Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Jelinek, Swank, Terry Walsh, The China diet, etc.

Alles omtrent voeding en supplementen
jossi

Jelinek, Swank, Terry Walsh, The China diet, etc.

Bericht door jossi »

"One book you all HAVE to get is The China Diet!! Our way of eating now makes total sense - not that it did'nt before. T.Colin Campbell has total justified proof that our diet works! but not only for MS but cancer, heart disease, diabetes type 1 and 2. The very scary thing is - and I kinda assummed this for a while, is that our western food industry and medics DO NOT want you to follow this diet. Why??!!. Because the food industry here in the UK, America, Europe etc make millions selling high fat high sat food and diets to us. Our Dr's do not like it because research im medicine is funded by drug companies. There is no money to be had in diets".

Jossi
Saskia18

Bericht door Saskia18 »

Hoi Jossi,

Ik ben benieuwd waar je dit stukje tekst vandaan hebt.

Gr.

Saskia
jossi

Bericht door jossi »

Ach, zomaar van iemand op OMS Australie. Ik vond het zo pakkend waar.
Voor mij is het zeker - na veel leeswerk van o.a. studies - dat onze westerse voeding de (hoofd)oorzaak van vele westerse ziekten (o.a. m.s) is. Ook ik ga (langzaam) vooruit. Zoals zovelen. Ik denk/hoop - over een jaar of 3 - weer te kunnen lopen etc. Mijn jeuk onder mijn voeten is - NA 9 JAAR - bijna helemaal weg. Ik kan het wel van de daken schreeuwen (het is zo logisch !!), vandaar dat ik nu soms maar iets plaats.

Jossi
TvG

Bericht door TvG »

'MS' symptomen verdwijnen regelmatig na het elimineren van een voedselcomponent waar men blijkbaar 'allergisch' voor is (zie [URL="http://www.ziemszo.nl/welkom.htm"]ziemszo.nl[/URL] voor vele nuchter Hollandse ervaringen en foute conclusies).

Misschien spelen voeding intoleranties in den beginne wel een rol(letje), who knows... zowiezo fijn als je er een paar symptomen mee kunt oprollen, maar verwar voedsel intoleranties niet met MS aub :cool:

Jelinek en Wahls in 1 adem noemen is al niet zo verstandig, compleet uiteenlopende visies. Wahls komt daarbij met de best onderbouwde theorie (overvoeden van mitochondrien) maar daar is al een apart [URL="http://www.msweb.nl/forum/showthread.php?t=29434"][U]topic[/U][/URL] voor...
jossi

Bericht door jossi »

Verschil van kennis, inzicht en mening zal er altijd zijn.

De verschillende dieten hebben overigens een grote overlap, als je alle boeken hebt gelezen.

Jossi
Menieko

Wahls dieet

Bericht door Menieko »

Wahls dieet

Hoi,

Ik ben nieuw hier. Sinds zes weken ben ik met mijn zus het Wahls dieet aan het uitproberen. Mijn zus omdat ze MS heeft, secondary progressive. Ik doe mee voor support en omdat het voor haar totaal onmogelijk zou zijn alles zelf te doen.

We doen het hard core en houden ons dus aan alle regels. Na twee weken kwamen al verbeteringen en nu, na zes weken zijn er behoorlijk verbeteringen te noemen. (hoeft geen darmspoelingen meer. Kan voeten weer optillen, benen optillen, meer energie. Ze kan zelfs weer oefenen aan de loopbrug

Ik lees hier veel verhalen van mensen die verschillende dieten min of meer volgen. Ik ben om op zoek naar iemand die net als wij het Wahls dieet precies volgen om ervaringen mee uit te wisselen.

Groetjes, Monique
jossi

Bericht door jossi »

Hallo Monique,

geweldig deze mooie resultaten. Voeding als (hoofd of mede-)oorzaak van vele westerse ziekten is voor mij heel duidelijk bewezen etc.,
maar bijna alle zieken, c.q. m.s.-ers volgen hun neuroloog en spuiten met zogenaamde remmers, waardoor ze op de lange termijn alleen maar nog zieker wordt. Het zij zo. Verschrikkelijk, maar waar.

Ik volgde eerst Jelinek/Swank, maar ben ruim een half jaar geleden meer het Terry Walsh-dieet gaan volgen. 100% strikt, en zonder problemen. Het eten smaakt me steeds lekkerder.

Ik heb al 23-33 m.s.; eerste 20 jaar totaal geen problemen (slechts 2 schubs van enkele weken/maanden). Laatste 6 jaar van rr meer spms en lopend met een rolator.

Ik ga de laatste tijd langzaam, doch overduidelijk vooruit. Over 1 a 3 jaar hoop ik weer te kunnen lopen etc. De tijd zal het leren.

Fijn dat jij ook de vooruitgang bij je zus bemerkt. Op de verschillende fora zie je dat velen vooruitgaan, en dat het dus werkt. De hoeveelheid (leden) neemt nu snel toe.

Jossi
Jolande

Bericht door Jolande »

[QUOTE=jossi;903356]
maar bijna alle zieken, c.q. m.s.-ers volgen hun neuroloog en spuiten met zogenaamde remmers, waardoor ze op de lange termijn alleen maar nog zieker wordt. Het zij zo. Verschrikkelijk, maar waar.

Ik volgde eerst Jelinek/Swank, maar ben ruim een half jaar geleden meer het Terry Walsh-dieet gaan volgen. 100% strikt, en zonder problemen.[/QUOTE]
Jossie, hou eens op met dat flauwe gedoe.
Niet elke neuroloog is hetzelfde en respecteer mensen hun keuze!!

Dat jij bij jelinek zweert prima, het is nu weer wahls, ook prima
Waarschijnlijk heb jij msvorm die gerelateerd is aan voeding intoleranties, wees blij.
Je vergeet dat er legio mensen herzelfde proberen zonder resultaat!!

Als je dan zo blijft schreeuwen dat ms een keuze is schop je mensen misschien wel tegen de schenen, is dat wat je wilt?
jossi

Bericht door jossi »

Neurologen doen niet anders.

Je verkondigt alleen maar allerlei onzin, leugens en andere onwaarheden.
Citeert mij met inhoud, die ik nooit verkondigd heb. Zoiets als "m.s. is een eigen keuze" ?!
Zonder dat je het doorhebt maak je jezelf belachelijk. Ergens is het wel grappig

Jossi
Suzan

Bericht door Suzan »

Hoi Jossi,

Ik weet niet of je wel eens op Regulier mee leest, maar daar lopen al jaren topics over het wel of niet gebruiken van zgn remmers.

En geloof het of niet, er zijn een hoop ms'sers die (jaja, geheel zelfstandig! ;)) voor kiezen om geen remmers te gebruiken.
Sterker nog, er bestaan zelfs neurologen die die keuze van de patiënt volledig respecteren en geen enkele druk uitoefenen om remmers te gebruiken.

En om het even compleet te maken, er bestaan ook patiënten die geheel op eigen kracht en zonder dieet het hebben weten te presteren om enorm op te knappen.
Zij hadden dan blijkbaar een aanpak gevonden die ook werkt.

Oftewel, gebruik je persoonlijke ervaringen niet als maatstaf. :cool:
Dat wat voor de één werkt en wellicht als waarheid ervaren wordt, hoeft voor de ander niet te gelden.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp