Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

fabel?

Alles omtrent voeding en supplementen
Giechel

Bericht door Giechel »

mijn nagels zijn ook altijd keihard en supergezond geweest.
geen enkele link met MS.
Maar het laatste jaar beginnen 2 nagels van vorm te veranderen.
en de halve maantjes zijn verdwenen.
zal maar eens aan de vit. B gaan dat zal wel helpen.
idefix

Bericht door idefix »

sorry, ik zit met een vraag.
sinds ik wat loop te rommelen met mijn gezondheid, merk ik erg op dat er een aantal teennagels niet meer groeien zoals daar voor. nu ongeveer al een jaar. kleur is blauw paars achtig, geen ontsteking tezien, is niet pijnlijk, en me voeten zijn steenkoud.
wie kan mijn raad geven hierover.
Arja_64

Bericht door Arja_64 »

[QUOTE=idefix;999238]sorry, ik zit met een vraag.
sinds ik wat loop te rommelen met mijn gezondheid, merk ik erg op dat er een aantal teennagels niet meer groeien zoals daar voor. nu ongeveer al een jaar. kleur is blauw paarsachtig, geen ontsteking te zien, is niet pijnlijk, en me voeten zijn steenkoud.
wie kan mijn raad geven hierover.[/QUOTE]

Ik zou naar mijn huisarts gaan met deze klachten, ik denk dat deze je wel iets kan vertellen over de klachten.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Huisarts of een alternatief genezer, als je daarvoor open staat. En dan wel een goede kiezen! Ik kan je wat tips geven als je interesse hebt.
Knillis

Bericht door Knillis »

Koude handen, voeten en neus heb ik ook vrijwel altijd. Een beetje een kwaaltje van vrouwen van boven de 40 (maar ik weet niet of jij dawr al onder valt) ;) en bij mij ligt de oorzaak ook in erg weinig bewegen.

Je verkleurde teennagels zouden misschien kunnen worden veroorzaakt door een schimmel (schimmelnagels)? Maar dat zou je inderdaad het beste even kunnen vragen aan je huisarts.
Ellen Hamming

Verkleurde teennagels Knillis

Bericht door Ellen Hamming »

Verkleurde teennagels Knillis

Geloof het of niet !!
Mijn man had altijd een kalknagel. Dit is een schimmel.
Toen is hij Pro-biotica van mij gaan gebruiken en het is over.
Mensen met M.S. hebben ook vaak een Candida schimmel.
Dus misschien bij jou ook de oorzaak?
Wel Pro-biotica maagsapresistent nemen van bv. Phital.
Dan werkt het beter in de darm(ben apothekersassistente,vandaar)
Het wordt dan niet eerst afgebroken in de maag door de maagsappen.
zeepaardje

Bericht door zeepaardje »

@ Ellen
Ik ben wel benieuwd welke hij precies heeft gebruikt en hoe vaak/ lang?
Ellen Hamming

Zeepaardje Pro-biotica

Bericht door Ellen Hamming »

Zeepaardje Pro-biotica

Hoi,

Hij gebruikt de maagsapresistente van Phital. 1x per dag 1 capsule.
Ik gebruik deze zelf ook.
Misscchien bij drogist en anders gewoon via internet.
Ik haal het bij ons in de apotheek
Antoinette

Re: fabel?

Bericht door Antoinette »

Broze teen/handnagels is volgens mij een teken dat je te weinig kalk binnen krijgt. Eet eens wat meer kaas of andere producten die kalk bevatten zoals melk/yoghurt. Of neem wat extra vitamine D3.

Mijn nagels zijn keihard en ook ik moet, vanwege mijn gevoelloze handen, oppassen met knippen. Om die reden heb ik dan ook een pedicure. ;)

Alleen mijn vingernagels doe ik zelf. Heeeel voorzichtig.
AngelNoa

Re: fabel?

Bericht door AngelNoa »

wat dacht je van extra handen wassen ivm corona? Werd in het begin al gezegd dat dit een aanslag op je nagels is.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp