Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

voeding[+recepten] die goed voor je vaten en/of bloed,,bloeddruk en cholesterol zijn

Alles omtrent voeding en supplementen
romaysa

Bericht door romaysa »

zo duur is het niet, ik gebruik het ipv reguliere vitamines. In stuifmeelkorrels zitten heel veel vitamene zoals b en d. Het kost ongeveer 7 eur voor 300 gram en daar doe ik ongeveer 2 a 3 maanden mee. En het is geen propolis, verder kan je het gewoon bij de tuinen kopen.
Marjan.

Bericht door Marjan. »

[QUOTE=romaysa;752300]zo duur is het niet, ik gebruik het ipv reguliere vitamines. In stuifmeelkorrels zitten heel veel vitamene zoals b en d. Het kost ongeveer 7 eur voor 300 gram en daar doe ik ongeveer 2 a 3 maanden mee. En het is geen propolis, verder kan je het gewoon bij de tuinen kopen.[/QUOTE]


Interessant Romaysa, zit een artikel te lezen nu nav jou post:

[url]http://www.imkersbondabtb.nl/index.php? ... &Itemid=37[/url]
peanuts

Bericht door peanuts »

[COLOR="Blue"]Romaysa,

fijn dat de stuifmeelkorrels het goed bij je doen:)
gebruik honing uit Su. zit nog vol vitamines en doe daar kaneel door

bevalt me ook zo goed:cool: [/COLOR]
romaysa

Bericht door romaysa »

Peanuts,

Ik eet ook veel honing, ben er gek op. Ik koop altijd bio honing en wat helemaal lekker is en gezond is honing met 5% koningengelei.
peanuts

Bericht door peanuts »

[COLOR="Blue"]Romaysa,

ja koninginnengelei is helemaal fantastisch
daar zit helemaal veel in niet te geloven gewoon:cool:

een bijenkoningin ziet er ook zo rustig en mooi uit.
en leeft wel 5 jaar dacht ik

werksters een zomertje dan zijn hun vleugeltjes stuk gevlogen
zijn helemaal versleten dan.

hoezo energie ze stikken ervan;)

krijgen wij vast ook iets van mee met de pollen/koninginnengelei/stuifmeelkorrels en honing:D [/COLOR]
romaysa

Bericht door romaysa »

stuifmeelkorrels schijnt ook goed te zijn voor diabetici
Jantien

allergie

Bericht door Jantien »

allergie

[QUOTE=romaysa;752256]Ik gebruik al een tijdje stuifmeelkorrels, ik heb er erg veel baat bij. Het zit vol met vitamines en ik krijg er veel energie van. Ik ben erg benieuwd of er meer mensen zij die deze korrels gebruiken.

Groetjes Romaysa[/QUOTE]



Kun je stuifmeelkorrels ook gebruiken als je astma hebt en allergisch bent voor pollen/grassen enz.?

Jantien*
romaysa

Bericht door romaysa »

Jantien,

Geneeskrachtige werking Stuifmeelpollen

itamine A (retinol), vitamine B1 (thiamine), vitamine B2 (riboflavine), vitamine B3 (nicotinamide), vitamine B5 (panthotheenzuur), vitamine B6 (pyridoxide), vitamine B8 (biotine), vitamine B9 (foliumzuur), vitamine B12 (kobalamine), vitamine C (ascorbinezuur), vitamine D (ergosterol), vitamine E (tocoferol), vitamine K (fytomenadion), rutine, choline, insoitol. Verder bevatten ze ook mineralen zoals zink, selenium, magnesium, calcium fosfor, ijzer, koper, kalium, mangaan, silicium, enz.…; enzymen zoals catalase, amylase, pectase, cozymase, enz.; pigmenten, vetzuren, bioflavonoïden, quercetine, tot 15% lecithine, resine, steroïden, groeifactoren, antibiotische stoffen, lycopeen, enz.Niet geschikt voor mensen met een hoge bloeddruk en voor mensen die er allergisch op reageren.


[url]http://www.imkerijceres.nl/content/2010/09/Stuifmeel[/url]

Stuifmeel (pollen) wordt gebruikt tegen ouderdomskwalen, menopauzeklachten, prostraatvergroting, neerslachtigheid, lusteloosheid, stress en depressie. Vanwege de grote heoveelheid micronutrienten wordt het bij sport gebruikt voor optimalisering van de voedingsconditie. Ook bij hooikoorts, asthma, keelpijn en verkoudheid wordt pollen ingenomen, als gedroogde stuifmeelklompjes of in de vorm van capsules of tabletten. Een eetlepel per dag in melk of yoghurt, even laten staan totdat het uiteenvalt. De melk of yoghurt wordt nu ge

Het wordt dus ook gebruikt voor asma en hooikoorts.
Ik hoop dat je wat hebt aan deze info, je kan ook altijd een imker bellen voor meer info.
RoOsJe *59

Bericht door RoOsJe *59 »

hallo,

ik heb gisteren royal jelly capsules gekocht. hoe lang zal het duren voor ik weer fris en fruitig;) ´s ochtends uit mijn bed "spring"?

romasya: waar en van welk merk koop jij honing met kon.gelei?
romaysa

Bericht door romaysa »

Roosje,

Het is bio-honing van het merk DE TRAAY, ik koop het bij een reformzaak in de stad. Na een week merkte ik duidelijk verschil.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp