Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Hersenen beschikbaar stellen voor onderzoek

Alles omtrent voeding en supplementen
marique

Hersenen beschikbaar stellen voor onderzoek

Bericht door marique »

[url]http://www.vumc.nl/afdelingen/mscentrum ... 2/7637311/[/url]

Helaas krijg ik het hele krantenartikel niet gekopieerd.
Hoop dat de link wel werkt.
MsApocalyps

Bericht door MsApocalyps »

Lijkt me verschrikkelijk. Dan ga je dood en moet je gelijk naar het VU getransporteerd worden zonder dat de familie fatsoenlijk afscheid van je kan nemen.
joge

Bericht door joge »

Ben al een eeuwigheid donor van vanalles. Maar ditte vind ik niet zo jofel. Kweenie...
MsApocalyps

Bericht door MsApocalyps »

Waarom niet Joge? Omdat het je hersenen zijn bedoel je? Ik zou ook graag donor willen zijn voor alles, maar daar zit je ook weer met de strenge criteria dat alles zo snel mogelijk na de dood moet gebeuren.
marique

Bericht door marique »

Ik stel ook alles beschikbaar en heb ook niet de behoefte om in een kist dood te liggen en bezichtigd te worden.
Leg dan maar een leuke foto neer.
Billy

Bericht door Billy »

Ik ben al altijd volledig donor geweest. Maar heb me ook nu al een aantal jaren geregistreerd als hersendonor.

Mijn zus is contactpersoon, zij heeft de papieren ook ondertekend. Niet wettelijk verplicht, maar dit doen ze om ellende te voorkomen.

Zij mocht ook invullen of ze me nog wil zien voordat ik naar Amsterdam ga, dus die mogelijkheid is er.

Ook wordt je weer netjes terug naar de nabestaanden gebracht en kan je gewoon netjes opgebaard worden.
Spunky

Bericht door Spunky »

ik dacht ooit eens begrepen te hebben dat mensen met ms alleen hun hersenen kunnen doneren voor onderzoek.

Dat de rest uitgesloten werd????

Misschien was dat ooit eens (of heb ik het gewoon verkeerd begrepen ;) )
Candy † 2-12-2016

Bericht door Candy † 2-12-2016 »

Spunky,
Je hebt gelijk. Maar na mijn computercrash kan ik de link niet zo snel weer vinden.
RoOsJe *59

Ik ook niet/wel

Bericht door RoOsJe *59 »

Ik ook niet/wel

Ik was (voor mijn m.s.) ook zo'n allesgever. Ook ieder keer bloed. Ik werd ook wel eens gebeld om "snel" te komen :haha: want ik heb zo'n handige bloedgroep.

Toen ik vertelde dat ik m.s. had was ik ineens niet meer nodig:huh: dus nu ben ik hersendonor geworden.
Billy

Bericht door Billy »

[QUOTE=Spunky;917093]ik dacht ooit eens begrepen te hebben dat mensen met ms alleen hun hersenen kunnen doneren voor onderzoek.

Dat de rest uitgesloten werd????

Misschien was dat ooit eens (of heb ik het gewoon verkeerd begrepen ;) )[/QUOTE]


Dat heb ik ook gehoord, ben iig donor en dan zien ze maar of ze me willen of niet :p.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp