Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Na de liberation: Graag alleen korte ervaringen

Alles omtrent voeding en supplementen
marc123

Bericht door marc123 »

Marsei, maar dat schrijf ik toch ook? Niet voor niets heb ik over 'de meeste' en 'vaak'. Misschien heb je gelijk en merkt men bij 'zicht' niet veel

verbeteringen omdat het al 'perfect' is. Maar is dat waarschijnlijk? Een andere, en m.i. meer waarschijnlijke, reden is dat CCSVI weinig doet voor

zaken die men kan meten (en dus minder subjectief zijn)!
Cocoontje † 29-06-2012

Bericht door Cocoontje † 29-06-2012 »

[QUOTE=dientje;750104]zou het daadwerkelijk voor ms iets doen, dan moeten we er toch allemaal wat van merken.[/QUOTE]

Dientje: ook ik heb geen voordelen gemerkt van mijn twee ccsvi-behandelingen maar dat is voor mij nog geen reden om dan maar te denken dat het niets zou doen voor alle MS'ers.

Bij de één helpt bijv. tysabri, bij de andere weer niet dus dan zeg je toch ook niet dat Tysabri voor iedere MS'er zou moeten werken? De éne MS'er is nu eenmaal de andere niet. Daarnaast valt het ook nog maar te zien hoe het met die mensen gaat, die het goed doen op Tysabri, op de langere termijn.

MS is nu eenmaal een complexe ziekte en er valt nog héél veel te ontdekken op CCSVI gebied.
Sebastiaan

Bericht door Sebastiaan »

[QUOTE=marc123;750203]Marsei, maar dat schrijf ik toch ook? Niet voor niets heb ik over 'de meeste' en 'vaak'. Misschien heb je gelijk en merkt men bij 'zicht' niet veel

verbeteringen omdat het al 'perfect' is. Maar is dat waarschijnlijk? Een andere, en m.i. meer waarschijnlijke, reden is dat CCSVI weinig doet voor

zaken die men kan meten (en dus minder subjectief zijn)![/QUOTE]

Maar noch de ene noch de andere conclusie heeft enige waarde als er geen duidelijke data aan ten grondslag ligt. Kortom, we weten het gewoon nog niet.
dientje

Bericht door dientje »

[QUOTE]geen reden om dan maar te denken dat het niets zou doen voor alle MS'ers.

[/QUOTE]

dat zeg/typ ik ook helemaal niet.
wat ik al eerder typte...fijn voor de mensen bij wie het wel heeft gewerkt.

ergens in een andere topic.
Cocoontje † 29-06-2012

Bericht door Cocoontje † 29-06-2012 »

Helemaal eens, want dat heb je niet gezegd.
marc123

Bericht door marc123 »

Sebastiaan, is dit een valstrik ofzo en weet jij als eindredacteur best wel dat ''nog'' in dit geval enorm fout is (en dat dat natuurlijk ''noch'' moet zijn)?
Sebastiaan

Bericht door Sebastiaan »

[QUOTE=marc123;750244]Sebastiaan, is dit een valstrik ofzo en weet jij als eindredacteur best wel dat ''nog'' in dit geval enorm fout is (en dat dat natuurlijk ''noch'' moet zijn)?[/QUOTE]

Aan valstrikken doe ik niet, aan spelfouten in de haast soms wel. Dank voor het aangeven, ik heb het nu verbeterd. :)
Xuup

Bericht door Xuup »

[QUOTE=jacquelinefischer;747482]heb een vraagje wanneer merkte jullie een beetje verbetering het is natuurlijk bij iedereen anders maar hoeveel dagen ongeveer , ik heb nog last van wat stijve nek, duizeligheid, als ik mijn hoofd naar beneden doe, en ook nog wel wat moe hoor!! weet dat het nog pril is, maar vraag me af naar jullie ervaringen erna?

en heb nog een vraag over diegene die voor de 2e keer gingen , waarom was dat ? wat was er anders en wat moest er verbeterd worden??
gr jacque[/QUOTE]

In mijn geval was het een getromboniseerde stent, maar ook de rechterzijde bleek potdicht.
De stent is geplaatst in Polen en 2nd behandeld in België... Stent is opgerekt en ik nu bij trombosedienst.

Ik wil hieraan wel toevoegen dat het na de 1ste behandeling meteen al veel beter ging en ik het eigenlijk vooral steeds voel aan het gebied in de hals. Voor mijn eerste behandeling had ik het gevoel langzaam gewurgd te worden... In mijn halsgebied waren dan ook pimpelpaarse brede lijnen waar te nemen, die na de behandeling significant lichter werden.
Onder andere doordat die plekken weer paars werden en het wurgende gevoel terugkwam, wist ik dat ik voor controle moest... maar gek genoeg bleven de verbeteringen van na de 1st liberation in stand, al had ik wel veel pijn in mijn rug en stond ik met kromme benen in de ochtenden... dat is na de 2nd behandeling wel weer verbeterd.
Cocoontje † 29-06-2012

@Jacquelinefischer

Bericht door Cocoontje † 29-06-2012 »

@Jacquelinefischer

[QUOTE]
Oorspronkelijk geplaatst door jacquelinefischer

en heb nog een vraag over diegene die voor de 2e keer gingen , waarom was dat ? wat was er anders en wat moest er verbeterd worden??
gr jacque[/QUOTE]

Mijn linkerjugular zat gevuld met littekenweefsel (was een gevolg van de eerste behandeling) dus dat moest verholpen. Daarnaast dacht dr. B. iets vreemds aan mijn azygos te zien maar die bleek toch in orde tijdens de behandeling.

Ik heb geen positief resultaat gehad van beide behandelingen. Ben een PPMS'er.
peter2009

Behandeling 20-01-11

Bericht door peter2009 »

Behandeling 20-01-11

Vorige week behandeld in Aalst. Op You-tube staan 2 video's voor de geinteresseerden.
[URL="http://www.youtube.com/user/peterbrandsma?feature=mhum"]http://www.youtube.com/user/peterbrandsma?feature=mhum[/URL]
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp