Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

1,5 liter water, halen jullie dat?

Alles omtrent voeding en supplementen
joge

Bericht door joge »

Die anderhalve liter, waar is dat op gebaseerd? Behalve dat iedere arts dat papegaait? Vast niet iedereen heeft dat altijd nodig. Zomer's eerder dan 's winters bijvoorbeeld.

Ik haal dat niet iedere dag hoor; kom uit een kamelenfamilie, denk ik...
Michel

Bericht door Michel »

Je immuunsysteem werkt op basis van activiteit in vloeistof. Je immuunsysteem kan niet goed werken in een uitgedroogde omgeving. Vloeistof vervoert nutriënten en voert tegelijk de toxines af, beide belangrijk om micro-organismen uit te schakelen. Velen van ons zijn wat uitgedroogd, drink daarom dagelijks wat gefilterd water. Circa 1.5 - 2 ltr. Ik drink zelf altijd bij het opstaan een glas of 2
Michel

Bericht door Michel »

@ joge

Vul maar in op google
Waarom 1.5 water per dag
En veel info
[url]http://www.preventievegezondheidszorg.com/water.php[/url]
Vlinder70

Bericht door Vlinder70 »

Ik drink heel erg veel. De hele dag door thee, water, een kopje koffie en een glas biologische sap.

Ik kom gemakkelijk aan de 2 liter, meestal zelfs daarboven.

Vlinder
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Ik drink dagelijks 1,5-2 liter water, naast alle andere drankjes. Het gaat me makkelijk af, het was een kwestie van wennen.
twijfel

Bericht door twijfel »

Ik drink veel thee.
Mijn thheemok is wel 350ml :-)
Dus een paar daarvan en ik ben er al.

Maar ik moet zo vreselijk plassen ervan.
Voor 1 portie plassen, moet ik wel 5x in 30 minuten naar de wc.
En soms moet /mag ik een kathedertje gebruiken, anders blijft er teveel in de blaas achter.
En eigenlijk voelt dat heerlijk....helemaal leeggeplast zijn.
Waar een mens al niet van kan genieten.
Maar daar hadden we het niet over....

Maar 1,5 liter haal ik makkelijk. Drink ook nog water, maar daarvan hoef ik minder te plassen....raar?
Kobus

Bericht door Kobus »

Niet raar / het ene zal de blaas meer prikkelen dan 't ander .
Koffie bijvoorbeeld ook meer , maar als ik 1,5 liter bier zou drinken kan ik net zo goed op de wc blijven zitten ;) .
Dus gewoon water is eigenlijk aan te bevelen .
heleendr

Bericht door heleendr »

ik dronk altijd al weinig, volgens velen te weinig

ik heb een methode om aan 2 tot 3 liter te komen

ik gebruik flesjes van een halve liter die zet ik binnen hand bereik en ik dwing mezelf iedere keer een slokje te nemen

ook gebruik ik dat voor de medicijnen in te nemen

en met wat dcipline kom ik aan ruim 2 liter
dientje

Bericht door dientje »

ik drink nooit water...
en ik drink zowieso te weinig.

iemand beweerde zelfs es, dat ik ms heb, omdat ik veel te weinig drink!.
maar als ik zo lees ,heb dat er ook niks mee te maken, want sommige drinken dus best veel.

ik vindt het heel moeilijk om 1,5 liter water te gaan drinken!, of iets anders.
Suzan

Bericht door Suzan »

Als men het weer eens heeft over dat we toch echt minstens 1,5 liter water per dag moeten drinken, vraag ik me altijd af hoe de mensheid toch al die miljoenen jaren heeft kunnen voortbestaan voordat we massaal water mee sleepten in flesjes om de hele dag aan te lurken. :weetniet:

Ik refereer dan ook altijd maar aan [URL="http://www.dokterdokter.nl/gezondheid/e ... ijkt-mythe"]deze mythe[/URL]. ;)

Ik denk (en dat is persoonlijk) dat de enige die er voordeel bij heeft dat we (nou ja, ik niet) zo veel water lurken de gebotteld water producenten zijn... :cool:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp