Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Dit is MS!

Alles omtrent voeding en supplementen
Jolande

Bericht door Jolande »

[QUOTE=Leonard;810399]als ik nou eens probeer alles te overzien kom ik tot volgende slotsom:

1. jonge mensen zouden hun nekvaten moeten laten nakijken op ccsvi/vernauwingen; en als blijkt dat ze vernauwingen hebben deze vaten laten openmaken. De BBB blijft dan intact en zij zullen later nooit MS ontwikkelen.

2. mensen onder middelbare leeftijd die voor het eerst een opstoot krijgen moeten onmiddelijk anti-biotica krijgen toegediend. Dit is ook al gesuggereerd in een Engelse studie en staat ook op de website van de Engelse vereniging.

3. bij mensen van middelbare leeftijd en ouder is het meer waarschijnlijk dat nieuwe problemen voortkomen uit de darm. Vitamine D kan helpen om de balans in de darmflora te verbeteren en het imuunsysteem te laten rusten. Daarboven moeten zij een explosieve mix van verzadigd vet en suikers vermijden om de cellulaire voedingscondities optimaal te houden. En mogelijk kunnen hier medicijnen als Metformin helpen.[/QUOTE]
Waarom alles dubbel Leonard, ben je steeds bang dat mensen je gaan missen?

1 = CCSVI dat kennen we zie [url]www.ccsvi.nl[/url]
2 = Ab doodt bacterien, maar waar zouden die dan volgens jou moeten zitten? CZS? aderen? darm?
3 = Bewezen onzin, vitamine D doet namelijk NIETS als MS er al is, alleen ter preventie speelt het mogelijk een rolletje :cool:

Ik probeer je theorie te doorgronden maar het wordt er niet beter op alleen herhaling van vage zetten. Kun je concreter worden?
peanuts

Bericht door peanuts »

[COLOR="Blue"]Jootje fijn hoef je nooit te missen hier ;)

weetje als je goed zou lezen wist je de antwoorden op je vragen vast zelf al

zal je even helpen[/COLOR]

[QUOTE]
Citaat:




Oorspronkelijk geplaatst door Leonard

als ik nou eens probeer alles te overzien kom ik tot volgende slotsom:

1. jonge mensen zouden hun nekvaten moeten laten nakijken op ccsvi/vernauwingen; en als blijkt dat ze vernauwingen hebben deze vaten laten openmaken. De BBB blijft dan intact en zij zullen later nooit MS ontwikkelen.

2. mensen onder middelbare leeftijd die voor het eerst een opstoot krijgen moeten onmiddelijk anti-biotica krijgen toegediend. Dit is ook al gesuggereerd in een Engelse studie en staat ook op de website van de Engelse vereniging.

3. bij mensen van middelbare leeftijd en ouder is het meer waarschijnlijk dat nieuwe problemen voortkomen uit de darm. Vitamine D kan helpen om de balans in de darmflora te verbeteren en het imuunsysteem te laten rusten. Daarboven moeten zij een explosieve mix van verzadigd vet en suikers vermijden om de cellulaire voedingscondities optimaal te houden. En mogelijk kunnen hier medicijnen als Metformin helpen.

Waarom alles dubbel Leonard, ben je steeds bang dat mensen je gaan missen?

1 = CCSVI dat kennen we zie [url]www.ccsvi.nl[/url]
2 = Ab doodt bacterien, maar waar zouden die dan volgens jou moeten zitten? CZS? aderen? darm?
3 = Bewezen onzin, vitamine D doet namelijk NIETS als MS er al is, alleen ter preventie speelt het mogelijk een rolletje

Ik probeer je theorie te doorgronden maar het wordt er niet beter op alleen herhaling van vage zetten. Kun je concreter worden [/QUOTE]



[COLOR="Blue"]
vraagje 1 ;

het gaat hier over een slotsom dus natuurlijk passeert CCSVI hier

vraagje 2 ; CZS

vraagje 3 ;

Vitamine D kan helpen om de balans in de darmflora te verbeteren en het imuunsysteem te laten rusten.

e voila je antwoord prinses ;)


Daarboven moeten zij een explosieve mix van verzadigd vet en suikers vermijden om de cellulaire voedingscondities optimaal te houden. En mogelijk kunnen hier medicijnen als Metformin helpen.


[/COLOR]
Robbie

Bericht door Robbie »

[url]http://www.iocob.nl/multiple-sclerose/v ... ij-ms.html[/url]
(zo maar 1 hoor:D)

Er zijn toch diverse studies die concluderen dat vitamine D ook belangriijk is als je MS hebt
Sebastiaan

Bericht door Sebastiaan »

Er is een heel topic over vitamine D en er wordt nu uitgebreid onderzoek gedaan naar extra vitamine D voor mensen met MS. Ik zou vitamine D dus niet afschrijven als iets dat alleen preventief werkt.

Wat betreft een eerste behandeling met antibiotica... Er is geen enkel onderzoek hierover. We zijn toevallig op de redactie van MenSen bezig met een onderzoek naar prednison. Een lezer vroeg zich af waarom dit altijd wordt voorgeschreven bij een ernstige schub. Ook hier is heel weinig over te vinden.

Ik denk dat er eerst meer bewijs nodig is dat antibiotica een rol kunnen spelen in het onderdrukken van schubs voor je het zomaar voor gaat schrijven.

Dat jonge mensen met intacte aderen nooit MS zullen ontwikkelen, is natuurlijk onzin. Er worden steeds meer kinderen met MS gediagnosticeerd en de diagnose onder jongeren neemt ook toe. Er zijn ook genoeg mensen met MS zonder CCSVI-verschijnselen.
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

[QUOTE=Leonard;810399]

2. mensen onder middelbare leeftijd die voor het eerst een opstoot krijgen moeten onmiddelijk anti-biotica krijgen toegediend. Dit is ook al gesuggereerd in een Engelse studie en staat ook op de website van de Engelse vereniging.
[/QUOTE]

Dag Leonard,

om de diagnose MS te kunnen stellen is een van de criteria dat er op twee verschillende tijden plaatsen een opstoot is geweest. Waar blijf je dan met je eerste opstoot?
Leonard

Bericht door Leonard »

[QUOTE=Sebastiaan;810581]Er is een heel topic over vitamine D en er wordt nu uitgebreid onderzoek gedaan naar extra vitamine D voor mensen met MS. Ik zou vitamine D dus niet afschrijven als iets dat alleen preventief werkt.[/QUOTE]
eens..


[QUOTE=Sebastiaan;810581]Wat betreft een eerste behandeling met antibiotica... Er is geen enkel onderzoek hierover. We zijn toevallig op de redactie van MenSen bezig met een onderzoek naar prednison. Een lezer vroeg zich af waarom dit altijd wordt voorgeschreven bij een ernstige schub. Ook hier is heel weinig over te vinden.

Ik denk dat er eerst meer bewijs nodig is dat antibiotica een rol kunnen spelen in het onderdrukken van schubs voor je het zomaar voor gaat schrijven.[/QUOTE]

[url]http://www.davidwheldon.co.uk/ms-treatment.html[/url]
[url]http://www.davidwheldon.co.uk/Le%20Gac%206.pdf[/url]
[url]http://www.paratekpharm.com/docs/ARTICLE12112006.pdf[/url]
er is ook een britse studie die snelle behandeling met antibiotica suggereert,
klinische tests in Canada voor het gebruik van minocycline,
en natuurlijk de presentatie in de ECTRIMS/Charcot sessie..

allemaal onzin? ik denk dat niet..



[QUOTE=Sebastiaan;810581]Dat jonge mensen met intacte aderen nooit MS zullen ontwikkelen, is natuurlijk onzin. Er worden steeds meer kinderen met MS gediagnosticeerd en de diagnose onder jongeren neemt ook toe. Er zijn ook genoeg mensen met MS zonder CCSVI-verschijnselen.[/QUOTE]

Weet je dat wel zeker? Ik denk dus echt dat jonge mensen met intacte aderen nooit MS zullen ontwikkelen...
In elk geval is de BBB gecompromiteerd als ze MS ontwikkelen. Of dit nou altijd aan CCSVI ligt, dat weet ik niet zeker, misschien dat bacterien ook dat trucje kennen om die BBB om de zeep te helpen.
Maar dat laat onverlet dat jonge mensen met CCSVI (en dat is 20% van de bevolking ref: Zivadinov) een risico lopen op schade aan de BBB.. tel daarbij op de hedendaagse suikercultuur, de diabetes en obesitas, de onbalans in de darm door voeding en triggering van het immuunsysteem en je hebt ...

En of er ook genoeg mensen zijn met MS zonder CCSVI-verschijnselen, dat weet ik ook nog niet zo zeker...
Sebastiaan

Bericht door Sebastiaan »

[QUOTE][url]http://www.davidwheldon.co.uk/ms-treatment.html[/url]
[url]http://www.davidwheldon.co.uk/Le%20Gac%206.pdf[/url]
[url]http://www.paratekpharm.com/docs/ARTICLE12112006.pdf[/url]
er is ook een britse studie die snelle behandeling met antibiotica suggereert,
klinische tests in Canada voor het gebruik van minocycline,
en natuurlijk de presentatie in de ECTRIMS/Charcot sessie..

allemaal onzin? ik denk dat niet..[/QUOTE]

Ik schreef ook niet dat het onzin is, maar dat er meer onderzoek naar nodig is. Dat bleek ook uit de presentaties op ECTRIMS.

[QUOTE]Weet je dat wel zeker? Ik denk dus echt dat jonge mensen met intacte aderen nooit MS zullen ontwikkelen...
In elk geval is de BBB gecompromiteerd als ze MS ontwikkelen. Of dit nou altijd aan CCSVI ligt, dat weet ik niet zeker, misschien dat bacterien ook dat trucje kennen om die BBB om de zeep te helpen.
Maar dat laat onverlet dat jonge mensen met CCSVI (en dat is 20% van de bevolking ref: Zivadinov) een risico lopen op schade aan de BBB.. tel daarbij op de hedendaagse suikercultuur, de diabetes en obesitas, de onbalans in de darm door voeding en triggering van het immuunsysteem en je hebt ...[/QUOTE]

Ja, dat weet ik zeker. Het is of het een of het ander in dit geval. Eerst schrijf je dat je denkt dat jonge mensen met intacte aderen nooit MS zullen ontwikkelen en dan dat je niet zeker weet of het aan CCSVI ligt.

[QUOTE]En of er ook genoeg mensen zijn met MS zonder CCSVI-verschijnselen, dat weet ik ook nog niet zo zeker...[/QUOTE]

Op Zamboni's eerste onderzoek na is er geen enkel CCSVI-onderzoek geweest, positief of negatief, dat in ALLE mensen met MS ook CCSVI vindt.
Robbie

nog wat over the upright MRI

Bericht door Robbie »

nog wat over the upright MRI

[URL]http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.c ... 929674.DTL[/URL]

[quote]The misalignment of the cervical vertebrae (C-1) found by the FONAR UPRIGHT® MRI in the MS patient when she was imaged upright was successfully treated by Dr. Scott Ro[B]sa, using the Atlas Orthogonal (AO) instrumentation. She is the first of the patients in the MS study that has been treated thus far[/B]. The patient is currently being maintained free of MS symptoms (vertigo and vomiting on recumbency) by weekly treatment with the AO instrument. The patient's symptoms, severe vertigo accompanied by vomiting when lying down, and stumbling from unequal leg length, ceased as treatment was being administered. Figure 16a shows the velocity maps of the flow of cerebrospinal fluid (CSF) in the upright patient before treatment. The maps are visualized in 3D pixels, known as voxels. Figure 16b shows the pixel velocity maps of the same upright patient immediately following treatment. Figure 16b reveals an overall reduction in CSF velocity and, most significantly, the distinct reduction in the number of CSF flow jets (red), which are velocity spikes in CSF flow. In addition, average CSF velocity was reduced in the patient following treatment, as indicated in the maps by a reduction in average peak height. The overall flow of CSF was also more homogeneous after treatment, as indicated by fewer peak height variations. The CSF pixel velocities of Figure 16 were computed and mapped by FONAR scientists-engineers Michael Boitano and Bob Wolf. The CSF flow measurements obtained immediately following successful AO treatment of the patient also exhibited a 28.6% reduction of the patient's CSF pressure.[/quote][LEFT][COLOR=#000000]
[/COLOR][/LEFT]
Er gaan er meer volgen...ben benieuwd..(ook al is het niks:D).there's more Mike!

[url]http://www.fonar.com/news/110211.htm[/url]
[QUOTE]
[LEFT]When her MS symptom[B]s had ceased, velocity maps (Fig. 16a & 16b) of the CSF flow through the spinal canal in the cervical area showed a striking reduction in the average velocity of the CSF fluid through the cervical area of the spinal cord, when compared to the CSF velocities before treatment (Fig. 16a).[/B] The flows are exhibited in graphs that record the velocity of the fluid in the flow pixels of the velocity maps. Notice the marked reduction in the number of high velocity CSF flow jets (red) after treatment, as compared with the number present prior to treatment. The high speed jets are caused by blockage of the flow of the CSF fluid, which compensates for the obstructions with increased flow rates in the unobstructed regions. [/LEFT]
[B]The reduction in the average velocity of CSF jets in the spinal canal c[/B]orresponded with the patient's report that her MS symptoms had ceased. Concurrent with the CSF velocity measurements (Figs. 16a and 16b), a quantitative determination of the patient's CSF flow revealed that a 28.6% reduction in the patient's CSF pressure accompanied the cessation of her MS[/QUOTE]

aantallen zijn te beperkt om er wat over te zeggen,,,
Leonard

Bericht door Leonard »

de C. pneumoniae bacterie vervuilt, net als het Bar Eppstein virus (met name in de eerste RR fase, komt met intervals) en de commensal darm bacterien zoals segmented filamentous bacteria (in de tweede progressieve fase; is diabetes gerelateerd, continue proces) de vitamine D receptoren en ook andere receptoren.

allerlei processen gaan dan mank lopen: cellulair voeding, maar ook activatie/transcriptie van oligodendrocytes. de eerste zorgen voor een slechte celvoeding en ook slechte lading van de ionenpomp, de tweede zorgen voor een slechte "voeding" van de myeline waardoor deze desintegreert.

het immuunsysteem komt daarna; het ruimt de rotzooi op. ondervoede cellen worden ook vatbaar voor infectie die worden opgeruimd. het zelfde voor de gedesintegreerde myeline cellen en axonen.

ccsvi bereidt de conditie voor. jaren van slecht afvloeiing compromiteren de endotholial lining van de vaatwanden in de kleinste arterioles en cappillaries, en ook de BBB. processen voeding en transcriptie verlopen dan niet goed meer. de vervuiling van de receptoren is dan genoeg om de processes die al slecht verliepen nog verder te verstoren..
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

[QUOTE=Leonard;828478](in de tweede PP fase;
[/QUOTE]

In de tweede Primair Progressieve fase. Ja dat is MS :???:
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp