Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Nano deeltjes stoppen MS

Alles omtrent voeding en supplementen
TvG

Nano deeltjes stoppen MS

Bericht door TvG »

[URL="http://www.eurekalert.org/pub_releases/ ... 111312.php"]Breakthrough nanoparticle halts MS[/URL]
[QUOTE]• New nanoparticle tricks and resets immune system in mice with MS
• First MS approach that doesn't suppress immune system
• Clinical trial for MS patients shows why nanoparticle is best option
• Nanoparticle now being tested in Type 1 diabetes and asthma[/QUOTE]

[QUOTE]The key here is that this antigen/particle-based approach to induction of tolerance is selective and targeted. Unlike generalized immunosuppression, which is the current therapy used for autoimmune diseases, this new process does not shut down the whole immune system[/QUOTE]
dientje

Bericht door dientje »

ik weet niet precies waar het over gaat, kan het ook vertaald worden?
Robbie

Bericht door Robbie »

[url]http://www.scientias.nl/nanodeeltje-roe ... -toe/75988[/url]



Reactie van Prof. De Keyser over dit artikel in de NRC.

"Het is wederom een experiment op dier modellen, zoals er al zoveel zijn geweest. Probleem is dat er geen goed dier model voor MS bestaat. Het is opnieuw een interessante bevinding die verder moet worden onderzocht, maar mogelijke toepassingen bij de mens, als die er komen, zullen pas na verschillende jaren mogelijk zijn."
Remko01

Bericht door Remko01 »

Ze werken er in elk geval aan:)

Het gaat de goede kant op....
june

Bericht door june »

Ik ben het helemaal met Remko eens. Er wordt in ieder geval aan gewerkt. Dat 'we' al 30 jaar op HET geneesmiddel wachten, nou ja, dat komt omdat MS zo'n moeilijke aandoening is die zoveel gezichten kent.

Wat bij de een wel werkt dat werkt bij de ander weer niet. En ik denk dat dit het juist zo moeilijk maakt. Maar wij mogen de hoop nooit opgeven hoor! Er komt echt een dag waarop er wel een geneesmiddel wordt gevonden. Dus echt genezen he, niet weer de zoveelste ´remmer´ die lang niet bij iedereen ´remt´.

Maar wanneer? Juist dat maakt het zo moeilijk voor ons. Wij hebben geen tijd om rustig nog eens 20 jaar te wachten. Ja, die tijd hebben we wel maar in die 20 jaar blijven we wel achteruit gaan. Zo bedoel ik dat.

Maar ik blijf hopen en ik blijf bidden tot God of er alstublieft binnen afzienbare termijn een echt geneesmiddel op de markt mag komen die elk type MS echt geneest. Meer kunnen we niet doen.
Remko01

Bericht door Remko01 »

June.....

Ik bid tot de wetenschapper en geldschieters:)


;)
joge

Bericht door joge »

Klinkt goed. Maar aan de andere kant... nanodeeltjes... het asbest van de toekomst? Het zit overal in. Laatst zag ik 't op m'n schoenpoets staan: bevat nanodeeltjes. Kweenie....
elroyv

Nano

Bericht door elroyv »

Nano

Top ontwikkelingen mits goed toegepast!

Misschien kunnen ze de nanobots richten op de slechte witte bloedlichamen en misschien, voor reparatie, aangetaste myeline.

Deze dingen zijn, lijkt me, te richten op specifieke cellen.

Laatst iets over gelezen dat het idee is om nanobots mij mensen te injecteren voordat iemand ziek is.
Met deze technologie kan worden gewaarschuuwd voordat iemand ziek wordt of in een heel vroeg stadium.
Saskia18

Bericht door Saskia18 »

Is altijd handig voor je personeelsbeleid :haha:
lotje

Bericht door lotje »

Saskia 18 :haha:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp