Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Dit is MS!

Alles omtrent voeding en supplementen
Leonard

Dit is MS!

Bericht door Leonard »

De electronische brainstorm die plaatsvond tussen januari 2011 en januari 2012 op dit lijntje en de lijntjes hieronder heeft geleid tot een plausibele uitleg van wat MS is. Voor het gemak zet ik het hier bovenaan.
[url]http://www.msweb.nl/forum/showthread.php?t=29294[/url] en [url]http://www.thisisms.com/forum/general-d ... 15188.html[/url]

[B]de C. pneumoniae bacterie vervuilt, net als het Bar Eppstein virus (met name in de eerste RR fase, komt met intervals) en de commensal darm bacterien zoals segmented filamentous bacteria (in de tweede progressive fase; is diabetes gerelateerd, continue proces) de vitamine D receptoren en ook andere [RXR en TR] receptoren.

allerlei processen gaan dan mank lopen: cellulair voeding, maar ook activatie/transcriptie van oligodendrocytes. de eerste zorgen voor een slechte celvoeding en ook slechte lading van de ionenpomp, de tweede zorgen voor een slechte "voeding" van de myeline waardoor deze desintegreert.

het immuunsysteem komt daarna; het ruimt de rotzooi op. ondervoede cellen worden ook vatbaar voor infectie die worden opgeruimd. het zelfde voor de gedesintegreerde myeline cellen en axonen.

ccsvi bereidt de conditie voor. jaren van slechte afvloeiing compromiteren de endotholial lining van de vaatwanden in de kleinste arterioles en cappillaries, en ook de BBB. processen voeding en transcriptie verlopen dan niet goed meer. de vervuiling van de receptoren is dan genoeg om de processes die al slecht verliepen nog verder te verstoren..[/B]
____
Hiermee begon het in januari 2011:

De hypothese is dat multiple sclerose (MS) wordt veroorzaakt door een onvoldoende glucose-niveau in de hersenen of delen van de hersenen.

Patiënten met MS consumeren meer suiker dan de gemiddelde persoon, om het glucose dat in ons bloed stroomt te verhogen om te proberen om aan de onvervulde behoeften naar glucose van de hersenen te voldoen. En het resultaat van een grotere verbruik van suiker is een grotere prevalentie van chronische schimmelinfecties en symptomen als candida. Ook het sneller herstel van de motorische functies van MS-patiënten na de inname van suiker / glucose, met name in het begin kort na diagnose, lijkt een glucose-link suggereren. [..]

De bloedstroom zorgt voor zuurstof en glucose naar het zeer hongerige brein evenals andere voedingsstoffen, en neemt afvalproducten mee terug. Een gebrek aan glucose zet de neuronen in een slaapstand; ze raken ondervoed. Het gevolg is demyelinisatie en, indien ernstig ondervoed voor een langere periode, myeline en neuronale dood. Wanneer dit gebeurt springen de microglia op deze dode cellen en ruimen de rotzooi op. Zodra ze uit de BBB komen, springen de T-cellen op hen en beginnen we de ontsteking en de littekens te zien. Dat is wanneer MS komt opdagen.

Waarom zijn de cellen ondervoed? Er zijn tenminste twee redenen: ijzerafzettingen op de vaatwanden, die het transport van glucose in de BBB remmen, en; insulineresistentie dat ook het transport van glucose remt. De ijzerenafzetting ontwikkelen zich op jonge leeftijd als gevolg van problemen met de afvoer, de herkomst is waarschijnlijk de aangeboren aderlijke insufficientie in hoofd en nek. De insulineresistentie ontwikkelt zich op latere leeftijd. MS is waarschijnlijk een gevolg van beide, in een grote verscheidenheid van de gevallen onder de groep van patienten. Een effect kan meer belangrijk zijn voor MS die op een jonge leeftijd ontstaat en de andere voor een MS diagnose op een latere leeftijd. De dubbele piek in de leeftijd van de onset van MS zou inderdaad de mogelijkheid van dergelijke onderliggende mechanisme suggereren [er zijn twee pieken op de leeftijdsschaal, bij 25-30 en 40-45 [url]http://newsgroups.derkeiler.co[/url] m / Ar .../msg01256.html ].

Vernauwingen in de aderen die het bloed afvoeren van de hersenen en ruggenmerg (CCSVI, Zamboni) veroorzaken refluxes in de diepe aders van de hersenen en dit zal leiden tot afzetting van ijzer op de vaatwanden (dit is te zien op 7T MRI) en dit remt dan het glucose transport door de betrokken delen van de BBB. IJzer-depositie is een normaal verschijnsel in organen en ledematen in het geval van problemen met de bloed afvoer, dat bekend is voor een lange tijd. Door de openstelling van de blokkades in de aderen door angioplastiek kan de bloeddoorstroming herstellen naar de normale doorstroom, en uiteindelijk als het ijzer weggenomen is kan BBB functie zich herstellen tot normaal. De verhoogde bloedstroom en het stoppen van de progressie van MS tijdens de zwangerschap draagt bij aan de geloofwaardigheid van het concept. Een lage vet / Swank dieet en het gebruik van bloedverdunners / anti-stolling (effect Copaxone?) kan ook helpen bij het verbeteren van de doorbloeding met dezelfde positieve effecten.

Sommige mensen zullen al een vrij zwakke glucose conditie in hun hersenen hebben als gevolg van een lage bloedstroom door het hoofd en de ijzer-afzettingen. Op middelbare leeftijd dan begint de insulineresistentie zich te ontwikkelen en zal het glucose transport verder worden verzwakt. De Vitamine D relatie, bekend bij MS, speelt haar rol hier.

Studies hebben gevonden dat een hoog niveau van Vitamine D (in de jeugd en / of inde pre-natale fase) vertraging betekent van de onset van MS, als gevolg van lagere intra-cellulair calcium waar insuline resistentie en problemen met glucose transport zich een beetje later zullen ontwikkelen. Omgekeerd zal een laag niveau van Vitamine D intra-cellulaire calcium doen toenemen waar insuline resistentie zich eerder zal ontwikkelen, en dus ook een verminderde glucose-transport over de BBB zich eerder zal ontwikkelen.

Dit zou de verschillen kunnen verklaren die gevonden werden tussen MS-patiënten en een controlegroep die werden gescreend voor CCSVI: mensen met stenosen en dus een lage bloeddoorstroming, maar een hoge Vitamine D, zullen nog steeds genoeg glucose aan hun neuronen en myeline geven, en zullen daarom niet de MS-symptomen ervaren, of althans niet zo snel als mensen met een laag vitamine D niveau. De prevalentie van diabetes type 2 bij MS-patiënten verder zou een link suggereren met de insuline-resistentie. Het is ook bekend dat deze insuline resistentie zich ontwikkelt lang voordat de symptomen van diabetes duidelijk worden en diabetes type 2 wordt gediagnosticeerd, wat verder toe voegt aan dit deel van de hypothese.

Studies hebben ook uitgewezen dat een lage-glucose conditie demyelinisatie veroorzaakt. Het proces van demyelinisatie is reeds goed gevorderd voordat diabetes type 2 verschijnt. Ook het effect van warmte op de glucose in de bloedbaan (schommelt meer wild; diabetici hebben hier rekening mee te houden in de zomer) en, bij een oververhitting van de hersenen, zullen meer schade als gevolg van dit gebrek aan glucose moeten ondergaan.


Welke lessen kunnen we trekken:

1. zorg dat de aderen open gaan en de normale bloedstroom zich kan herstellen. Dit zal het volume van het bloed doen toenemen, en verbetering geven van de glucose en zuurstof voorziening van de hersenen. En de ijzeren depots kunnen worden weggenomen (?)

2. indien nodig en bevestigd, start vroeg met (diabetes type 2?) medicatie om insuline resistentie te overwinnen en het glucose-transport over de BBB te verbeteren. En ook, zorg dat de bloedsuikerspiegel terug normaal wordt.
Annet1968

Bericht door Annet1968 »

Zeer interessant.

gr. Annet
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

Hi Leonard,

lijkt me een interessant artikel. Naar wil je de zinnen wat korter maken en de regels iets verder uit elkaar zetten. Dan wordt het ook beter leesbaar voor mij.
Emma54

wel of niet

Bericht door Emma54 »

wel of niet

[QUOTE=Lief Leeuwtje;748709]Hi Leonard,

lijkt me een interessant artikel. Naar wil je de zinnen wat korter maken en de regels iets verder uit elkaar zetten. Dan wordt het ook beter leesbaar voor mij.[/QUOTE]

Voor mij is het helaas ook niet goed te lezen.

Ik zag laatst de film Dawn Anna (2005) en de vrouw werd ziek. Haar verschijnselen deden mij meteen aan [B]MS[/B] denken.

Later bleek dat ze het Epstein-Barrvirus had. Ik kende dat niet
dus had ik het na de film opgezocht.

Op wikipedia las ik:[I]EBV-infectie wordt als een mogelijke oorzaak gezien van zowel multipele sclerose als myalgische encefalomyelitis.[/I]

Men weet nog zo weinig van de oorzaak, er is zoveel geschreven, er is zoveel geadviseerd (aan mij), om dat later weer terug te draaien -geen chocola eten bv.-

Niemand weet wat MS nu precies is, en waarom er geen 2 patiënten hetzelfde zijn.
TvG

Bericht door TvG »

Ah, een nieuw topic...

Emma, het EB-virus wordt veelvuldig genoemd in the aBC theorie zoals genoemd in [URL="http://www.msweb.nl/forum/showpost.php? ... count=1070"][U]deze[/U][/URL] post in het ccsvi topic (MS-E).
Zamboni zelf heeft de 'poor drainage' (MS-D) eerder genoemd als mogelijke oorzaak van het niet afdoende kunnen bestrijden van virussen zoals het EBV.

De puzzlestukjes vallen langzaam op hun plaats alleen weten we nog steeds niet hoe groot de puzzle uiteindelijk is...
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

[QUOTE=Emma54;748756]Niemand weet wat MS nu precies is, en waarom er geen 2 patiënten hetzelfde zijn.[/QUOTE]

Om de diagnose MS te stellen moeten er eerst een aantal aandoeningen uitgesloten worden. Tenminste dat heb ik ooit eens ergens gelezen.
Giechel

Bericht door Giechel »

begint al in de eerste zin.
ik eet helemaal niet meer suiker dan een ander.
al zo vaak lek geprikt om de bloedsuikerspiegel te bepalen, nooit iets afwijkends gevonden, bloedsuikerspiegel is prima.

geloof niks van dit hele verhaal.
zal ik wel te nuchter voor zijn.
MsApocalyps

Bericht door MsApocalyps »

Mijn bloedsuikerspiegel is ook prima. Diabetes zit wel enorm in de familie bij ons, dus ergens zie ik wel een verband met dit artikel. Maar zoals al eerder is gezegd, tis een stapje vooruit naar de mogelijke echte oorzaak van MS en zo ook mogelijke genezing!

@Giechel ik ook niet, sterker nog ik vind snoep niet lekker. Chocolade af en toe maar daar blijft het dan ook bij. Maar glucose kunnen we uiteindelijk uit zoveel dingen opnemen.
peanuts

Bericht door peanuts »

[COLOR="Blue"]Tja nog zo eentje hier hoor,khou ook niet zo van zoet
maarrrrrrrrrrrrrr....................

krijg er absoluut energie van.
stukkie fruit,cola als er maar suiker inzit

vind het wel frappant:cool: [/COLOR]
Jeroentje

Bericht door Jeroentje »

Ik leef juist op suiker. Het is bijna een wonder dat ik mijn eigen tanden heb. Want sja, "wie zoet eet is lekker en wie zout eet......." Of ging dit Sinterklaas verhaaltje nou anders? ;)

Ik heb echter mijn hele levens al wel weinig drink noch eet behoefte.
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp