Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Solar-onderzoek

Alles omtrent voeding en supplementen
NoMotiv

Bericht door NoMotiv »

[QUOTE=Stella;840746]Nog 1,5 jaar.. dan zal ik het weten..;)[/QUOTE]
Gisteren weer mijn 3-maandelijkse "check-up" gehad. Alles was weer prima in orde.

Ik kreeg wel te horen dat de studie langer gaat duren. Blijkbaar duurt het nog tot 2015 voor we te horen krijgen of we nou een placebo hebben gehad of niet. In principe geldt voor de mensen die dus al zijn begonnen dat ze vanaf januari 2013 nog 2 jaar mee zouden moeten/kunnen doen (tot die datum kunnen nog nieuwe mensen mee doen met de studie).

Anyway, ik vind het allemaal niet vervelend, dus ik denk dat ik gewoon door blijf gaan met de studiemedicatie. Volgende maand weer een uitgebreid ziekenhuisbezoek met MRI-scan.
Stella

Bericht door Stella »

Oh, echt? Nog niets van gehoord... Ik vind het ook allemaal wel prima.. Al zou ik wel heel graag willen weten wat ik iedere dag in neem..;)
jojo

Bericht door jojo »

Ik ben ook wel benieuwd! De laatste keer dat ik bij dokter Hupperts was heb ik gevraagd hoe het gaat als ik twee jaar mee heb gedraaid in de studie. Hij zei dat ik dan zelf moest bepalen of ik extra vitamine D nam maar zij mogen dat dan nog niet voorschrijven. Dus als ik het goed begrijp moeten we nog een hele tijd wachten tot het product eventueel echt voorgeschreven mag worden?
jojo

Bericht door jojo »

Gisteren weer m'n driemaandelijkse check-up gehad in Sittard i.v.m. de Solar studie. Volgende keer is blijkbaar al de laatste keer! Time flies. Ik ben benieuwd hoe het gaat het met de andere Solar-studie-deelnemers.
neuron

Bericht door neuron »

[QUOTE=jojo;886638]Gisteren weer m'n driemaandelijkse check-up gehad in Sittard i.v.m. de Solar studie. Volgende keer is blijkbaar al de laatste keer! Time flies. Ik ben benieuwd hoe het gaat het met de andere Solar-studie-deelnemers.[/QUOTE]

Ga je na de laatste keer door met vitamine D slikken?
jojo

Bericht door jojo »

Jazeker! Ik hoor de volgende keer of en hoe het verder gaat. Vrijdag hoor ik wanneer de volgende keer is en wat er dan allemaal wordt gedaan aan onderzoeken. De vorige keer hadden ze het er over dat je nog door mocht gaan met de studiemedicatie tot de laatste patiënt 'klaar' is maar blijkbaar is dat weer teruggedraaid en stopt het gewoon na die twee jaar. Ik denk dat ik in Sittard onder controle blijf. Viecuri is voor mij dichterbij maar ik heb een goed gevoel bij het MS Centrum Sittard dus als het kan blijf ik daar.
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

Weet je al of je vitamine D slikt of een placebo? En zo nee, wanneer hoor je het? Hoe is het met je gegaan tijdens de studie?
jojo

Bericht door jojo »

Nee, ik weet niet wat ik slik en volgens mij horen we dat pas na afloop van de studie en dat kan nog twee jaar duren; de laatste patiënten worden volgens mij nu nog toegelaten tot de studie. Ik heb me tot nu toe heel goed gevoeld; beter dan voordat ik mee deed aan de Solar-studie. Maar dat kan ook te maken hebben met de vitamine B12 die ik nu neem en wat ik 6 maanden via injecties heb gekregen vorig jaar.
Vlinder70

Bericht door Vlinder70 »

[url]http://www.orbisconcern.nl/orbis-medisc ... -onderzoek[/url]

Op deze website werd mij duidelijk dat het belang van vitamine D3 al bekend was in 1960! 14 jaar voor mijn geboorte! Sinds 3 jaar weet ik zelf pas, door veel te lezen (niet door de artsen) hoe belangrijk deze vitamine is en dat ik veel beter beschermd had kunnen zijn vanaf mijn geboorte. Mijn moeder had al een aantal jaar MS toen zij zwanger was van mij, dus artsen hadden haar moeten informeren.

Een zeer kwalijke zaak van de medische wereld. Nog altijd wordt er maar weinig gedaan met deze kennis. Er wordt al jaren afgewacht op uitslagen van onderzoeken, terwijl het eigenlijk al lang duidelijk is. Sinds 1960 worden er dus steeds onderzoekjes gedaan, met positieve uitslagen, maar dit blijkt alsmaar niet voldoende "bewijs" te zijn.

Nog altijd worden mensen niet geïnformeerd door hun huisarts of neuroloog. Terwijl het vermoeden er al was in 1960!!

Wacht niet langer en ga D3 gebruiken. Het is gewoon ontzettend belangrijk!

Vlinder
MarcC

Bericht door MarcC »

Lijkt me een goed plan om het vit. D - gehalte wat te verhogen. Nu heb ik wel eens gelezen (hier op MS web volgens mij) dat de vitamine D, die je slikt, anders is (veel minder werkzaam) dan de vitamine D, die je lichaam aanmaakt m.b.v. zonlicht.

Is dit inderdaad zo. Ik ben er sterk over aan het denken om een daglichtlamp te kopen. Onzin of toch waardevol?

groetjes, Marc
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp