Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Welk eten zal ik wel/niet laten staan?

Alles omtrent voeding en supplementen
ANNEN

Welk eten zal ik wel/niet laten staan?

Bericht door ANNEN »

Ik weet dat het voor iedereen anders is, maar er zullen vast wel tips van jullie zijn wat ik beter wel en niet kan eten.

Ik weet nu een half jaar dat ik MS heb en ben sinds twee weken gestopt met cacao (dan kom je er pas achter hoeveel chocoladekoekjes je thuis hebt) met resultaat dat ik 's avonds veel minder krampen in mijn benen heb.

Hebben jullie nog meer van die goede tips?
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Dat is inderdaad heel persoonlijk. In het topic TCM (Traditionele Chinese Geneeskunde) staan een hoop eettips waar ik zelf mee aan de slag ben gegaan. Misschien heb je daar wat aan?
Nessa

Bericht door Nessa »

Ik kan dan weer wél tegen cacao, maar niet tegen E621, suiker en melk. Het blijft toch een kwestie van uitproberen...
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Ik heb, voor zover ik weet tenminste, nergens last van als ik wat eet. Ik ben ook niet van plan wat te laten staan als het niet heel dringend noodzakelijk is.

Ik heb al zat ingeleverd en geniet van het goede der aarde.
jossi

Bericht door jossi »

Je kan kijken naar BBD (best bet diet) van Ashton F. Embry.
Het verhaal en dieet van Roger McDoughall.
De adviezen van Terry Walsh.
De gedachtengang van George Jelinek.

Jossi
polleke

Bericht door polleke »

[QUOTE=ANNEN;920242]Ik weet dat het voor iedereen anders is, maar er zullen vast wel tips van jullie zijn wat ik beter wel en niet kan eten.

Ik weet nu een half jaar dat ik MS heb en ben sinds twee weken gestopt met cacao (dan kom je er pas achter hoeveel chocoladekoekjes je thuis hebt) met resultaat dat ik 's avonds veel minder krampen in mijn benen heb.

Hebben jullie nog meer van die goede tips?[/QUOTE]


Ik krijg hartkloppingen van chocola. Maar eigenlijk alleen 's avonds als ik rustig op de bank lig/zit.
Tevy

Bericht door Tevy »

Wat ik bij mezelf merk is dat het echt belangrijk is dat ik (bijna ;) ) elke dag veel/genoeg groente eet. En fruit. En een vast dagritme heb.

Ik eet op zich wel wat ik wil, maar toch houd ik er rekening mee dat het zoveel mogelijk 'verantwoord' en 'gezond' is. Ik merk dat ik me er beter van voel, heb meer energie.

Annen, je weet nu in ieder geval al dat dat chocola bij jou een 'struikel'punt is ;) . Verder is het inderdaad uitproberen.
joge

Bericht door joge »

Niks eten waar reclame voor wordt gemaakt.
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

[QUOTE=joge;920300]Niks eten waar reclame voor wordt gemaakt.[/QUOTE]

Have a Junami break. :D
ANNEN

Bericht door ANNEN »

Bedankt voor jullie reacties!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp