Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Beginnen met vit b12

Alles omtrent voeding en supplementen
Fia

Beginnen met vit b12

Bericht door Fia »

Deze week ga ik beginnen met b12 injecties. Vind het best spannend of ik er iets van ga merken.

De enige waarde die ik heb is uit 2012 toen was hij 219. Nu las ik dat dat hoewel het een normaalwaarde is dit toch aan de lage kant is.

In overleg met de ha ga ik nu dan met injecties beginnen. Ik hoef niet eerst opnieuw bloed te laten prikken. Dus morgen mpullen halen en vrijdag laten spuiten. Eerste 4 weken weekelijks en daarna iedere 3 maanden.

Ben echt zo blij met mijn ha. Zij helpt me met mijn vitamine D ( en luistert naar mijn mening hierover;)) en nu dus ook met vitamine b12. Bij mijn neuroloog hoef ik hiermee niet aan te komen namelijk.

Die vond een hoge dosering vit D 2 jaar terug al heel erg vooruitstrevend. Kreeg van haar een lage dosering, van mijn ha een veel hogere. Ik sta ook niet meer onder controle bij de neuroloog.



Liefs,

Fia
Artemis-

Gedegen opstart B12 therapie...

Bericht door Artemis- »

Gedegen opstart B12 therapie...

Vitamine B12 therapie kan je wellicht een beetje helpen.
Al was het maar dat voldoende B12 nodig is voor de opbouw/reparatie van myeline.
Daarnaast zie je vaak iets afname van moeheid en brainfog...

Overigens is de gangbare opstart van hydroxocobalamine injecties 10 stuks, verdeeld over:
- 5 weken x 2 maal per week
òf
-10 weken x 1 maal per week.

Daarna niet te snel gaan afbouwen hoor.
Probeer na deze startfase van 10 injecties eerst eens rustig naar 1x per 10 à 14 dagen te gaan...kijk hoe je dan voelt.

In de bijsluiter van de fabrikant (TADEKA in mijn geval) staat duidelijk dat je bij neurologische aandoeningen gerust langdurig 1-2x per week mag injecteren, gedurende bijv. 2 jaar...;)

Hoe dan ook; het gangbare advies m.b.t. onderhoud is minimaal 1x per maand...zeker geen 3 maanden.
Aangezien vit.B12 oplosbaar is in water, kan je nooit overdoseren...een teveel plas je gewoon weer uit.

Voor gedegen advies m.b.t. vitamine B12 verwijs ik je graag naar de site van Stichting B12 tekort.

Heel veel succes Fia!
Fia

Bericht door Fia »

Hmm, zal eens verder op die site rondneuzen en het een en ander aan de ha doorspeken.

Thanx

Fia
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Ik ben vorig jaar december tot aan aug dit jaar af gaan bouwen naar 1x in de 3 weken.............had ik het maar niet gedaan.....kreeg een paat weken geleden gemene spierkramp in mijn rechter been, net als vroeger kon ik de druk niet verdragen.

En ik kan niet meer goed op mijn benen staan en slecht gevoel in mijn voeten. Het sluipt er gewoon in en ineens is het bar

Van de HA weer terug naar elke week. Ook begon ik met smelttabl. methylcobalamine, maar daar ben ik dus allergisch voor. Mijn hart ging te keer, Komt van de hulpstof Magnesiumstearaat, Ga nu kijken naar spray in overleg met Galilea

Dus merk je dat er verandering optreedt binnen die 3 maanden , ga dan weer eerder prikken en wacht niet te lang, de ellende is groot
Brenda1973

Bericht door Brenda1973 »

Hmmmm grappig.

Bij mij is het precies andersom.
Mijn neuroloog en msvpk luisteren en denken altijd met mij mee.
En de huisarts heb ik niets aan.Moet zelfs een week wachten tot m'n bloeddruk gemeten kan worden.

Succes:thumbup:
Brenda1973

Bericht door Brenda1973 »

Nou nieuwe domper.
Ik heb sinds gisteren een pijnlijk onaangenaam gevoel in de hele buik.

Deze pijn straalt helemaal door in de rug.
En is ook aanhoudend zonder steken.

Net de HA gebeld en kan morgen pas om 15:15 terecht GRRR
mari

Bericht door mari »

Mijn B12 was onmeetbaar laag toen het ooit gemeten is, de opbouwdosering gehad 10 weken 2 keer per week een injectie, daarna iedere maand een.
Waarde is nu goed hoog (precieze waarde vergeten).
Ik heb het stichting B12 forum toen veel bezocht voor info en ook advies.

Brenda, breng anders je urine even erg, wie weet heb je wel een blaasontsteking.
Ik kan altijd dezelfde dag terecht bij de huisarts, of de assistente overlegd met HA bij vragen, dan heb ik ook dezelfde dag reactie.

Mijn neuro verdiept zich erg in alles, toen ik met de formulieren over b12 kwam was dat geen probleem, hetzelfde met vit D.
Fia

Bericht door Fia »

Ik heb ff rondgekeken op de genoemde site. Ga zo bellen met de assistente om te vragen of ik meer mag krijgen.

Ben benieuwd wat ze zeggen ( ze zullen me wel een lastig mens vinden)

Liefs,

Fia

@brenda, idd ff urine langsbrengen
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Met MS is waarde rond de 1000
Misschien dit meenemen naar HA
[url]http://stichtingb12tekort.nl/vitamine-b ... b12-en-ms/[/url]
Fia

Bericht door Fia »

Shit verkeerde assistente aan de lijn.

Toen ik vertelde dat ik meer injecties wilde was het enige wat ze zei dat deze behandeling standaard was. Toen ik vertelde dat zelfs in de bijsluiter staat dat het vaker moet ging ze daar ook niet op in want dit was nu eenmaal standaard:???:

De andere assistente overlegd vaak nog met de ha, maar deze dus niet. Wel balen. Vrijdag neem ik wel wat artikelen mee van de site b12 tekort.

Baal er flink van, want denk dat het bij mij echt wel wat verschil gaat maken.

Liefs,

Fia
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp