Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vitamine B12

Alles omtrent voeding en supplementen
leentje

Even

Bericht door leentje »

Even

Nu wou ik toch even vragen waar ik swasson methyl kan vinden ?

Want met het Googles lukt het niet goed ofwel is de pc verouderd .

Graag tips aub

Dank u
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

[url]https://www.fitness-tips.nl/swanson-hea ... alamin.htm[/url]

(Enne... Google heeft niets met een verouderde pc te maken... ;) )
Ellen Hamming

Leentje

Bericht door Ellen Hamming »

Leentje

Bn je er nou nog niet uit???;);););););)
rvwols

Bericht door rvwols »

[QUOTE=AngelNoa;1034479]niemand die hier iets nuttigs over kan zeggen...?[/QUOTE]

Cyanocobalamine is een vorm van vitamine B12 en de meest gebruikte vorm van vitamine B12 in orale voedingssupplementen.

Hydroxocobamine (Hydrocobamine als merknaam van Takeda) wordt als vorm van vitamine B12 voor de intramusculaire injecties gebruikt. Voor de injecties op de NL markt die op recept verkrijgbaar zijn zit nog een verschil in houdbaarheid: bewaren in de koelkast (de generieke stofnaam van fabrikant CF) of niet (die van Takeda).

Op de voedingssupplementen voor orale toepassing zal dus meestal of Vitamine B12 of Cyanocobalamine staan als actieve stof.
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

@rvwols; injecties gebruik ik niet ;)

wel merk ik dat mijn energie wat minder wordt nu ik een maand die andere B12-pillen gebruik. Ik heb dus maar snel mijn "eigen" pillen weer besteld nu die weer op voorraad zijn.

Geen idee of het daar werkelijk aan ligt (er spelen ook andere zaken mee), maar ik had vanaf het begin al het idee dat deze 'tijdelijke' smelttabletten minder deden. Vandaar dat ik er naar vroeg of iemand een daadwerkelijk verschil wist te noemen tussen de ingrediënten die ik eerder noemde (in mijn bericht van 4 januari).

Ik ben benieuwd of ik me weer beter ga voelen als ik mijn 'oude' merk weer gebruik.
Yarrah

Bericht door Yarrah »

Voor smelttabletten heb je de methylcobalamine nodig. Deze wordt het snelst opgenomen.
Henny

Vit B12 waarde afh van waarde foliumzuur?

Bericht door Henny »

Vit B12 waarde afh van waarde foliumzuur?

Ik ben nieuw hier maar zie door de bomen het bos niet....iemand tips?

Ik slik 1x dgs vit D 25 mcg (Kruidvat) maar zie dat ik dat wel iets kan verhogen.

Verder slik ik 1x dgs 1 tabletje Magnesium (Kruidvat) iemand advies hoeveel?

En tot voor kort slikte ik een multi-vit-tablet maar daar zit van alles zo weinig in dat ik begrijp dat dat geen zin heeft.

Ik gebruik geen Vit B12 (laatste waarde 193) Begreep dat deze waarde ook alleen iets zegt met de waarde van Foliumzuur samen? Weet iemand hier iets van?

Zowel HA als neuroloog als MS vpk zeggen hier weinig over...
Yarrah

Bericht door Yarrah »

[url]Www.stichtingb12tekort.nl[/url]

Daar vind je alle informatie
greta † 2017

Bericht door greta † 2017 »

[QUOTE=AngelNoa;1034479]niemand die hier iets nuttigs over kan zeggen...?[/QUOTE]

Cyanocobalamine is de minst goede soort b12: [url]http://www.naturalnews.com/027045_vitam ... lamin.html[/url]
greta † 2017

Bericht door greta † 2017 »

[QUOTE=Henny;1038230]Ik ben nieuw hier maar zie door de bomen het bos niet....iemand tips?



En tot voor kort slikte ik een multi-vit-tablet maar daar zit van alles zo weinig in dat ik begrijp dat dat geen zin heeft.

Ik gebruik geen Vit B12 (laatste waarde 193) Begreep dat deze waarde ook alleen iets zegt met de waarde van Foliumzuur samen? Weet iemand hier iets van?
.[/QUOTE]

zodra je een multi slikt met vit b12 of foliumzuur erin verhoogt de waarde in je bloed maar dat zegt niks over de waarde op celniveau
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp