Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

voeding[+recepten] die goed voor je vaten en/of bloed,,bloeddruk en cholesterol zijn

Alles omtrent voeding en supplementen
Sun

Bericht door Sun »

Tja, die parkietjes, ik ben er ook dol op: ze zien er zo lekker zonnig uit. Net als ik, haha. :haha:

Knoflook gebruik ik werkelijk in al mijn eten voor want dat is bloedzuiverend en eigenlijk overal goed voor. En nog lekker ook! Het groene deel in het midden van een teentje snij ik er uit zodat je niet te veel uit je mond ruikt... naar knoflook... :D

Die Thermoplane rasp is niet goedkoop, kost tot bijna 30 euro in de kookwinkel maar het voorkomt wel bloederige vingertopjes. Zeker weten!
Maar dit is zijn geld meer dan waard!
Marjan.

Bericht door Marjan. »

Ik ben sinds gisteren de blije bezitter van een heuse sapcentrifuge.
Een heerlijk groente- en fruitsapje gemaakt met verse gember erdoorheen.
Heerlijk! :p

Al dat gezonde eten werkt (wellicht ook placebo-effect maar als het werkt vind ik het niet erg:)
peanuts

Bericht door peanuts »

;) :D
loesepoes

laurierdrop

Bericht door loesepoes »

laurierdrop

Hallo Sun, ik las je stukje over Laurierdrop (bij het kruidvat)

Wil je wel even waarschuwen, ik ben/was een vervent drop eter tot vorig jaar, na een schub moest ik een catheter (zelf doen). Ik kreeg van iemand 750 gr drop en daar kon ik dus niet van afblijven.

Op een gegeven moment klopte het niet meer, wat er aan drinken inging en wat er weer uitging.

De revalidatie arts zei dat ik gelijk moest stoppen daarmee.

In drop zit een stof GLYCYRRHIZINE= een versterkende zoetstof uit zoethoutwortel, deze heeft invloed op de werking van je nieren en is bloedruk verhogend.

Dus als je het gebruikt, doe het dan met mate (want het is zo lekker, zo lekker dat je er niet mee op kan houden);)
Jantien

Stuifmeelkorrels

Bericht door Jantien »

Stuifmeelkorrels

Op de verpakking van de stuifmeelkorrels bij 'de Tuinen' staat:
[B]Waarschuwing;[B][/B][/B] Niet geschikt voor mensen met astma en allergiën.Raadpleeg uw arts! (of woorden van gelijke strekking).
Ik heb het niet gekocht. Durf er niet aan te beginnen. Maar hoe kan een gewone huis/long arts hierover iets zinnigs zeggen. Ze hebben er waarschijnlijk nog nooit van gehoord.

Jantien*
Marjan.

Bericht door Marjan. »

Jammer Jantien, kan me voorstellen dat je dan twijfelt om er wel/ niet aan te beginnen.
BIj de stuifmeelkorrels van De Rit (organics) staat dat niet op het etiket.

De site die ik eerder vermelde schrijft dat het juist goed is voor mensen met hooikoorts :???:
Sun

Bericht door Sun »

[QUOTE=loesepoes;753201]In drop zit een stof GLYCYRRHIZINE= een versterkende zoetstof uit zoethoutwortel, deze heeft invloed op de werking van je nieren en is bloedruk verhogend.

Dus als je het gebruikt, doe het dan met mate (want het is zo lekker, zo lekker dat je er niet mee op kan houden);)[/QUOTE]

Loesepoes, ik eet alleen een handjevol van die laurierdrop als ik maagpijn heb en dat is nog maar zelden. Verder eet ik geen drop, al ben ik er dol op. Maar ik weet dat het bloeddrukverhogend is, dus blijf ik er vanaf.
Wat een zelfbeheersing hè! :haha:

Van die stuifmeelkorrels zou ik gewoon afblijven, daar heb ik gewoon geen goed gevoel bij. Maar dat is mijn eigen persoonlijke idee, niet door bewijzen gestaafd. ;)
peanuts

Bericht door peanuts »

[COLOR="Blue"]Sun,
:cool: die zelfbeheersing van jou ;)

heb ook stuifmeelkorrels gebruikt[in mijn bijentijd;) ]
maar ze waren te krachtig voor mij.

was gewoon te veel zelffs 1 theelepeltje per dag[/COLOR]
Sun

Bericht door Sun »

[QUOTE=peanuts;753343][COLOR="Blue"]Sun,
:cool: die zelfbeheersing van jou ;) [/COLOR][/QUOTE]

Hihi. :haha: Meestal wel dan, behalve vandaag. Mijn man had heerlijk snoep gekocht. Van alles.
De zachte caramels waren tè verleidelijk om te laten staan... :o ;)
Nou ja, 3 van die zalige dingen kan je toch niet echt zondigen noemen, toch? :ogen:

Je verhaal over die stuifmeelskorrels bevestigt mijn onbehagelijke gevoel daarover.
romaysa

Bericht door romaysa »

Peanuts,

Hoelang heb je de stuifmeelkorrels gebruikt? En wat bedoel je met ze zijn te krachtig?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp