Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Dieet, wie heeft er baat bij?

Alles omtrent voeding en supplementen
romaysa

Dieet, wie heeft er baat bij?

Bericht door romaysa »

Ik volg zelf het Swank dieet en heb er baat bij. Zijn er meer mensen die een bepaald dieet volgen en die er baat bij hebben?

Ik gebruik verder geen medicijnen.
vlinder009

Bericht door vlinder009 »

Hoi,

Ik heb Jelinek gevolgd, had ik baat bij. Ik had energie en kon mijn (fysiek zware) baan uitoefenen. Helaas ben ik te gek op kaas e.d. dat ik het niet meer kon volhouden.

Daarna heb ik een tijdje Paleo gedaan. Ik werd heel zwak, kreeg ondergewicht en kreeg steeds meer pijn in mijn benen.

Nu eet ik gewoon weer wat ik lekker vind en zie ik het wel, hoewel ik graag weer Jelinek zou willen proberen, maar ja de wilskracht, daar ontbreekt het me aan.
romaysa

Bericht door romaysa »

Bedankt voor je reactie. Het is zeker de moeite waard om te proberen. Alleen moet je er wel 100 procent voor gaan.
vlinder009

Bericht door vlinder009 »

Klopt, is het Jelinekdieet niet gebaseerd op die van Swank?
Florentina

Wat fijn

Bericht door Florentina »

Wat fijn

Top dat je er baat bij hebt.

Ik heb heel wat afgespeurd op internet over diëten en ik heb de beste adviezen voor mezelf eruit gepikt.

Veel groenten, fruit, noten en zo min mogelijk gluten, suiker en zuivel. Soms rijst, havermout, eieren, kip en vis. Anders val ik te veel af.

Heel soms neem ik weleens een plakje geitenkaas omdat ik net als Vlinder een grote kaasliefhebber ben.

Ik gebruik ook geen medicatie meer en voel me heel goed bij dit dieet. Ik heb naast ms, rosacea en sinds de verandering van mijn voedingspatroon is mijn huid stukken verbeterd. Minder droog en haast geen ontstekinkjes meer.

De rosacea is overigens begonnen na mijn 1e prednisonkuur.
Livia

Bericht door Livia »

Niet helemaal meer want begon onder de 50 kilo te wegen nu ben ik maar 164 en zie ik er niet mager uit hoor maar dus ik eet nog zo gezond mogelijk maar wel weer aardappels maar heel weinig met veel groente. Veel fruit en dan elke dag al m'n voedingssup.

Wat wel heel apart is; ik heb nog een beetje last van m'n ozo.
Vrijdag flink gezonderd. Patat met veel mayo en pindasaus en chocola sinds maanden.
Misschien toeval maar zaterdag zag ik weer wazig.
Nu weer op de gezonde tour ;)
romaysa

Extra stimulans

Bericht door romaysa »

Extra stimulans

[url]www.msdietforwomen.com[/url]
Intersante site!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp