Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

LDN-gebruikerservaringen: deel 2

Alles omtrent voeding en supplementen
Sun

LDN-gebruikerservaringen: deel 2

Bericht door Sun »

Aangezien deel 1 supervol zit met ervaringen van mensen die LDN gebruiken, starten we hier met deel 2.

Hoe gaat het met jullie, LDN-gebruikers? Ik hoop van harte dat het goed gaat. Ik hoop in ieder geval hier weer veel verhalen van jullie te lezen!
greta † 2017

Bericht door greta † 2017 »

Misschien goed om even de link te plaatsen naar deel 1 ?
[url]http://www.msweb.nl/forum/showthread.php?t=18923[/url]
greta † 2017

Bericht door greta † 2017 »

Vandaag geplaatst op het forum van Sandra:
Hallo allemaal,

Via een omweg op dit forum geattendeerd en na het lezen van een aantal dagboeken besloten om me aan te melden. Nu is het wel zo dat ik, vergeleken bij vrijwel iedereen, heel weinig klachten heb maar de LDN boeit me erg dus leek het me nuttig om ervaringen uit te kunnen wisselen.

Na een heel stressvol jaar is mijn schildklier heel langzaam gaan groeien maar aangezien mijn moeder aan een struma is geopereerd, maakte ik me er niet druk om, zeker nadat in het ziekenhuis was gebleken dat er alleen een zwelling was. (een nichtje = overleden aan schildklierkanker)

Vorig jaar ontmoette ik een amerikaanse vriendin, zij heeft ruim 10 jaar MS en vertelde het volgende: na 9 jaar ellende met reguliere medicatie was ze uit haar verzekering gezet, te duur, en had ze de LDN gevonden.

Van een bed en bijna rolstoel gebonden zombie was ze dankzij de LDN weer helemaal in de running, kon zelfs de vermoeiende trektocht door Europa (met de trein!) maken. Uiteraard nam ze wel geregeld rustmomenten maar tóch

Ze heeft me diverse sites gegeven en daar las ik dat overdoseringen stress nog véél meer dan maagzweren kunnen veroorzaken, zo ook een struma die in een Hashimoto kan ontaarden. Uit enkele bloedonderzoeken bleek mijn TSH een dalende lijn te vertonen en dat was voor mij de reden om LDN te proberen.

Via haar bestel ik 50mg tabletten die ik oplos in 50cc, ik ben in december begonnen met 0,5mg en heb het per week met 0,5mg opgehoogd tot de 2,5mg die ik nu inneem.

Ik had (nog) geen klachten van de struma, was altijd al optimistisch maar nu kan mijn humeur helemaal niet meer stuk! . Ik had tevoren mijn halsomvang gemeten, was 35cm en nu bleek het vorige week 34cm te zijn! Ik laat volgende week of zo weer bloed prikken, eens zien of er verbetering in zit sinds december.

Volgens mijn vriendin moet je de LDN minstens 6 maanden de tijd geven alvorens op resultaten te rekenen....

_________________
Sun

Bericht door Sun »

Het verhaal wat Greta hier neerzette staat inderdaad op mijn LDN-forum.
En nog veel meer hoopvolle ontwikkelingen omtrent dit middel elders in datzelfde forum.
Echt het overwegen waard om met LDN te beginnen, of erover na te denken.
Wie weet wat jou dat brengt?

Betreft LDN zijn er echt wel succesverhalen te lezen. Best veel.

Ik snap dat niet iedereen hier aan wil beginnen. Iets nieuws is altijd eng.
Maar waarom geen gebaande paden te mijden en dit pad te bewandelen...
Kwaad kan het niet en het kan vaak veel goeds brengen!
greta † 2017

Bericht door greta † 2017 »

Misschien goed om hier nog wat gebruikerervaringen van het internet te zetten:

Van een petitielijst voor het europees parlement:

Name: Anonymous on Apr 3, 2011

Comments: I have been taking low dose naltraxone for over 1 year and I have completely stopped all my MS symptoms which were coming every 4 months.
LDN is critical for MS patients and other people to get well. Please lets have the necessary trials done to get this approved for these uses. .
.
greta † 2017

Bericht door greta † 2017 »

Name: Jonathan Davies on Apr 7, 2011
Comments: I have been on LDN for 4 years, it has saved me from MS .
.


Name: Anonymous on Apr 7, 2011
Comments: it is one of the successfull treatment that took me out of paralysis.
Marie .
.
Sun

Bericht door Sun »

Kijk nog eens naar LDN-gebruikerservaringen deel 1, dat is nog niet gesloten.
Een leuk, griezelig EN positief verhaal van Dientje. :wauw: :klap:
dientje

Bericht door dientje »

jawel , t, gaat goed!!!! :goed:

ik heb nog wel wat beleefd,.....een simpel klein iets....

mijn dochter is wel es lui,..en eigenwijs...en koppig.....je weet wel, 7 jaar :ogen: ....:)

en ze speelde in de tuin, en ze was met stoepkrijt bezig...
een krijtje lag wat te ver...kon ze makkelijk pakke tuuk, maar daar had ze geen zin in...

nou, zeure tuuk, ik geirriteerd, nou dan pak ik hem wel hoor, krijtje lag op de grond in de tuin, en ook niet pal dicht bij mij.

dus, voor ik het wist, was ik bij dat krijtje en had hem gepakt en gegeven.
maar toen dacht ik, hee, ik dacht er niet eens bij na, ik was zo best snel bij dat krijtje, maar toen ik er weer bij nadacht, moest ik weer terug lopen tuuk, ging ook, maar geforceerd, ik kon ff niks vastpakken, maar ik kwam weer bij de stoel, in de tuin.

ik dacht er echt niet bij na.
op dat moment.

t,zijn kleine dingetjes, maar,t valt toch wel op.
Sun

Bericht door Sun »

Het zijn de kleine dingetjes die het hem doen, Dientje. Kleine stapjes op weg naar verbetering door LDN. Top!

Ja, meisjes van 7 kunnen behoorlijk eigenwijs zijn. Soort pré-pubertijd. :D

Maar toen je haar krijtje gedachteloos oppakte, ging het prima. Toen je terug moest lopen dacht je wèl na en ging het lopen geforceerd.
Ik herken dat wel van de periode toen ik pas LDN gebruikte. Je bent nog niet zeker van jezelf en van je kunnen. En bang om te vallen. Ik was dat toen heel erg. Nu is dat over.
Je krijgt vanzelf weer vertrouwen in je eigen lijf!
greta † 2017

Bericht door greta † 2017 »

ik wil graag het bericht met jullie delen dat Sun/Sandra vandaag in haar LDn dagboek schreef:

Geplaatst: Do 28 Apr, 2011 21:56 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Dag 330

Nog 35 dagen, dan gebruik ik een jaar LDN. Waar ik al die tijd geen seconde spijt van heb gehad.
Mijn beste beslissing ooit!

De LDN maakt conditie beter waardoor mijn spieren sterker worden, maar daar doe ik dan ook heel wat voor.
Elke keer als ik daar de energie voor heb ga ik naar de sportschool om al mijn spiergroepen te trainen. Met geweldige resultaten, die ik wel langzaam heb opgebouwd met de nodige pauzes ertussen.
Ik ben nooit over mijn grenzen gegaan, daar heb ik goed voor gewaakt. Energie moet je niet verspillen, vind ik.

Vandaag weer een mooi succesje geboekt: ik kon drie maal 15 keer maar liefst 27 kilo horizontaal wegduwen met mijn benen. Terwijl ik een jaar geleden niet eens op die benen kon kon staan zonder te vallen.
Soms denk ik nog wel eens aan die tijd terug. Dat ik bont en blauw was en heel vaak gekneusde enkels of armen had.
Maar het liefst kijk ik niet terug. Die valpartijen waren behoorlijk genant en akelig. En daarnaast heel pijnlijk.

Waar ik nu zou zijn zonder de LDN? Ook dat wil ik liever niet weten.
Het voornaamste voor mij is: het gaat mij nu goed!
En dat wens ik iedereen die LDN gebruikt ook zo graag toe. Met heel mijn hart.
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp