Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

1,5 liter water, halen jullie dat?

Alles omtrent voeding en supplementen
Pretinha76

1,5 liter water, halen jullie dat?

Bericht door Pretinha76 »

Joehoe,,,

Ik ben dagelijks bezig mijn eetgewoontes te verbeteren.

Niet te veel suiker, vetten.

Dagelijks fruit en groentes.

Kost me moeite maar ik doe mijn best, maar wat mij echt niet lukt is, buiten mijn welverdiende kopjes koffie ( probeer ook te minderen ), en af en toe een biertje; is extra 1,5 liter water te drinken. Ik ben van nature geen dorstig persoon.

Ik weet wel, zet een fles water bij je neer en voor je het weet is ie op,
Maar dat gaat 1 of 2 dagen goed en dan vergeet ik het weer.

Het zou beter zijn voor mijn huid, en voor mijn geheugen, en voor de hoofdpijn waar ik dagelijks mee op sta.

Hoe zit dit met jullie? Of hoe bezien jullie dat? Redden jullie 1,5 liter?

Gewoon nieuwsgierig .

Groetjes
Billy

Bericht door Billy »

Meer mensen hebben dat probleem, heb de vraag hier al vaker voorbij zien komen.

Ik pak iedere dag een flesje water, vul deze 2x opnieuw en dan zit ik aan de 1.5 liter. Ooit is het 's avonds ff doordrinken ;).

Daarnaast krijg ik nog meer binnen, maar wil min 1.5l water per dag drinken :).
Ekster

Bericht door Ekster »

Ik red dat zat. Ik moet 5 keer per dag medicijnen innemen met water dus dat is al 5 glazen. Verder gebruik ik poeder voor de stoelgang welke je moet oplossen in water. Dat gebruik 3 keer per dag.

Ook heb ik altijd een glas op het aanrecht staan en neem regelmatig een glaasje. Na het tandenpoetsen neem ik ook vaak een glas dus dat is ook alweer 2 à 3 keer per dag.

's Nachts draag ik een anti-knarsplaat waardoor mijn mond heel erg uitdroogt dus ook gedurende de nacht gaat er een flink glas water doorheen.

's Avonds drink ik 0,75 liter thee en dat reken ik ook mee als water.

Koffie ( 6 kopjes per dag) mag je ook meetellen, maar dat doe ik eigenlijk nooit.

O ja, bij het brood eten drink ik nog een flinke kop melk:D.

Al met al drink ik dus best veel vind ik zelf.
Kobus

Bericht door Kobus »

Ik weet niet of ik aan die 1 1/2 L kom / maar ik doe een (waterig/1 builtje op een theepot) kruiden theetje omdat ik dat makkelijker weg vind drinken
Michel

Bericht door Michel »

Hoi,
Ga denk ik wel over de 2 ltr heen.
Ik plas ook zeer frequent, als gevolg van.
De "goeroes" zeggen, dat rond 12 uur je urine helder moet zijn. Nou dat is ie.
Hoe.
Nog maar 1 koffie per dag, rest thee en water.
Bier stoppen. (Je kan veel beter een glas rode wijn drinken)
Bij ontbijt, 2 glazen water. Even wennen, maar na een maand weet je niet beter.
10.15-1230-1500-1730-1900 uur, thee of water
Het lijkt veel & moeilijk, maar went heel snel.
Succes
MissGarfield

Bericht door MissGarfield »

Mij lukt het niet, ik krijg het echt niet weg. ;)
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Hier nog zo één: geen dorstig type en ik vraag me af of ik überhaupt wel 1,5 liter vocht binnenkrijg op een dag, niet eens alleen water. Als je geen dorst hebt, drink je niet. Óók niet met een flesje water naast je. Er is mij ooit verteld dat ik meer moest drinken, maar in mijn opleiding voor Chinese geneeskunde is mij weer gezegd dat als je geen dorst hebt, je lichaam blijkbaar geen behoefte heeft aan vocht. Dus waarom geforceerd drinken?

Ik laat de waarheid in het midden, en drink wat ik drink op een dag. Soms iets meer, soms iets minder, maar over het algemeen zeker geen 2 liter!
Gerina

water

Bericht door Gerina »

water

Nou mij lukt 1/2 liter extra al met moeite. Ik snap het dus hel goed Ik moet al zo vaak plassen, vind ik zelf.:D l
dribbel77

Bericht door dribbel77 »

Ik moet mezelf aanleren om meer te drinken, vanwege mijn sport en kans op uitzending naar warme landen is het crusiaal om genoeg te drinken. Maar helaas red ik het misschien om een kleine liter per dag binnen te krijgen.

Ik heb tegenwoordig een bidonhouder met fles aan me rolstoel hangen. Ik merk dat ik dan toch iets meer drink. Het is nog niet genoeg, maar het begin is er...
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Ik merk nu ik beter drink eht plassen veel beter gaat,veel minder kleinere beetjes, maar meerdere hoeveelheid in 1 x
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp