Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Na de liberation: Graag alleen korte ervaringen

Alles omtrent voeding en supplementen
Xuup

Na de liberation: Graag alleen korte ervaringen

Bericht door Xuup »

Indien je in het buitenland de liberation therapie hebt ondergaan, kan het zijn dat je bij thuiskomst zaken tegenkomt, waarover je een arts zou moeten consulteren.

[B][I][U]Het bundelen van dit soort ervaringen leek mij daarom handig.[/U][/I][/B]

Ik ben behandeld in Polen: Rechts ballooning, links stent.

Na de liberation had ik bij thuiskomst flinke blauwe plekken: paars/zwart, met verharding in het rechterbeen.

Simka zegt hierover: Dat komt doordat we je vanuit je rechterlies hebben behandeld. Dit in combinatie met de zeven dagen bloedverdunners, kan dat effect hebben.

Meer mensen blijken hiervan last gehad te hebben.
Xuup

Nek

Bericht door Xuup »

Nek

Ervaring van M.v.G.:

Na de liberation geen contractie doen met je nek. Dit kan klachten van duizeligheid geven.
Lief Leeuwtje

Alweer een CCSVI topic?

Bericht door Lief Leeuwtje »

Alweer een CCSVI topic?

Hai Xuup,

alweer 'n CCSVI topic? Je zou hier bijvoorbeeld TvG's topic [URL="http://www.msweb.nl/forum/showthread.php?t=25218"][B]CCSVI tracking[/B][/URL] voor kunnen gebruiken.
aleida

Bericht door aleida »

Helemaal mee eens, Lief Leeuwtje.

In het tracking topic wordt (als iedereen zich daaraan houdt) alles
verzameld wat met de behandeling an sich te maken heeft.

Iedereen kan in dat topic alles kwijt wat zich voor, tijdens en na de behandeling voordoet.

En helder voor mensen die een behandeling aangaan.
Ik raadpleeg dit tracking topic vaak voor info.


aleid
Inge67

Bericht door Inge67 »

Niet helemaal mee eens helaas.
In het tracking topic is het de bedoeling om je vorderingen/veranderingen vast te leggen.
Dit topic heeft als doel om alle kleine vragen/ onzekerheden die je bevliegen als je de behandeling hebt ondergaan te delen met ervaringsdeskundigen. Je hebt immers de behandeling in het buitenland ondergaan en weinig tot geen contact meer met je arts. En misschien zijn al die vragen die je hebt wel eenvoudig te verklaren. Omdat iemand dat al eens mee heeft gemaakt of omdat iemand dat zelf al heeft gevraagd aan een arts.

Kortom... Ik vind het een waardevolle toevoeging.
Inge67

Stemt en Mri

Bericht door Inge67 »

Stemt en Mri

Na het plaatsen van een stent is het oppassen met mri's: pas 8-10 weken na de operatie mag je weer in een mri.

Meld het altijd even aan de arts uiteraard!
Inge67

Koude of warme voeten?

Bericht door Inge67 »

Koude of warme voeten?

Na de behandeling had ik direct warme, zo niet hete voeten.
Na een paar dagen waren ze weer steenkoud. Teleurstelling natuurlijk, maar ook bezorgdheid: was de ader weer dicht?

Ik heb gemaild met dr. Simka en hij zei het volgende:

je bloedcirculatie door je hele lichaam verandert door de operatie. Je moet je lichaam even de tijd geven er aan te wennen. Dat betekent dat de warme voeten ook gewoon weer terug kunnen komen, maar soms weer weg kunnen blijven. Geef het tijd, geen
paniek.

Hij had gelijk: warmte komt en gaat in mijn voeten. Maar ze zijn over het algemeen vaker warm dan koud!
Inge67

Stent en beurs gevoel

Bericht door Inge67 »

Stent en beurs gevoel

Na de operatie heb ik zeker 1,5 week een beurs gevoel had op de plek waar de stent geplaatst is. Dat verdwijnt

Het duurt enige maanden voor de stent zich goed heeft vastgezet in de ader. Gevoeligheid kan daarmee te maken hebben.
Tientje

Bericht door Tientje »

Ik heb tot ongeveer anderhalve week na de ingreep een pijnlijke nek gehad aan de kant van de behandeling. Daarna trok deze langzaam weg.

Ook had ik een flinke bult in mijn lies waar ze erin zijn gegaan. Deze bult is nu bijna weg (3 weken na de ingreep).

Net als vele anderen merk ik dat het echt 2 stapjes vooruit, 1 stapje terug is en soms 1 stapje vooruit en 2 terug. Dit heeft naar mijn idee heel veel te maken met het verkennen van nieuwe grenzen en daar dan veel te ver overheen gaan. Ook moet je lichaam heel erg wennen aan de nieuwe situatie. Ik kan dan ook iedereen aanraden: NEEM ECHT EEN AANTAL DAGEN FLINK RUST NA DE INGREEP, hoe goed je je ook voelt!
Nanda

Bericht door Nanda »

Eens met inge!!
Er is zoveel te melden en te vragen na behandeling dat dit topic een goede aanvulling is , en als je niks van CCSVI wilt weten sla je ze gewoon over , daar is zo'n forum juist zo handig voor.

Ik had zonder bloedverdunners een enorme zwarte lies (nou ja lies noem het maar een black box!), en na een week een harde pijnlijke bonk die pas na 4 weken weg was.
Het was enorm pijnlijk om de lies-ader vrij te krijgen , dr. V. noemde op dat het bij mij zo lastig was vanwege de verkrampte spieren/pezen in mijn lies.
Het blauw heeft zich een prachtige weg gebaand richting knie en is toen verdwenen.

Ook twee maanden na de behandeling is rustig aan nog steeds de remedie heb ik ontdekt , ook al voelt je lijf aan als nieuw!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp