Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

LDN-gebruikerservaringen: deel 2

Alles omtrent voeding en supplementen
Robbie

Bericht door Robbie »

Hoe noemen ze dat, 'shooting from the hip'?:haha::haha::haha:
jeanique

Bericht door jeanique »

Advies van ms verpleegkunde leeuwarden was om mijn gegevens door te laten sturen naar hun, zodat ik door neuroloog daar bekeken kan worden. LDN word daar als een regulier medicijn voorgeschreven.

Ik wacht eerst het antwoord van mijn eigen neuro af. Maar ben wel weer een stapje verder...
jeanique

Bericht door jeanique »

Ik heb antwoord van mijn neuroloog gekeregen. Hij heeft geen contact gezocht met neuroloog die bekend is met de resultaten van LDN bij MS, dus tja, dan krijg je een standaard antwoord terug.

Ik heb nu om doorverwijzing gevraagd omdat ik het wel verder wil onderzoeken. Dus nu weer afwachten wat hij daar op antwoord, en anders ga ik via de huisarts proberen verder te komen.

[B][COLOR="Purple"]Antwoord neuro:
Ik heb de informatie over LDN bestudeerd, het lijkt een veel belovend middel als ik lees op welke verschillende ziektebeelden dit middel een positief effect heeft.

Eigenlijk is het wel opvallend dat 1 middel op zoveel verschillende ziekten een effect heeft, terwijl deze ziekten vaak op een verschillende manier ontstaan. Dit maakt ook dat ik niet overtuigd ben van het nut van LDN bij MS. Ik hoop dat ik u niet teleurstel, maar ik ben er geen voorstander van om dit middel of label voor te schrijven. Ik denk dat er andere middelen zijn waarvan de werkzaamheid bij grote groepen MS patienten beter onderzocht zijn.

Als U iets wilt doen om de kans op een nieuwe schub te verminderen raad ik echt een van de interferonen ( avonex, betaferon, rebiff ) of copaxone aan.



Ik hoop dat ik U zo voldoende geinformeerd heb, [/COLOR][/B]
joge

Bericht door joge »

Wij van WC Eend adviseren WC Eend... :moe:
jeanique

Bericht door jeanique »

Ja erg he....tunnelvisie:moe:

Heb ik ook al meegemaakt in het VU amsterdam, gaat u eerst maar langs de psychiater, en als die niets kan vinden wil gerust verder kijken of u wel of geen MS hebt...zucht

Afgelopen zomer teken van L'hermitte gehad en is 100 % zeker MS opnieuw vastgesteld, net als 7 jaar terug bij eigen ziekenhuis. Maar MScentrum VU amsterdam twijfelde...:???:
Sun

Bericht door Sun »

Ik herken het van vroeger, Jeanique. Helaas.
Wie er geen WC-eend adviseert is dr. Sinnige van het MS-centrum in Leeuwarden. Zie:
[url]http://www.mcl.nl/Ik-ben-patient/Centra/MS-Centrum[/url]
Al zijn patiënten lopen met hem weg, dat hoor ik vaak. Een heel aardige arts die alle tijd voor je neemt.
Dr. Sinnige schrijft regelmatig LDN voor, al of niet in combinatie met MS-remmers.
jeanique

Bericht door jeanique »

Ik heb telefonisch gesprek met de MS verpleegkundige gehad woensdag, van leeuwarden, en die adviseerde om mijn gegevens door te laten sturen. Ik ga maandag persoonlijk effe naar het antonius hier omdat ik er de vaart in wil houden:) Hoop niet de de neuro uit principe dwars gaat liggen en me niet door wil verwijzen, maar daar ga ik niet vanuit...:eek:
josfromglos

LDN: voor- en tegenstanders in de UK

Bericht door josfromglos »

LDN: voor- en tegenstanders in de UK

Ik zat zoëven dit ons allen bekend topic door te lezen op de UK MS website, en kon vele overeenkomsten ontdekken met de manier waarop ook in de UK discussies mbt het gebruik van LDN worden gevoerd, tussen medisch geschoolde MSers/ voor- en tegenstanders en niet-medisch geschoolde gebruikers/ voor- en tegenstanders.

Ik wil hiernaar verwijzen omdat ik nog immer 'in limbo' ben omtrent het gebruik van LDN, ook al ben ik wel van mening dat 'indien het niet baat het niet schaadt'....of?

[url]http://www.mssociety.org.uk/forum[/url] , ga naar 'LDN' in de rubriek 'Everyday Living', een topic dat op 24 januari werd gestart door 'sherbet' en ook hier 'hot' is gezien de vele reakties in een betrekkelijk korte tijd.
Bedoeld voor geïnteresseerden uiteraard...:)
jossi

Bericht door jossi »

Capsules zijn binnen. Vanavond de eerste 4.5 mg (ik had jaren geleden totaal geen bijwerkingen, behalve iets heviger dromen de eerste 2 weken). Ik was toen nog vrij goed, nu veel slechter. Hopen dat m.b.t. endorfines ik toen - op een schaal van 10 - iets van 9 had, en nu iets van 2. Dan zal ik wel wat gaan merken. Over een tijdje zal ik rapporten.

Jossi
peanuts

Bericht door peanuts »

[COLOR="Blue"] succes Jossi ![/COLOR]
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp