magnesium

Alles omtrent voeding en supplementen
vlinder009

magnesium

Bericht door vlinder009 »

Hoi allemaal,

Wat zijn jullie ervaringen met het gebruik van magnesium bij krampen/branderigheid/ pijnlijke tintelingen?

Ik heb gisteren magnesiumcitraat gebruikt voor het eerst om eens te proberen en ik ben verbaasd; vannacht sinds maanden weer heerlijk geslapen zonder pijn en nu overdag ook geen spoortje van pijn of tintelend gevoel :ogen:

Misschien een tip?

En gisteren voelde ik me echt heel naar. Ik kon amper op mijn benen staan van de tintelingen, zwakheid en branderigheid en had ook het gevoel dat het gevoel wat uit mijn voeten/benen ging. Vandaag nergens meer last van. :D

Oeps, misschien had ik dit topic beter bij ms anders kunnen zetten.
MissGarfield
Contacteer:

Bericht door MissGarfield »

Ik ben magnesium gaan gebruiken i.v.m. krampen. Had er veel last van, moest soms wel tot 5 keer toe s'nachts mijn bed uit.
Sinds ik magnesium gebruik is het enorm afgenomen. Ben niet helemaal krampvrij, maar het mag geen naam hebben.

Fijn dat je er ook zo'n baat bij hebt! :goed:
vlinder009

MissGarfield, wat fijn dat dit jou ook geholpen heeft :-)
Welk soort gebruik jij?

Ik moest soms ook weleens uit bed omdat ik zo'n kramp en pijn had. Hoop dat het nu zo goed blijft.

Hoeveel neem jij per dag? Weet jij ook of er een max is wat je per dag mag nemen?
MissGarfield
Contacteer:

Bericht door MissGarfield »

Ik had eerst ook de magnesium citrate van Solgar. Twee tabletten als ik me niet vergis was dat, voor het slapen gaan (magnesium helpt ook bij het slapen).

Nu heb ik een combinatie van Magnesium en Calcium, ook van Solgar.

Ik houd me aan de dosering die op het potje staat. :)
Suzan
Contacteer:

Bericht door Suzan »

[QUOTE=vlinder009;955577]Oeps, misschien had ik dit topic beter bij ms anders kunnen zetten.[/QUOTE]

... Gefikst. ;)
vlinder009

dankje Suzan, ik zag het net te laat :-)
PetraH

Bericht door PetraH »

Ik heb geen ervaring met het slikken van Magnesium. In een ander topic heb ik aangegeven dat ik wil stoppen met Lyrica voor de 'pijnlijke' prikkelingen in mijn voeten.

Misschien is het een idee om te beginnen met Magnesium als de klachten terugkomen als ik gestopt ben met Lyrica?
Ekster

Bericht door Ekster »

Ik gebruik ook magnesium citraat voor spierpijn. Ik vind wel dat het beter gaat met mijn pijnlijke spieren, maar ik ben nu ook weer niet zo enthousiast als jullie.;)
Artemis-

Hulpje maar geen medicijn...

Bericht door Artemis- »

Hulpje maar geen medicijn...

Ik gebruik eveneens magnesiumcitraat voor de nacht.
(NOW poedervorm.)
Het helpt mij een klein beetje te ontspannen en de zenuwpijn en onrustige benen ietsje te kalmeren, met nadruk op iètsje.

Verwacht geen wonderen van magnesium, het is geen medicijn maar meer een hulpmiddeltje...;)
Sylvia1
Contacteer:

Bericht door Sylvia1 »

[QUOTE=Artemis-;955664]
Verwacht geen wonderen van magnesium, het is geen medicijn maar meer een hulpmiddeltje...;)[/QUOTE]

Het is inderdaad geen medicijn, het is voeding. :D

Ik injecteer overigens magnesium. Dankzij de injecties heb ik geen last meer van kramp. Ik heb een oplaaddosis gehad en ik ben nu aan het zoeken naar de juiste onderhoudsdosis.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp