUOTE=joge;902367]Die gedachte had ik ook. Hij zegt: 'Cases that were inconsistent with vascular issue continued to mount'. Wellicht was dat voor hem de aanleiding om een andere denkrichting te kiezen en de Nervus Vagus te gaan behandelen ipv van primair de venen?[/QUOTE]

Dat is nog steeds "experimenteren" op mensen, zonder dat hij ze goed geïnformeerd heeft, en zijn gedachte goed kan onderbouwen met feiten... Dat is mijn idee daarover... En Vagus is een belangrijke zenuw, die tussen andere, werking heeft ook op hart...

Je kan nog steeds Vagus op veel minder invasieve manier effectief beïnvloeden - met ademhaling, gezicht wassen in koude water, chiropractische manipulaties...

Zoek maar op Google - zelfs op Wikipedia kan je wat vinden...

Het is sneller en minder invasief, ook terugkeerbaar mocht dat nodig zijn...
joge

Bericht door joge »

Klopt; morgen weer naar de fysio / chiro. Vorige keer niet veel gemerkt. Hij heeft beloofd me wat harder aan te pakken;)
joge

Bericht door joge »

[QUOTE=TvG;902376]Dat was ik al een tijdje... 't is en blijft een vage vagus actie dat riekt naar vergaren van vooral aandacht... :cool:[/QUOTE]

We zijn het eens, dat we het oneens zijn. Ik denk dat hij een punt heeft. De implanteerbare stimulator kan waarschijnlijk een deel van onze symptomen onderdrukken. Zou best zo'n ding willen proberen. :)
joge

Bericht door joge »

Voor de liefhebbers; meld je aan!

[url]http://www.dysautonomiainternational.or ... php?ID=139[/url]
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp