Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Olie trekken - oil pulling

Alles omtrent voeding en supplementen
Marjan.

Bericht door Marjan. »

Goede kokosolie is wat mij betreft die met kokossmaak ;) o.a van Aman prana.

Ontgeurde is geraffineerd en dat heb ik liever niet.
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Inderdaad, ontgeurde kokosolie is geraffineerd, dus niet goed.vandaar datd it voor mij af valr
Remko01

Bericht door Remko01 »

Ik heb het een half jaar lang geprobeerd.....met koud geperste kokosnoot olie
Helaas zonder resultaat!
Kobus

Bericht door Kobus »

Ik kwam tegen : Het verschilt per persoon hoe lang je oil pulling moet doen voor resultaat. Acute kwaaltjes kunnen binnen een week of veertien dagen verdwijnen. Voor chronische klachten moet je het langer volhouden, dat kan oplopen tot wel een jaar.

[url]http://www.girlscene.nl/p/9690/oil_pull ... ftingskuur[/url]

Maar dan :
Wat doet oil pulling voor je?
De resultaten verschillen per persoon. In de eerste weken worden de tanden witter, komen loszittende tanden vaster te zitten en verdwijnen ontstekingen in je mond. De darmen gaan beter functioneren en het bloed gaat beter stromen en je krijgt meer energie.

Ook zou je kippenvelhuidje (rode bultjes, vooral op de bovenarmen) als sneeuw voor de zon verdwijnen. Maar volgens Dokter Karach kan het ook andere kwalen genezen zoals: trombose, eczeem, paradentose, allergieën, maagzweren, tandpijn,, hoge bloeddruk, hoge bloedsuikerspiegel, spataderen, longziekten, diabetes, polio, tandvleesontsteking, stijve gewrichten, chronische infecties, slapeloosheid, maagzweren en bronchitis.

Best veel : ik hoop dan maar eerst op geen tand en kaakklachten:D.
kaasje

Bericht door kaasje »

En zodra een iets zoveel ziektes en kwalen kan genezen word ik dus sceptisch!

Dit komt bij mij erg ongeloofwaardig over.
Dit kan polio genezen?

Sorry maar dit gaat er bij mij echt niet in.
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Dat het ALLE ziektes kan genezen, gaat er bij mij ook niet in.

Maar ik hoop dat het een steentje kan bijdragen in de kleine dingen waar ik last van heb, en die ik dus zeer bewust zonder allerlei geneesmiddelen wil bestrijden.

Dat de tanden witter worden en paradontitis en tandvleesproblemen zou verhelpen zal al fijn zijn, alsmede darmklachten.

De rest?

Het lijkt me wel baat het niet dan schaadt het niet. Je slikt nl. niks en bijwerkingen zijn er niet of nauwelijks.
Roely

Bericht door Roely »

te laat !!!! ik heb al kunstklappers :ogen:
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Inmiddels ruim 1 1/2 week verder met oil pulling.
Ik merk wel degelijk verschil met mijn gebit. Gevoeligheid is minder, ik had ook last van bloedend tandvlees. Ook dat is weg.

Daarnaast wittere tanden (ex-roker, dus gele tanden) en een frissere adem.

Voor de rest merk ik weinig.
Kobus

Bericht door Kobus »

Is toch al heel mooi , in zo'n korte tijd !
Florentina

yep ik doe het

Bericht door Florentina »

yep ik doe het

Na een bezoekje aan de Gezondheidsbeurs en daar het oilpulling advies gekregen te hebben, ben ik er ook mee begonnen.

Ik doe het nu zo'n 2 weken. Ik merk tot nu toe dat m'n ontlasting vaster is en nauwelijks riekt. Ook ben ik vermoeider sinds ik begonnen ben, maar dat kan samenhangen met de vermoeiende dag naar de beurs (al zat ik in de rolstoel).

Ik geloof ergens gelezen te hebben, dat als je detoxed, er een hoop rotzooi vrij komt en je daarom ook vermoeider kan zijn.

Ik gebruik sesamolie, bevalt mij goed. Eerst poets ik mijn tanden, daarna 20 minuten spoelen met olie en dan spoel ik met mondwater na. Geen vieze smaak achteraf.

Mocht ik wonderbaarlijke veranderingen treffen, zal ik het hier posten. Ik hou voorlopig nog even vol, in ieder geval tot mijn fles leeg is en daar doe je best lang mee.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp