Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

1,5 liter water, halen jullie dat?

Alles omtrent voeding en supplementen
Kobus

Bericht door Kobus »

Het geheim van 't dorst lessen in de middeleeuwen etc. is denk ik dat ze veel bier dronken , hips .

Weet ook niet of ze zo oud werden , in het algemeen / waarschijnlijk wel minder afvalstoffen af te voeren ?

Wel leuk die reactie's bij [URL="http://www.dokterdokter.nl/gezondheid/e ... ijkt-mythe"]Die Mythe [/URL]
Billy

Bericht door Billy »

Maar dat gaat puur over water.

Volgens mij is het toch echt cruciaal alleen al voor onze nieren om voldoende vocht binnen te krijgen :cool:.

Ga alleen geen link plaatsen, want voor iedere link die ik plaats is er minstens één te vinden die wat anders beweerd :ogen:.
Kobus

Bericht door Kobus »

Ik ben al op zoek :haha:.
Suzan

Bericht door Suzan »

Ach ja, voor elke hypothese of onderzoek is er wel een weerlegging of contra.
Er zijn net zo veel meningen die wit zeggen als die zwart zeggen.

Ik probeer altijd maar nuchter na te denken. ;)

@ Billy, ja het ging mij dus ook echt over dat "we" tegenwoordig ons allemaal een ongeluk "moeten" lurken aan water.
Veel mensen nemen de aanbevolen vochtinname gewoon te letterlijk.

Je krijgt normaal al een groot deel binnen via andere vloeistoffen en voedsel, dan hoef je niet de hele dag aan zo'n fles te hangen (vind ik).
Ik zie dezer dagen mensen constant met zo'n flesje water slepen.
Want god verhoede het dat ik wel tien hele minuten geen slokje water kan nemen. :eek:

Tja, als je een fietstocht gaat maken moet je wel wat te drinken meenemen, logisch.
Maar hoeveel dorst kan een mens krijgen tijdens het boodschappen doen of een lesuur op school? :ogen:

Je kunt toch wel een uurtje zonder iets te drinken? We lopen niet in de Sahara te sudderen met 45 graden.... ;)
Billy

Bericht door Billy »

Haha Kobus :haha:

Klopt helemaal Suzan :vriendjes:
marret

Bericht door marret »

Ik drink weinig of amper water, behalve een slok als ik mijn medicijnen moet innemen.
Ook geen thee of frisdrank, wel moet ik de hele dag door plassen, waarvan is me een raadsel.

Voor mijn overactieve blaas heb ik het medicijn oxybutynine gekregen,, maar dat helpt amper.

Nu wil ik toch eens proberen veel water te nemen, zoals jullie beweren, ik ga morgen aan de slag, bedankt voor de tip.
Groet marret
Michel

Bericht door Michel »

Ja, veel voor, tegen en zwevend.
Als ik alles zo teruglees, denk ik: iedereen heeft wel een goed punt.
Enige waarom ik veel drink (1,5-2 ltr), is het volgende
Je lichaam heeft afval in zich (hoef je geen dorst voor te hebben)
En hoe meer afval, hoe meer voeding voor ziekte, ontsteking, zwakte
Is mijn gedachte. Geen studie, rapport of zo.
Behalve mijn eerdere post hierboven, is er wetenschappelijk niet veel te vinden.
Behalve effect op je bloed (suiker enz)
Als over 10 jaar blijkt, dat het voor niks is, jammer dan.
Ik denk zelf gewoon: afval bacterieen en MS moet je niet hebben.
Kobus

Bericht door Kobus »

Ik ben er dan èèn van degene met MS die zijn blaas niet helemaal leeg krijgt /en daar je dan juist op moet passen dat je niet te weinig drinkt & een verhoogde kans op blaasontsteking creëert : kan je beter de boel een beetje spoelen ,mijns inzien .
Annika1

Bericht door Annika1 »

Ik drink vooral koffie, bijna alleen maar moet ik zeggen. Alleen in de avond glaasje cola oid.

Er wordt vaak beweerd dat koffie vocht afdrijft en dat je dat dus niet mee mag tellen.. Dan drink ik zeker te weinig...

Ik heb wel een loeidroge huid, maar die had ik als kind ook al. Toen dronk ik geen koffie en ook veel te weinig volgens mijn ouders. Een glas of vijf limonade per dag, maar ik had nooit dorst.

Meer drinken? ik moet al verschrikkelijk vaak plassen. Soms drink ik wat meer thee erbij, maar dan loop ik helemaal door.

Mijn urine wordt dan gewoon doorzichtig wit.

Kortom, nee, 1,5 liter water haal ik niet, maar met koffie erbij kom ik n heel eind:D
Giechel

Bericht door Giechel »

ik kom er zeker wel aan, is ook een aanwendsel.
geloof ook dat nieren goed gespoeld moeten worden.
en ik drink van alles, alleen geen alcohol meer wat soms best jammer is :haha:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp