Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

methodiek Wim Hof ("the iceman")

Alles omtrent voeding en supplementen
MarcC

methodiek Wim Hof ("the iceman")

Bericht door MarcC »

Iemand de uitzending van Paul en Witteman van afgelopen dinsdag gezien, over Wim Hof, die zegt dat je door ademhaling, koudegewenning, mindset ) je immuunsysteem, je zenuwstelsel en je aderen kunt besturen en beinvloeden. Link naar uitzending gemist: [url]http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1395150[/url] (vanaf 34:40).

Wim zegt dat ie al veel mensen heeft geholpen, waaronder mensen met MS. Een en ander is al en wordt wetenschappelijk onderzocht. Ziet er allemaal best interessant uit en ik ben erg benieuwd naar de resultaten. Misschien zijn er zelfs wel mensen op het forum die hier ervaring mee hebben.

groetjes, Marc
aleida

Bericht door aleida »

Ik heb al eerder een uitzending over hem gezien bij de NTR.
En ik was onmiddelijk onder de indruk.

Inmiddels, zo heb ik begrepen heeft de Radboud unief onderzoek gedaan en volgens Wubbo Ockels (die ook een training bij hem gaat doen) zijn de bevindingen erg positief.

Overigens was er 1 dame bij Pauw en Witteman die 5 jaar geleden de diagnose ms kreeg en ook een training deed met positief resultaat. Maar mij werd niet duidelijk in hoeverre de ms al gevorderd was bij haar.

Als ik hier 10 jaar geleden van had gehoord was ik er direct op in gesprongen.
Ik zie mezelf die zware training met mijn krakemikkige lichaam nu niet meer doen.

Maar.... je weet maar nooit. Ik blijf nieuwsgierig .



Aleid
MarcC

Bericht door MarcC »

Ja, Wim Hof is de laatste tijd vaker in de media: bij de NTR inderdaad en ook bij Coen en Sander op 3FM.

Die kou, dat kan ik me nog wel voorstellen, dat ik daar tegen zou kunnen, maar om nu in 2 dagen zo'n berg te beklimmen, ik denk het niet, heb nu al moeite om een km of zo te wandelen.

Maar ik wil hier zeker meer info over gaan zoeken. Daar is het te interessant voor. Via via ken ik iemand, die heeft meegedaan als onderzoeker aan dit onderzoek bij het Radboud. Kijken wat die persoon me kan vertellen.
Rob260259

IJskoud

Bericht door Rob260259 »

IJskoud

Ben ook donders benieuwd naar ervaringen. In 2009 ben ik gediagnosticeerd met PPMS en de laatste jaren heb ik nagenoeg geen energie meer. Een straatje om van een paar honderd meter is het maximum. Ik zie mijzelf dus zeker niet een berg beklimmen.
richard14

Wim Hof the Iceman

Bericht door richard14 »

Wim Hof the Iceman

Heeft iemand de uitzending gezien van Pauw en Witterman met Wim Hof the Iceman?
[url]http://pauwenwitteman.vara.nl/media/308869[/url]

Heeft er iemand al ervaring mee?

Ik vind het wel interessant om meer van te weten
aleida

Bericht door aleida »

Daar is al een topic over maar onder een andere naam.

Kan er even niet opkomen, maar je kunt zelf even zoeken.


Aleid



Weet het alweer : Methodiek Wim Hof "the ice man".
MarcC

Bericht door MarcC »

Ik heb die andere topic gestart. Heb me geabonneerd op de nieuwsbrief van Wim Hof. Zo gauw ik iets nieuws hoor, zet ik dat meteen op het forum.

Ik vind het in ieder geval interessant genoeg om te volgen.

groetjes, Marc
merel

Bericht door merel »

Beide topics zijn samengevoegd omdat ze over hetzelfde onderwerp gaan.
AnnaC

Iceman en MS

Bericht door AnnaC »

Iceman en MS

Dag allemaal,

Ik ben de Anna uit de uitzending van Pauw en Witteman; als jullie vragen hebben, deel ik graag mijn ervaringen met betrekking tot de methode Iceman en mijn gezondheid.

Ik kreeg de eerste verschijnselen 7 jaar terug en de diagnose werd 5 jaar gelden vastgesteld; ik had last van plotseling verslechterend zicht en sterke, pijnlijk tintelingen in mijn ledematen en het leek alsof ik steeds vaker dingen uit mijn handen liet vallen. En natuurlijk de overbekende vermoeidheid.

Inmiddels voel ik me fit en gezond en heb nergens noemenswaardig last van. Dat komt grotendeels doordat ik mijn voeding heb aangepast; hierdoor zie ik een groot verband met de verschijnselen. De methode van de Iceman heeft mijn algehele conditie verbeterd, weerstand en ik word daardoor eigenlijk nooit meer ziek.

En je hoeft er voor echt geen berg op in een korte broek; dagelijks koud douchen is erg goed voor je immuunsysteem en de ademhalingsoefeningen voorzien je lichaam van extra zuurstof wat weeris erg goed is voor je energie niveau en herstel. Kost je 15 -30 minuten per dag.

En is nog gratis ook ;)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp