Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Baclofen: mogelijk wondermiddel tegen ghb-verslaving

Alles omtrent voeding en supplementen
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Zouden er veel MS patiënten ghb verslaafd zijn??? WTF moet ik met zo'n bericht????
Sara

Bericht door Sara »

Dannifan, het forum is er niet alleen voor jou hoor!

Ik vind het Interessant om te weten dat een zo veel gebruikt MS-medicijn zo'n bijzondere toepassing heeft. Ik heb zojuist op radio1 gehoord dat de samenstelling en werking van baclofen erg lijkt op die van ghb. Misschien helpt ghb wel fantastisch tegen spasme :)
Dannifan

Bericht door Dannifan »

[QUOTE=Sara;961678]Dannifan, het forum is er niet alleen voor jou hoor!

Ik vind het Interessant om te weten dat een zo veel gebruikt MS-medicijn zo'n bijzondere toepassing heeft. Ik heb zojuist op radio1 gehoord dat de samenstelling en werking van baclofen erg lijkt op die van ghb. Misschien helpt ghb wel fantastisch tegen spasme :)[/QUOTE]

Baclofen wordt vergoed en ghb???
fluffy

Bericht door fluffy »

Als je eens gaat zoeken op het grote web vind je ook forums voor drugsgebruikers die in baclofen in grote hoeveelheden innemen om zo high als een papegaai te worden ...

En jaren geleden was toch ook al eens bekend gemaakt dat het werkt om van een alcohol verslaving af te komen ..
Sara

Bericht door Sara »

Ook handig om te weten wellicht: Gabapentine helpt tegen chronische hik :p

Zie het filmpje op [url]http://www.rtvnh.nl/nieuws/139627/Hik.. ... den+de+hik[/url]
Anne=5

Bericht door Anne=5 »

Op zich is dit niet supernieuw nieuws... ik heb het eerder al eens genoemd.
Het wordt vaker ingezet als off label medicijn bij alcoholverslaving.

Heel simpel en logisch. Baclofen vermindert de prikkelbaarheid van het CZS.
Daarom is het een spasme remmer.
Maar het vermindert dus ook de drang naar alcohol (en nu ook GHB). Da's namelijk net zo goed een prikkel die het CSZ geeft die je niet wil.....

Niks raars heel logisch
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

Dit is geen nieuws. Is al zeker een paar jaar bekend.
Anne=5

Bericht door Anne=5 »

... @ Dannifan: Ja hoor GHB wordt vergoed... het is een narcosemiddel..... ;)
MeneerAarts

Bericht door MeneerAarts »

GHB kan je zelf maken uit een of ander schoonmaakmiddel voor de plee (gammabuterolacton of zoiets) en gootsteenontstopper. Succes ermee:cool:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp