Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

methodiek Wim Hof ("the iceman")

Alles omtrent voeding en supplementen
Fia

Bericht door Fia »

Ook ik ben geinteresserd in de methode van Wim Hof. Mijn vraag aan degenen die naar de workshops gaan is gaan jullie een hele dag?

Zit te twijfelen, met name omdat ik een hele dag echt niet ga trekken. Ik slaap nu ook echt iedere middag en zeker aks ik in een drukkere omgeving gen ben ik snel uitgeput.

Liefs,

Fia
Annika1

Bericht door Annika1 »

Wat betreft de voeding: ik ben bij een NAET therapeut. Wordt vergoed door de verzekering en is gericht op het herprogrammeren van je energiemeridianen zodat je ook echt van je allergieen afkomt. Ik blijk allergisch te zijn voor alle soorten suiker, vit b, eiwitten en calcium. Voor sommige mensen misschien iets te zweverig maar ik heb bij mijn man gezien dat het werkt.

Annika
Tom1977

Bericht door Tom1977 »

Ik douche nu een paar dagen koud af en het werkt erg goed voor mij:ogen:.
Op het werk val ik niet in slaap (dat gebeurde vroeger wel heel vaak).

Vroeger heb ik dit ook een keer gedaan (het koud afdouchen), maar toen stopte ik ermee, want ik zag er erg tegenop, als ik nog in bed lag, dacht ik al: oh, nee, straks koud afdouchen.

Nu ga ik het toch weer proberen, een vriend van mij (zonder MS) vindt het erg goed werken, hij doucht al een paar maanden koud af en ikzelf zie de goede resultaten ook, dus ik hoop dat het nu wel lukt.
MarcC

Bericht door MarcC »

Koud afdouchen doe ik ook wel. Is wel nodig, want anders heb ik het veel te warm na het douchen. Maar hoe koud is koud afdouchen? Ik kom niet verder dan de kraan in stapjes op 20 graden te zetten. Of moet afdouchen echt met alleen maar koud brrrrr

@Tom: die vriend van jou zonder MS, waarom doet die dan aan het koud afdouchen? En wat werk er dan bij hem?

groetjes, Marc
Tom1977

Bericht door Tom1977 »

Hoi Marc,

die vriend doet dat omdat hij zich er heel fit door voelt en ziektes gaan snel over.

Bij het koud afdouchen draai ik de warme kraan snel helemaal dicht, dat is in het begin wel erg koud, opeens alleen maar koud water.
MarcC

Bericht door MarcC »

even doorzetten dus en niet piepen
Mobile

Bericht door Mobile »

Voor de bloedsomloop, altijd beginnen met koud en eindigen met koud! ;)
Tom1977

Bericht door Tom1977 »

Koud beginnen? Het moet wel leuk blijven hoor, ik begin net te wennen aan koud afdouchen...
mammoet

Bericht door mammoet »

ik heb de filmpjes met interesse gezien en beluisterd en heb ondertussen zelf een paar dagen koud afgedoucht én geprobeerd door te ademen.. Ik voel me een stuk wakkerder en het doorademen helpt om het minder koud te vinden :)

Jaren geleden heb ik ook de tip gekregen om koud af te douchen, dat had niks met MS te maken, maar dat was een algemene tip om je fitter te voelen

Warm beginnen en koud eindigen, was daarbij het uitgangspunt. en dan koud beginnen op je benen, en zo naar boven toe gaan, maakt het ook beter beheersbaar

Ik heb het toen ook een poosje gedaan, maar ergens is het weer uit mijn gewoontes verdwenen...
jolandaruesink

Bericht door jolandaruesink »

Bloggen over sport, doorzetten, Wim Hof......Ach, je moet wat ;) [url]http://msenhardlopen.blogspot.nl/2014/0 ... en_16.html[/url]
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp