Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Welk eten zal ik wel/niet laten staan?

Alles omtrent voeding en supplementen
Tom1977

Bericht door Tom1977 »

Hoi Dannifan,

Marleen bedoelde in haar post volgens mij dat jij (als leek) haar net hebt vrijgesproken van MS.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

:D Dat weet ik wel zeker...
Tom1977

Bericht door Tom1977 »

Hoi Marleen, wat ik qua eten ook lekker (en handig) vind, zijn smoothies 's ochtends.

In mijn blender doe ik 3 eetlepels lijnzaadolie (dat is het handige, dan proef ik de lijnzaad niet zo erg), rijstemelk, een banaan, wat chia seeds en de ene keer een wortel en de andere keer spinazie bladeren. Een minuutje blenden en dan heb ik een heerlijke wortel- of spinaziesmoothie :D!
leen1

Bericht door leen1 »

Dat ga ik zeker eens proberen!

Ik maak nu groene smoothies met
twee asperges,
handvol spinazie,
rucola/raketsla,
witte noten waarvan ik de naam ben vergeten,
een beetje molkosan voor de vertering,
beetje zout en citroensap voor de smaak
en vooral enkele muntblaadjes om het wat lekker te maken:)

Voor bananen heb ik helaas ook antistoffen, jammer want die maken alles lekker en geven het ook een goeie textuur.
Tom1977

Bericht door Tom1977 »

Hoi Marleen,

gebruik je rauwe of gekookte asperges voor je smoothies?

Jammer dat je antistoffen voor bananen hebt :(, die maken die smoothies wel een stuk lekkerder vind ik inderdaad.
leen1

Bericht door leen1 »

Rauwe, ik ben een grote believer in asperges, google maar eens op health benefits. Ze zouden zelfs helpen bij ALS.

Asperges zorgen voor een enorme stijging van glutathion, wat heel belangrijk is voor oa ontgifting.

Ik merk dat twee asperges per dag (meestal groene) al iets doen:

ten eerste voel ik me over het algemeen beter

ten tweede merk ik dat mijn lichaam het effect van 2 luttele asperges al voelt, mijn urine krijgt er namelijk die typische geur van :cool:

Die witte noten waarvan ik de naam niet meer wist zijn cashewnoten (niet veel voedingswaarde maar verbeteren de structuur van de smoothie)

En verder doe ik ook nog een halve avocado bij die smoothie (voor de goede vetten en ook een aangenamere textuur).

Je had al geraden dat het een zoute smoothie is, een beetje als een koude soep:)
ANNEN

Voedingspatroon aanpassen, maar hoe?

Bericht door ANNEN »

Voedingspatroon aanpassen, maar hoe?

Ik heb nu een jaar de diagnose MS en ben er achter dat voeding heel veel kan doen. Nu zou ik heel graag mijn voedingspatroon willen aanpassen, maar hoe? Ik weet dat uit pakjes koken slechter is dan zelf je sausje maken, maar hoe zet ik dan die stap? Hebben jullie tips om mij hierbij te helpen?
merel

Bericht door merel »

Hoi Annen,

Een vraag van dezelfde strekking heb je in juli ook al gesteld en daarom is jouw nieuwe topic met dat eerdere topic samengevoegd.

Groet,
Blom

Bericht door Blom »

[QUOTE=ANNEN;938894]Ik heb nu een jaar de diagnose MS en ben er achter dat voeding heel veel kan doen. Nu zou ik heel graag mijn voedingspatroon willen aanpassen, maar hoe? Ik weet dat uit pakjes koken slechter is dan zelf je sausje maken, maar hoe zet ik dan die stap? Hebben jullie tips om mij hierbij te helpen?[/QUOTE]

Zelf heb ik het eerste boek van Sonja Bakker. Volgens mij heb ik ook het daarop volgende boek, beide via marktplaats gekocht destijds.
Hierin staat veel uitgelegd over verschillende voedingswaren. Ook vind ik de weekmenu's aardig geschikt voor iemand die te weinig beweging krijgt.
Voldoet mij goed om de weekmenu's een beetje als richtlijn te gebruiken om zelf verantwoorde maaltijden te maken.
Linda vm

Swank

Bericht door Linda vm »

Swank

De klassieker onder de MS diëten is denk ik t Swank dieet.

De resultaten zoals gepubliceerd in the lancet zijn gewoon goed.

[url]http://www.swankmsdiet.org/[/url]

:)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp