Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS en voedingsintoleranties

Alles omtrent voeding en supplementen
Dannifan

Bericht door Dannifan »

EvelineH schrijft: @ forummoderators: zolang het geen expliciete schuttingtaal betreft is zo'n beetje alles hier blijkbaar toegestaan?;-)

Vertel mij even Eveline wat er hier plaats vind wat niet zou kunnen?
Marjan.

Bericht door Marjan. »

[QUOTE=Dannifan;937684]EvelineH schrijft: @ forummoderators: zolang het geen expliciete schuttingtaal betreft is zo'n beetje alles hier blijkbaar toegestaan?;-)

Vertel mij even Eveline wat er hier plaats vind wat niet zou kunnen?[/QUOTE]

Blijft toch alsjeblieft eens bij het onderwerp van de topicstarter
jospin1

Bericht door jospin1 »

[QUOTE=EvelineH;937675]@ Leonard: hier is de link naar het Vlaams Darmfloraproject:
[url]https://www.vlaamsdarmfloraproject.be/[/url]
M.b.v. staalname onder de bevolking wil men onderzoek doen met als einddoel transplantatie van darmflora ter voorkoming en genezing van ziekten..daar móet toch wel iets uitkomen zou je zeggen?

Die enzymsupplementatie vind ik dan weer waanzinnig interessant, ik weet dat die er zijn voor DAO enzymen (verantwoordelijk voor histamine intolerantie) Als ze er nou ook zijn voor CYP 450 enzymen, dan zijn we volgens mij nog niet bij de oorzaak, maar al wel heel dichtbij een mogelijke behandeling van MS. Het is al aanvaard dat er door een gebrek daaraan zogeheten 'poor metabolizers' bestaan; mensen die bv. medicatie heel slecht afbreken. Er gaan stemmen op om voor bep. patiënten standaard een onderzoek daarnaar in te stellen zodat men de dosis medicatie daarop kan afstemmen..

@ kritische meelezers: dé oplossing voor onze gezamenlijke kwelgeest is voorzover ik weet nog niet gevonden (tenzij jullie die wel hebben, dan hoor ik het natuurlijk graag) dus tot het zover is lijkt het me veel constructiever om een beetje openminded t.o.v. aannemelijke theorieën te zijn (of nog beter: je er zelf in te verdiepen hoe je je zelf en anderen een zo aangenaam mogelijk leven kunt bezorgen) i.p.v. andere forumdeelnemers met een goed onderbouwd standpunt ongefundeerd af te kammen.

@ forummoderators: zolang het geen expliciete schuttingtaal betreft is zo'n beetje alles hier blijkbaar toegestaan?;-)[/QUOTE]

Beste Eveline,

Heb mij afgelopen weekend ingeschreven om mee te doen met het onderzoek.

Mvg,

Gregory
EvelineH

Bericht door EvelineH »

Fijn Gregory! Hoe meer mensen met MS meedoen, hoe meer overeenkomsten ze hopelijk zullen ontdekken en dan is een écht effectieve behandeling zonder bijwerkingen hopelijk in zicht!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp