Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Dit is MS!

Alles omtrent voeding en supplementen
Jolande

Bericht door Jolande »

Zo simpel, een kokosnoot en water haha.
Van de (oude) watercure is al lang bekend dat het niets maar dan ook niets doet voor progressief ms en alleen voor mentaal zwakkeren als placebo. (maar daar werkt 100 mg vitamine C ook net zo goed of een lekkere toffee :) )

En ja slimpies leonard, peanuts en ditte je weerstand zit in je darm maar dat wisten we toch al jaaaaaaaren ???
Ditte/Astrid TB † okt. 2012

Bericht door Ditte/Astrid TB † okt. 2012 »

Vergeet bij de watercure niet (echt essentieel!!!) het keltisch zeezout.
Te bestellen bij breizh-import.

Dit is zeer belangrijk vanwege de vele mineralen en nodig om het water vast te kunnen houden en te transporteren naar alle cellen.

Maak hiervan een sole: 1/3 zout en 2/3 water in een jampotje, goed schudden tot het verdund is. Blijft altijd wat zout over op de bodem. Dat betekend dus dat het water verzadigd is en zeer geconcentreerd.

Hiervan 1 theelepel 's morgens en 's avonds voor het slapen gaan in glas water.

minstens half uur voor de maaltijd en liefst uur na een maaltijd.

Even wennen en daarna smaakt water zonder sole maar saai.
Jolande

Bericht door Jolande »

Te bestellen bij owwww noooo weer een goedkope reclame stunt???
en ja in zee/himalaya/keltisch zout zitten relatief veel mineralen maar al met al verwaarloosbaar bij de hoeveelheden die jij beschrijft.
Broodje aap ge-oh maar had toch al niet het idee dat iemand deze commerciele kul serieus neemt :)
peanuts

Bericht door peanuts »

[QUOTE]
En ja slimpies leonard, peanuts en ditte je weerstand zit in je darm maar dat wisten we toch al jaaaaaaaren ???

[/QUOTE]

[COLOR="Blue"]Natuurlijk Jolande :D

ennuhh ben de laatste die zichzelf een slimpie[geweldig woord trouwens] noemt hoor
ben hooguit nieuwsgierig ;)

[/COLOR]
Ditte/Astrid TB † okt. 2012

Bericht door Ditte/Astrid TB † okt. 2012 »

Hoezo Jolande? Verklaar je nader.

Commercieel? Reclame? dit zou kost rond de 24 euro voor 10 kg!!!
Heftig hoor, daar worden ze rijk van. Ik doe hier al ruim een half jaar mee, heb regelmatig wat weggeven aan mijn kinderen/vrienden en heb nog minstens de helft of meer staan.

Met een sole, jeweet wel, in een jampotje, doe ik vele weken.
Je hebt er nl maar zeer weinig van nodig. En hoe komt dat? Omdat de mineralen er exact in de goede verhoudingen inzitten...gewoon door de natuur zo geregeld, zonder bewerkingen, zonder ingrijpen van mensen, geen chemische geisoleerde mineralen...nee, gewoon puur natuur.

Ik gebruik totaal geen multi vitamines of iets dergelijks, heb je enig idee wat je daardoor uitspaart?

Maar volgens jou houd ik hier dus een verkooppraatje? Tja, ben je ook zo aktief op het reguliere forum? Daar waar mensen vertellen over de voordelen van de reguliere medicatie? zijn dat dan ook verkooppraatjes?
Marjan.

Bericht door Marjan. »

[QUOTE=Jolande;805879]
Broodje aap ge-oh maar had toch al niet het idee dat iemand deze commerciele kul serieus neemt :)[/QUOTE]

Dan zit je er behoorlijk naast, ik neem het serieus, dit hele draadje overigens.
benka

ms/diabetes

Bericht door benka »

ms/diabetes

De start van dit topic was MS/diabetes-connectie.
Ik blijk een stevige blaasontsteking te hebben en die triggerde diabetes 2
Zo had ik 7 , zo had ik 17.
Diabetesremmers gekregen.
Ik vraag me af of de diabetes nog kwijt te raken is.
de connectie is dus in mijn geval een ontsteking
Aangezien ik t altijd heet heb denk ik dat ms ook een ontstekingsvorm is.
Ik filosofeer maar wat.
Herkenning iemand?
Jolande

Bericht door Jolande »

Ditte het feit dat je de mineralen van zeezout in een adem noemt met multivitaminen laat zien dat je niet weet waar je het over hebt. In zeezout zitten Geen mitavientjes dus wat een zotte vergelijking.

Jij mag denken dat ik er naast zit hoor Marjan. maar waamee precies? Ik wil jullie hier niet van je geloof afhelpen hoor maar als je iets adviseert onderbouw het dan met waarheden ipv hoopvolle aannames.
Marjan.

Bericht door Marjan. »

Er naast dat niemand interesse heeft....

dat is nu juist het probleem bij zowel anders bekeken als regulier...niemand weet hoe MS behandelt dient te worden.
Het is allemaal symptoombestrijding, voor mijzelf heb ik deze 'anders bekeken' keuze gemaakt.

Geen medicijn is mogelijk bij PPMS, uiteindelijk mocht ik interferonen uit proberen maar daar heb ik voor bedankt.
En ja, ik slik 2x daags sole, eet alleen biologisch, geen additieven meer, volop beweging, stilte door meditatie, elke ochtend groentesappen.
Makkelijk? Nee! het vraagt enorme discipline en als er iemand gek is op suiker ben ik het.

heb ik het ervoor over? Ja! Terry Wahls is degene die me geinspireert heeft en mijn gezondheid is me zo kostbaar dus ...dit is het Jolande wat me beweegt om het bij 'anders bekeken 'te houden.
Ik verwacht dat iedereen intelligent genoeg is om keuzes te maken.
Maak van MS patienten geen mensen die elke strohalm onnadenkend vastpakken.

Daarbij is dit draadje in mijn ogen een brainstormdraadje, stukje bij beetje vallen puzzelstukjes op hun plek, je bent niet verplicht dit te lezen.
Ik ben blij met input van iedereen.
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp