magnesium

Alles omtrent voeding en supplementen
vlinder009

Bericht door vlinder009 »

Leeuwtje, fijn te lezen dat het goed met je gaat!! Heb je ook een idee waardoor dat komt of is het gewoon toeval :-) Hoop voor jou dat het nog lang zo blijft!

Heb gisteren voor het eerst het Zechsalbadje geprobeerd. Nu weer pijn en vannacht begon t. Kan ook komen door verkeerd voedsel gisteren :-(

Ik koop er toch maar weer tabletten bij.
Dango

Bericht door Dango »

[url]http://www.diacleanshop.com/epages/Diac ... acleanshop[/url]

ik weet niet of dit goede prijzen zijn maar via een kennis heb ik hier ook magnesium besteld.

[url]http://www.diacleanshop.com/epages/Diac ... gVisible=1[/url]
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Vlinder, geen idee. Ik heb gewoon periodes dat het heel goed of vrij slecht gaat. Het komt en het gaat. In de slechte periodes neem ik dan Mg, en dat vergeet ik vanzelf weer in te nemen tot ik weer meer pijn heb. De periodes zijn wel vaak gekoppeld aan kou, mijn spieren kunnen daar heel slecht tegen. Ik functioneer juist pima met dit warme weer! :)

Dango: heb jij de olie besteld? Ik ben wel benieuwd naar hoe dit is in het gebruik. Ik heb zelf 1x Mg-olie gevoeld op de huid en ik vond het maar een plakkerig zooitje!
Dango

Bericht door Dango »

[QUOTE=leeuwtje-nl;1018648]

Dango: heb jij de olie besteld? Ik ben wel benieuwd naar hoe dit is in het gebruik. Ik heb zelf 1x Mg-olie gevoeld op de huid en ik vond het maar een plakkerig zooitje![/QUOTE]

Nee de 2e link heb ik besteld en ontvangen.Op advies van een kennis.

Ik doe 30mg poeder door een trechter(tje) in een fles en vul deze af tot 1 liter, ff schudden en in de koelkast.

1 borrelglas in de ochtend na het eten en 1 borrelglas s'avonds na het eten.

sinds begin dit jaar de diagnose en lees al een tijdje mee.....
vlinder009

Heeft iemand ook ervaring met sole van keltisch zeezout of himalayazout? Denken jullie dat dit een magnesiumsupplement kan vervangen? Of iig de klachten kan verlichten waarvoor we magnesium nemen?
Ellen Hamming

Magnesium

Bericht door Ellen Hamming »

Magnesium

Er is een pagina: aHealthylife.
Staat ook iets over magnesiumolie. Dat de opname door de huid inderdaad beter is
RoOsJe *59

Bericht door RoOsJe *59 »

[QUOTE=vlinder009;1019398]Heeft iemand ook ervaring met sole van keltisch zeezout of himalayazout? Denken jullie dat dit een magnesiumsupplement kan vervangen? Of iig de klachten kan verlichten waarvoor we magnesium nemen?[/QUOTE]

Geen ervaring mee, maar ik heb wel Keltisch zeezout in huis met de bedoeling om daar sole van te "brouwen".

Alleen nog even uitzoeken hoe het werkt......
Weet iemand dat misschien?

"Ze" zeggen dat er heel veel mineralen enzo inzit:D
Maya78

Bericht door Maya78 »

In Keltisch zeezout zitten inderdaad veel mineralen, de hoeveelheid magnesium is echter niet te vergelijken met supplementen.

Zelf "brouw" ik het door 2 el op een liter water in een fles te mengen en die te bewaren in de koelkast.

Er zijn ook mensen die een oplossing maken in een (jam)potje en net zolang zout toevoegen tot het water verzadigd is.
Uit het potje haal je dan steeds een el water en dat vul je aan met gewoon water tot een vol glas.

Zelf vind ik bovenstaande verhouding in de fles het lekkerst :)
vlinder009

Goedemorgen, bedankt voor jullie reacties!

@Maya78, merk je ook dat je meer energie hebt door het drinken van sole? Of minder spasmen oid?

@Roosje, volgens mij kun je een sole maken door een 1/3 deel van een glazen potje te vullen met het Keltisch zeezout en daar 2/3 gefilterd of afgekoeld gekookt water bij te voegen en dan te schudden zodat het grootste deel van het zout oplost.

Als er wat op de bodem blijft liggen dan is het water verzadigd. Je kunt dan een theelepel sole in een glas water doen. Maar heb er nog geen ervaring mee.
Maya78

Bericht door Maya78 »

Ik gebruik het vooral voor mijn hartritmestoornissen, zodra mijn electrolytenbalans ook maar een beetje verstoord raakt, krijg ik daar last van.

Vooral bij warm weer heb ik er veel voordeel van/behoefte aan.
Kokoswater helpt mij ook goed om de electrolyten weer aan te vullen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp