Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Magnesium citraat

Alles omtrent voeding en supplementen
dientje

Bericht door dientje »

zoals sommige misschien weten had ik alles geprobeerd, behalve spierverslappers dan, want daar wil ik nog niet aan.
ik heb magnesium citraat van de tuinen gekocht en neem het nu ongeveer 2 weken geloof ik.

en het helpt wel degelijk tegen de spasmes die ik had, ik had hele erge strekspasmes.

ik neem het voor de nacht in, en me benen zijn wel een stuk rustiger.

het is niet weg, maar het is beter te doen.
Artemis-

Bericht door Artemis- »

[QUOTE=Sylvia1;955694]Ik ben eerst naar een orthomoleculair arts gegaan. Hij heeft me een paar keer een magnesiuminjectie gegeven en ik heb ook een magnesiuminfuus van hem gehad.

Ik heb een hele tijd twee keer per week gespoten en sinds kort spuit ik een keer per week. Even afwachten of het dan ook goed blijft gaan. Ik doe het nu in overleg met mijn huisarts.[/QUOTE]

@Sylvia, dat injecteren lijkt mij ook wel een goed plan.
Dat het vervolgens wordt vergoed, is nog een bijkomend voordeel...

Kan je met een wej=kelijkse injectie dan ook echt een week toe ?
Wordt de magnesium gelijkmatig afgegeven?
Zet je deze in de (bovenbeen) spier zoals bij vit. B12?
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

[QUOTE=Artemis-;955723]
Kan je met een wej=kelijkse injectie dan ook echt een week toe ?
Wordt de magnesium gelijkmatig afgegeven?
Zet je deze in de (bovenbeen) spier zoals bij vit. B12?[/QUOTE]

Ja, ik spuit in mijn bovenbeen in de spier. Ik ben nog aan het uitzoeken hoe vaak ik moet spuiten. Of het gelijkmatig wordt afgegeven weet ik niet.
MissGarfield

Bericht door MissGarfield »

Nee, ik heb niet het gevoel dat het na een paar uurtjes niets meer doet. Ik heb er echt steeds baat bij.
Artemis-

Bericht door Artemis- »

[QUOTE=vlinder009;955748]Hebben jullie ook t gevoel dat het maar voor een paar uurtjes werkt?

Momenteel weer gespannen kuiten, maar weer heerlijk geslapen zonder pijn :-) Ik neem nu 600mg.[/QUOTE]

@Vlinder, voor zover ik weet, is de gebruikelijke inname voor magnesium 250-300 mg op een dag...
Jij verbruikt dus reeds het dubbele.;)
Geen last van diarree?
vlinder009

Bericht door vlinder009 »

[QUOTE=Artemis-;955784]@Vlinder, voor zover ik weet, is de gebruikelijke inname voor magnesium 250-300 mg op een dag...
Jij verbruikt dus reeds het dubbele.;)
Geen last van diarree?[/QUOTE]

Artemis, ik heb door een eetstoornis gehad te hebben al een jaar of 10 dagelijks erge diarree, maar van de magnesium krijg ik deze niet. Ik had me al voorgenomen, dat mocht ik diarree krijgen door een overschot, ik de dosis zou verlagen :-) Nog geen last gehad dus.
MissGarfield

Bericht door MissGarfield »

Ik snap nu wat je bedoelt met die gespannen pijn. Pfff, ben nog altijd een kei in het negeren van fysieke signalen :ogen:

Ik neem trouwens ook 600 mg per dag.
vlinder009

Bericht door vlinder009 »

MissGarfield,

Ik ga het denk ik ook alleen gebruiken als ik last heb. Niet preventief. Leuk dat je ook in het noorden woont :-) Door de kou afgelopen winter (nou ja kou, ik vond het wel koud) niet aan hardlopen gedaan, normaliter trouwens 3x per week en toen ik dat deed had ik vrijwel nooit last van die pijnlijke, branderige, stramme en trekkerige benen. Misschien toch binnenkort maar weer eens beginnen, kijken of t helpt...
MissGarfield

Bericht door MissGarfield »

Hihi, ook een stadjer? ;)

En ja, ik vond het ook koud. Ik dank ook de hemel dat we geen echte winter gehad (nou ja, wel een paar dagen sneeuw).

Succes met hardlopen! Hopelijk heb je er wat aan.
vlinder009

Bericht door vlinder009 »

[QUOTE=MissGarfield;955872]Hihi, ook een stadjer? ;)

En ja, ik vond het ook koud. Ik dank ook de hemel dat we geen echte winter gehad (nou ja, wel een paar dagen sneeuw).

Succes met hardlopen! Hopelijk heb je er wat aan.[/QUOTE]

He MissGarfield, nee, geen stadjer, wel jaren (6jr.) in Grunn gestudeerd (RuG) :-) Superleuke stad!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp