Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Ontwikkelingen Alfa b Crystalline

Alles omtrent voeding en supplementen
graafep

Bericht door graafep »

Robert heb je met van Noort ook gesproken over ccsvi gebeuren?gr Ep
Robbie

Bericht door Robbie »

Ja, Ep.

Om kort te gaan, alle info die ik heb heb ik naar hem gestuurd. Hij is erg nieuwsgierig naar CCSVI.

groet,

Robert
graafep

Bericht door graafep »

Oke Robert,gr Ep
Robbie

Bericht door Robbie »

[COLOR=black]Update!

De Fase I gaat van start! Volgende week gaat de spuit erin bij gezonde mensen, dus test op verdraagzaamheid en reactie.
Verwacht wordt dat dit in April 2010 afgerond is, als blijkt dat inderdaad de immuunreactie op ABC weg is, ligt er de mogelijkheid voor een fase II trial...met MS patienten dus.

Goed nieuws dus....

Robert
[/COLOR]
graafep

Bericht door graafep »

Fijn Robbie dat het dichterbij komt.gr Ep
TvG

Bericht door TvG »

Robert, betekent dit dat deze gezonde mensen toch ook intolerant zijn voor aBC? Deze intolerantie gold toch alleen voor MS-patienten?
Robbie

Bericht door Robbie »

TvG,

Ja, die is mij ook niet geheel duidelijk. Ik zal om uitleg vragen....
Er wordt ABC ingespoten, daar volgt vanzelfsprekend een reactie op; wordt het getolereerd of gaan T-cellen reageren? Krijg je in ieder geval een idee, denk ik.


Robert
Robbie

Bericht door Robbie »

Giechel,

FF heel in het kort:
Door een 'unknown stressor' gaan de oligodendrocytes (cellen verantwoordelijk voor myelineaanmaak) enorm veel ABC produceren.
aangezien de ABC deposits op een vreemde extracellulaire plaats zitten word het gepresenteerd aan de helper T-cellen van het immuunsysteem. Afweerreactie op ABC is normaal in mensen, maar doordat er een mix is van erg veel ABC en oligodendocytes en myeline op die bewuste plek, wordt niet alleen ABC aangevallen.

De 'unknown stressor' is dus onbekend, maar kan weleens het gevolg van CCSVI zijn....

Maar we gaan nu off-topic, houdt het ABC topic in de gaten, in April worden de trial Fase I resultaten verwacht.

Robert
TvG

Bericht door TvG »

Robbie, afweer-reactie op aBC-proteine is niet normaal en komt juist meer bij MS patienten voor.
Die aBC-intolerantie kan juist in een eerder stadium zijn ontstaan door b.v. een EBV infectie.

Misschien kunnen deze aBC posts naar het juiste topic getoverd worden...
Robbie

Bericht door Robbie »

Ton,

[I]Iedereen[/I] heeft een afweerreactie tegen ABC.

Dat dat door de EBV infectie komt, zou kunnen.
Dan zouden Lappen en Eskimo's eens getest moeten worden op afweerreactie ABC, deze mensen hebben namelijk een laag percentage EBV geinfecteerden..
(weet dat 95% van de wereldbevolking EBV geinfecteerd is).

Robert
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp