Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Medisynx

Alles omtrent voeding en supplementen
Tom1977

Medisynx

Bericht door Tom1977 »

Hoi,

Heeft iemand ervaring met de methode Medisynx van mevrouw Vink? Ik heb hier informatie over aangevraagd. Eerst wordt er bloed afgenomen en aan de hand van dat bloed, wordt volgens mij gekeken voor welke voedingsstoffen je allergisch bent. Daarna krijg je volgens mij acupunctuur, om je allergie te verhelpen...

Het is behoorlijk prijzig, dus ik vroeg me af of andere mensen hier ervaring mee hebben (goed of slecht).

Bedankt,
Tom
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Acupuntuur komt vanuit de Chinese Geneeskunde. Die baseert zich op energiebanen, niet op bloed. Dus zoals je het nu uitlegt vind ik het wat discutabel klinken...? :???:
Jolande

Bericht door Jolande »

Voor zover ik weet is die mevrouw van medisynx ten 1e geen arts aldoet ze wel net alsof. :cool:
Ik heb er een aantal zeer negatieve aan oplichting grenzende verhalen van gehoord.
Ik zou zeggen: wees alert!!
Tom1977

Bericht door Tom1977 »

Hier is de website, onderaan de site heeft ze het over het BASIS onderzoek en vervolgens acupunctuur om het immuunsysteem te resetten: [url]http://medisynx.com/patient/index.php?page=methode[/url]
Jolande

Bericht door Jolande »

Mysterieus bloedonderzoek dus :cool:
Er zijn gelukkig ook open labs die IgG responses meten op voedingsstoffen.
Enge geldklopperij!!
Hoe onprofessioneel het is blijkt wel uit het feit dat ze met acupunctuur je immuunsysteem willen resetten zodat u zich snel weer fit voelt, hahaha sorry hoor maar dit is te erg!! :haha:
crootje

Bericht door crootje »

Eerlijk gezegd vind ik het een nogal prijzig gebeuren met een heel vaag verhaal eromheen. Ervaring heb ik er niet mee, maar je immuunsysteem resetten?? En dan staat er bij vergoedingen ook nog iets over de BIGregistratie wat mij aan het twijfelen zou brengen.

Iedere arts, verpleegkundige, fysiotherapeut enz (BIG = Beroepen in de Individuele Gezondheidszorg) moet zich hierin inschrijven. Het geeft duidelijkheid over de bevoegdheid van een zorgverlener. En in het betreffende stukje wordt beweerd dat het register geen enkele meerwaarde heeft. Ik weet niet precies hoe het zit bij de accupunturisten hoor, maar bij ons als verpleegkundigen, en volgens mij bij de artsen en fysio's sowieso ook, mag je je beroep niet eens uitoefenen. Als je niet geregistreerd bent, mag je ook niet werken als verpleegkundige.

En zo vind ik op de website nog wel meer vage dingen staan eigenlijk..

Ik zou zeker heel alert zijn!
Tom1977

Bericht door Tom1977 »

Hoi Jolande,

Bij Medisynx zeggen ze dat hun onderzoek anders is dan ander onderzoek, want:

De Medisynx these is dat IgE en IgG4 gemedieerde reacties (dus via IgE en IgG4 geactiveerde reacties) altijd slechts tweede reacties zijn, we noemen dit secundaire reacties. Zulke secundaire reacties zijn altijd het gevolg van een eerste reactie, of wel de primaire reactie genoemd. Zo een tweede reactie wordt dus altijd geactiveerd door een eerste reactie van uw immuunsysteem.

Zo kan het zijn dat u een allergische secundaire reactie heeft op pinda, maar dat dit komt omdat u bloemkool of sinaasappel eet. Het niet mee nemen van pinda zal dan uiteindelijk tot andere allergische reeacties gaan leiden, bijvoorbeeld u gaat ook reacties krijgen tegen huisstofmijt of honden-haren.

Eerlijk gezegd snap ik dit verhaal niet echt, maar na de reacties hier ben ik geneigd eerder een 'gewoon' allergie onderzoek bij een allergoloog aan te vragen.
Candy † 2-12-2016

Bericht door Candy † 2-12-2016 »

In het verleden heeft hier op dit forum een discussie plaatsgevonden over de "instantie" en/van mw Vink.

Ook toen werd er door haar gesuggereerd dat ze arts was. Al gauw werd de terechte conclusie getrokken, dat ze verre van dat was.

Dus als ik jou was zou ik zeker voor een reguliere arts en onderzoek kiezen.
yvonne61

Hoi Tom, Heel graag wil ik reageren op de behandeling bij medisynx.

Bericht door yvonne61 »

Hoi Tom, Heel graag wil ik reageren op de behandeling bij medisynx.

[QUOTE=Tom1977;903536]Hoi, tom,

Heel graag wil ik reageren op de domme onwetende en ervaringsloze reacties van de mensen die op jouw vraag hebben gereageerd.
Hier dus het verhaal een ervaringsdeskundige.
Ik heb haar adres van iemand uit de sportschool die MS heeft. Ik heb zelf ook ms. Zij vertelde mij dat zij aan bed gekluisterd was en zowel ontlasting en urine liet lopen. Ook moest zij overal bij worden geholpen. nu liep zij beter als ik dus was mijn interesse gewekt. Ook al omdat sinds kort mijn man en dochter een lactosevrij dieet volgen en hierdoor zo vreselijk zijn opgeknapt, ben ik overtuigd dat voeding een hoop met je kan doen. Na 2 weken kreeg ik de uitslag van mijn bloedonderzoek. Hierin waren 360 voedingsmiddelen getest. Voor bepaalde voedingsmiddelen was ik hyperallergish bv ananas, witlof, spruitjes, bepaalde kazen en melkproducten enz. De meeste voedingsmiddelen op de lijst hadden geen reacties uitgelokt. Toen kon ik aan de slag. En na 2 weken begon ik het verschil al te merken. Mijn vermoeidheid werd steeds minder. Normaal kreeg ik 3 x op een dag een inzinking en lag hooguit om half 10 op bed. Nu kreeg me een berg energie, zag dingen weer helderder, genoot weer van het leven, ondernam weer van alles en vond mijn opgewekte karakter weer terug. Soms zei mijn man zelfs"kun je niet iets verkeerds eten? wat ben jij druk zeg. En savonds zei hij ik weet niet wat jij doet maar ik ga naar bed.ha,ha . Alleen dit is al een reden om de bloedtest te doen. Ook mijn lopen ging beter, ik werd geen tig x wakker snachts. Soms probeerde ik uit of het echt door de voeding kwam en nam dan toch iets wat niet mocht, hierna kreeg ik meteen een terugslag en voelde ik mij weer als voorheen. Vreselijk nu, terwijl ik er toen ingegroeid was en niet beter meer wist. Nu laat ik het wel om verkeerde dingen te eten. Dus mijn advies DOEN. Wat betreft de accupunctuur die wordt niet toegepast om de allergie op te heffen maar je lymfebanen te resetten. Dit zijn twee verschillende dingen. Bovendien staat mvr. Vink wel geregistreerd en krijg je met een goede verzekering wel het een en ander vergoed. Door de medische wetenschap wordt zij gedwarsboomd omdat deze draaien opzieke mensen. En als een hoop ziektes te voorkomen kunnen worden door voedingsaanpassing kunnen zij wel inpakken. De medische wetenschap staat voor het bestrijden van de symptomen van ziektes.Mvr vink zegt kijk terug waar de ziekte is begonnen en pak de oorzaak aan. Ik heb al een hoop mensen naar mevrouw vink doorgestuurd en zij kunnen allemaal positieve verhalen vertellen.
Dus even nog voor de slechte reacties die mij zijn voorgegaan. Gil niet zo hard over dingen waar je en geen verstand, en geen ervaring mee hebt. En jij tom, ik hoor graag van je wat jouw deernis is en zou je wel mee willen sleuren naar Mevr. Vink. Ik hoop dat deze reactie jou bereikt en niet van het forum wordt gehaald door de dwarsbomende medische wereld.

Heel veel groetjes van Yvonne van hese.



Heeft iemand ervaring met de methode Medisynx van mevrouw Vink? Ik heb hier informatie over aangevraagd. Eerst wordt er bloed afgenomen en aan de hand van dat bloed, wordt volgens mij gekeken voor welke voedingsstoffen je allergisch bent. Daarna krijg je volgens mij acupunctuur, om je allergie te verhelpen...

Het is behoorlijk prijzig, dus ik vroeg me af of andere mensen hier ervaring mee hebben (goed of slecht).

Bedankt,
Tom[/QUOTE] Hoi Tom,
jossi

Bericht door jossi »

Heel goed Yvonne !! Bedankt voor jouw duidelijke betoog.

Natuurlijk is voeding waarschijnlijk (vaak) een (mede-)boosdoener van ziekte,
en wil de medische en farmaceutische wereld hier niets van weten. Als mensen verbeteren door een drastische aanpassing van voeding , kost dat werk en heeeel veel geld.

Een enkeling heeft het door, en een enkele arts, maar de massa en de meeste artsen (anders kost het jouw baan, etc) niet; jammer, maar het is niet anders.

Wel fijn dat er fora zijn, met "gelijkgestemden", en de persoonlijke ervaringen van verbetering !!

P.s.: soms kan ik - sinds een maand - een paar pasjes los lopen; geweldig.
En dat na 3 jaar alleen met een rolator lopen.

Jossi
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp