Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

cholesterol en progressie

Alles omtrent voeding en supplementen
Giechel

Bericht door Giechel »

kan het me niet meer herinneren maar er was iets met zocor. mijn vader slikte dit ook en kreeg er iets door. maar ben kwijt wat precies. sorry.
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik heb al vanaf m'n 25e ongeveer een hoge bloeddruk en gebruik daarvoor de nodige medicatie.

Waarschijnlijk als gevolg van de hoge bloeddruk nu ook een te hoog cholesterol. Drie jaar geleden was het 3,8, vorig jaar 3,5 en nu 3.

Ik houd inmiddels rekening met voeding en waarschijnlijk heeft dst toch effect. In feite is mijn (slechte) cholesterol iets verhoogd maar bij de laatste controle buj de huisarts vertelde ze mij dat ze normaliter een cholesterol verlager zou voorschrijven maar dat ze dat in mijn geval liever niet doet.

De reden zou zijn dat simvastatine invloed heeft op de spieren en dat het lopen daardoor mogelijk zou kunnen verslechteren.

Alleen bij een echt te hoog cholesterol gehalte zal het wel moeten.

Ik heb dit topic tot nu toe nooit echt gevolgd maar als ik alles lees en goed begrijp snap ik dus de reactie van mijn huisarts niet. :???:

Maar als ik eens ben zal ik toch navraag doen. :huh:
josfromglos

Simvastatine

Bericht door josfromglos »

Simvastatine

Bedankt voor dit bericht Knillis. Ik ga morgen beginnen (ook al heb ik dit enige jaren geleden ook al tijdelijk voorgeschreven gekregen) met Simvastatine, dit vanwege mijn cholesterol-gehalte (als ik mij goed herinner..).
Ik zal jullie mijn ondervindingen vwb 'slechter lopen' etc doorgeven, indien dit van toepassing is uiteraard.

Now if you excuse me, I'm going to watch Ajax against Man United..... Ik ben de Ajax fan, mijn zoon is de Man U fan...... Eea is uiteraard extra beladen vanwege die ronduit laffe schofterige aanslag op met name kinderen in Manchester enkele dagen geleden.
josfromglos

Simvastatin en Alzain 75mg capsule

Bericht door josfromglos »

Simvastatin en Alzain 75mg capsule

Nu langer dan een week 'onderweg' met dit medicijn.... (mijn echtgenote herinnerde mij er aan dat mijn cholesterol-gehalte '6' was, en te hoog?....).
Vanwege een verbouwing niet bepaald mobiel op dit moment! Ik vergat overigens te melden vorige keer(?) dat mij dit medicijn overigens ook is voorgeschreven ter stabilisatie van 'mijn' SPMS.

Wel overtuigend, en meetbaar, goed nieuws is dat de ALZAIN 75mg capsules (1 om 08.00 en 1 om 13.00) die mij zijn voorgeschreven, enorm goed helpen! Deze waren bedoeld voor een irritante, zeurende pijn in mijn linker hiel, en deze pijn is min of meer opgeheven!

Een 'aanrader' mocht je (een) pijnlijke voet(en), zoals mij 'destijds', hebben.:goed:
Knillis

Bericht door Knillis »

Hopelijk zakt nu ook je cholesterol want 6 is volgens mij erg hoog. Mijn huisarts begon al te "piepen" toen ik 3,8 had. Inmiddels netjes teruggebracht naar 3 puur door ietwat aangepast eten. Is geloof ik nog aan de hoge kant maar voor nu voldoende.

Succes met de verbouwing, altijd een stressvolle periode en ook niet bevorderlijk voor lijf en leden.
josfromglos

Pijnlijke voetzolen update....

Bericht door josfromglos »

Pijnlijke voetzolen update....

[QUOTE=josfromglos;1083647]Nu langer dan een week 'onderweg' met dit medicijn.... (mijn echtgenote herinnerde mij er aan dat mijn cholesterol-gehalte '6' was, en te hoog?....).
Vanwege een verbouwing niet bepaald mobiel op dit moment! Ik vergat overigens te melden vorige keer(?) dat mij dit medicijn overigens ook is voorgeschreven ter stabilisatie van 'mijn' SPMS.

Wel overtuigend, en meetbaar, goed nieuws is dat de ALZAIN 75mg capsules (1 om 08.00 en 1 om 13.00) die mij zijn voorgeschreven, enorm goed helpen! Deze waren bedoeld voor een irritante, zeurende pijn in mijn linker hiel, en deze pijn is min of meer opgeheven!

Een 'aanrader' mocht je (een) pijnlijke voet(en), zoals mij 'destijds', hebben.:goed:[/QUOTE]

Ter informatie; 'Alzain' (75 mg capsule/ 2 per dag) werkt! in het geval van pijnlijke voetzool/zolen, deze pijn behoort wat mij betreft nu tot het verleden.
En nu ik toch aan het woord ben....., enorm veel problemen met de nieuwe huisvesting voor mijn dochter, vanwege, weliswaar onvrijwillige, aggressie van mede-bewoners, maar...... 'I'm on top of it!'. Wordt vervolgd.....:boos:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp