Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

verbetering - genezing

Alles omtrent voeding en supplementen
jossi

verbetering - genezing

Bericht door jossi »

Het gaat de laatste tijd wel heel erg goed en hard. Ik verbeter echt zeer fundamenteel. Ik kan van alles opnoemen, maar mail om het volgende:
ik kom vanochtend naar beneden/uit bed, en loop spontaan - wel via muren en meubels - zonder rolator naar de tafel. Dat is dus zo'n 2-3 jaar geleden!!! Zoals bij zovelen (OMS Australie), waar ik de mooie ervaringen (inclusief MRI's !) vaak - met tranen in mijn ogen - kon lezen, ben ook ik nu (na 20 maanden) zo'n succesverhaal. Ben benieuwd hoe het verder zal gaan.
Ik hoop dit jaar weer kleine stukjes met stok te kunnen lopen.

Jammer dat zo weinigen begrijpen dat de (westerse) voeding de (hoofd)oorzaak van vele ziekten is, maar het is niet anders.
De massa denkt nog steeds dat de arts/neuroloog "het wel weet", en dat is dus absoluut niet zo.

Jossi
Marjan.

Bericht door Marjan. »

Hai Jossi,

Fijn om te lezen! Super dat je zo vooruitgaat!
Zelf ben ik ook vooruitgegaan, mijn blaasfunctie is nagenoeg gezond te noemen. Kan weer met gemak een rondje door het dorp lopen en ik werk (alweer 1 jaar) ruim 28u als verpleegkundige terwijl ik 3 jaar geleden in een reïntegratietraject was beland. 24u ziekenhuis en 5u wijkverpleging.
(Januari 2012 ben ik gestopt met alle reguliere medicatie, amytriptylline en emselex en kan goed zonder, heb geen pijn meer)

Toch wordt overal steeds meer duidelijk dat voeding en gezondheid een grote rol speelt, je kan niemand overtuigen, wil ik ook niet maar uiteindelijk zien mensen mijn vooruitgang en dat werkt weer als aanstekelijk.
marietje40

Bericht door marietje40 »

Geweldig dat het zo goe gaat!!

Ik verkondig het zelf al jaren, maar ik waarschuw je vast :een heleboel mensen willen je niet geloven, die vertrouwen meer in medicijnen.

Je bent wat je eet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D
RoOsJe *59

Bericht door RoOsJe *59 »

jossi,

wat fijn voor jou.
er is mij niet helemaal duidelijk
wat je doet om het zo te krijgen....( OMS ?????? )
Teddybeer

Bericht door Teddybeer »

Het stoppen van diverse medicatie, relaxatie, en goede voedingspatroon doen voor mij ook wonderen hout vat houden en hopen dat het zo blijft.
Jolande

Bericht door Jolande »

[QUOTE=jossi;901782]Het gaat de laatste tijd wel heel erg goed en hard. Ik verbeter echt zeer fundamenteel. Ik kan van alles opnoemen, maar mail om het volgende:
ik kom vanochtend naar beneden/uit bed, en loop spontaan - wel via muren en meubels - zonder rolator naar de tafel. Dat is dus zo'n 2-3 jaar geleden!!! Zoals bij zovelen (OMS Australie), waar ik de mooie ervaringen (inclusief MRI's !) vaak - met tranen in mijn ogen - kon lezen, ben ook ik nu (na 20 maanden) zo'n succesverhaal. Ben benieuwd hoe het verder zal gaan.
Ik hoop dit jaar weer kleine stukjes met stok te kunnen lopen.

Jammer dat zo weinigen begrijpen dat de (westerse) voeding de (hoofd)oorzaak van vele ziekten is, maar het is niet anders.
De massa denkt nog steeds dat de arts/neuroloog "het wel weet", en dat is dus absoluut niet zo.

Jossi[/QUOTE]
Jossi, fijn dat het goed met je gaat, dat ten eerste.
Heb je al eens een neuroloog gevraagd om dat te verklaren?
Zit je bv niet in een rustige/herstellende fase van ms?
Begrijp me goed, ook dat zou natuurlijk helemaal prima zijn, ik heb alleen wat moeite met de conclusies die je er aan verbindt. :cool:
jossi

Bericht door jossi »

Nee, een neuroloog heb ik al zo'n 6 jaar niet gezien; ik heb nu éénmaal mijn zeer afwijkende gedachten omtrent artsen/neurologen, het medische circuit in het algemeen. Met mijn huisarts heb ik een prima contact hoor, maar zie haar slechts eens in de 2 jaar.
Ik hoop/denk volgend jaar naar mijn neuroloog te gaan, i.v.m. het verlengen van mijn rijbewijs. Ik rijd al 3 a 4 jaar niet meer, maar wil hier stiekum even heel kort op een parkeerplaats gaan rijden; ik popel.

Ik ga langzaam maar duidelijk vooruit en verwacht/hoop/denk dat dat de komende jaren alleen maar meer wordt.

Verklaren doet die neuroloog niet, maar kan ik wel. Het is allemaal zo simpel en logisch. Gewoon logisch nadenken en vele ervaringsverhalen lezen. Na 1 1/2 jaar behoor ik nu ook tot de ervaringsdeskundigen. En het worden er steeds meer. Internet.

Jossi
pokey

Bericht door pokey »

prachtig jossi,:goed:

ik ben ook terughoudend qua reguliere geneeskunde en zweer momenteel bij LDN B12 D3 en magnesium en wietolie.

maar kijk ik bij je profiel om te achterhalen wat jouw behandel methode is,...........zie ik niks :(

zal zo ff googlen op OMS australie of ik daar wat kan vinden, maar zou je anders zo vriendelijk om jouw methode te schrijven hier ??
jossi

Bericht door jossi »

Hoi Pokey,

Ik heb geen vaste methode hoor; voor mij is voeding de sleutel, en tijd en volharding. Onderstaande heb ik een ander gemaild, die mij vroeg wat ik allemaal had gedaan. Dat is niet helemaal volledig, maar geeft wel een aardig beeld:

" In juli 2011 ben ik begonnen met Swank en Jelinek-dieet, dwz.: geen melkproducten, geen vlees en geen eieren. Ik was ook volledig gestopt met suiker (behalve die natuurlijk in fruit (appel, banaan, mandarijn) zitten. Ook geen koffie of alcohol.

Veel fruit en groente; geen pasta's meer. Eerste half jaar bleef ik redelijk stabiel, maar ging toch een ietwat achteruit. Wat ik eigenlijk voornamelijk deed (en nog steeds doe) is het elimineren van bepaalde voeding: geen chocola, pizza, chips, frisdranken (cola etc.), koekjes, taart/gebak/cake, zuivelproducten (kaas etc.). Eerst nog wel zuurdesem/speltbrood. Het jaar daarna bleef ik redelijk stabiel. 6 maanden geleden ben ik gestopt met brood en eet ik overdag zilvervliesrijst met allerlei groenten: tomaat, zeewier of zeekraal, avocado, brocoli, alfa-alfa, paprika, banaan; met peper en zout, cayenne peper, curcuma en lijnzaadolie. Chia-zaad.
Meer Terry Walsh-dieet: geen gluten, wel weer 1x per week biefstukje, een eitje, heel soms koffie. Alles zoveel mogelijk biologisch. Is wel wat duurder, maar is het enige waar ik echt geld aan uitgeef.
Mijn vrouw doet altijd boodschappen; in huis kan ik nog met rolator bewegen, douchen en (de enige) trap op. Vooral dat laatste gaat duidelijk veel beter dan voorheen. Alles gaat iets beter,
de laatste maanden. Ik gebruik ook ldn, maar dat ben ik aan het afbouwen. Heb ik vroeger ook gebruikt, deed niet zoveel, en heb het idee dat het nu ook niet veel doet. Maar wie weet.....

Tot zo maar; ben vast veel vergeten, maar ja.

Ik ben ervan overtuigd dat o.a. onze westerse voeding tot vele westerse ziekten leidt. Heb erg veel gelezen, en dit is het enige, maar ook nuttige om te proberen. Het doet me goed, ik ga vooruit, ben vrolijker en hoopvol voor de toekomst. Moeilijk was en is: welke voeding slaat het beste aan. En de tijd he: je moet erg veel geduld hebben. Ik ga uit van 4 a 6 jaar voordat er echt een sterke verbetering kan optreden.

Jossi
zeiler

Bericht door zeiler »

Wat is het nu Jossi; ga je snel (nr 1) of langzaam (nr 7) vooruit. Duidelijk is wel dat wij, mssers, niet naar artsen/neurologen moeten luisteren (want die begrijpen het niet), maar naar jou ( want jij begrijpt het wel). Hoezo onnozel? De bedoeling van deze site is toch dat wij alleen ervaringen uitwisselen, en anderen niet gaan vermoeien met subjectieve waardeoordelen of zelfs verzinselen?(
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp