Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Alemtuzumab Campath

Alles omtrent voeding en supplementen
Monique

Alemtuzumab Campath

Bericht door Monique »

Hallo!

Heeft iemand weleens van dit medicijn gehoord? Ik was bij mijn neuroloog en die vertelde dat hiermee een trial, 3e fase, gaat beginnen, komende zomer. Het is een bestaand geneesmiddel wat vaak wordt toegepast bij patienten die leukemie hebben maar het schijnt ook een fantastische werking te hebben voor ms-patienten.

Ergens op internet las ik dat er een verbetering van 75% op kan treden. Dat moet dan toch revolutionair zijn?

Veel kan ik niet vinden maar denk er dus wel over aan de trial mee te doen. Temeer omdat je nog maar één keer per jaar aan een infuus hoeft en niet meer zelf hoeft te spuiten.

Ben erg benieuwd of jullie hier meer van af weten.

Groetjes,

Monique
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

Dat heb ik ook gelezen Suus-Anne. Inmiddels ben ik al SP en de eerste symptomen zijn al zeker 20 jaar geleden begonnen.

Jammer, ik heb er een goed gevoel bij toen ik het las.
M&MS

Bericht door M&MS »

Wat mij hier aanstaat is dat je of het nieuwe middel of Rebif krijgt. Er is geen placebo-groep.

Hoewel RR, voldoe ik ook niet aan de eisen.
TvG

Nieuw medicijn...

Bericht door TvG »

Nieuw medicijn...

x
Suzan

topics samengevoegd

Bericht door Suzan »

topics samengevoegd

Hoi TvG,

Er bestaat al een topic over dit onderwerp, vandaar dat ik je reactie dus ook aan dit topic toevoeg. :cool:

Groetjes,
Skitty

CNN - Leukemia drug gives hopes to MS sufferers

Bericht door Skitty »

CNN - Leukemia drug gives hopes to MS sufferers

Hoi allemaal,

Kreeg net onderstaande link doorgemaild door een familie lid.

[URL="http://edition.cnn.com/2008/HEALTH/10/2 ... index.html"]http://edition.cnn.com/2008/HEALTH/10/2 ... index.html [/URL] (in engels)

Ik weet niet in hoe verre dit al bij jullie bekend is maar vond het toch te belangrijk om niet te posten.


Hoopvol nieuws voor ons?! Ben erg benieuwd naar of het in NL al wordt toegepast. Ik ga binnenkort eens in overleg met mijn neuro.
Petra

Bericht door Petra »

Hoi Skitty,

Daar is al een topic over, nl. [URL="http://www.msweb.nl/forum/showthread.php?t=21253"]hier[/URL].
Claudia*

Bericht door Claudia* »

Hey, ik had toen net een Nederlandse link hierover gevonden:

[url=http://www.dag.nl/10107339/NIEUWS/Artik ... kte-MS.htm]interessant![/url]

[QUOTE]Onderzoek: 'Oud medicijn stopt ziekte MS'
23-10-2008 | Door: DAG

Alemtuzumab zou het eerste medicijn zijn dat hersenschade bij MS kan herstellen.

Een medicijn dat speciaal ontwikkeld is om leukemie te behandelen lijkt een zeer sterk wapen in de strijd tegen Multiple sclerosis (MS). Dat hebben wetenschappers van de universiteit van Cambridge tegenover de BBC bekendgemaakt. Uit de eerste onderzoeksresultaten blijkt dat Alemtuzumab de achteruitgang van de hersenen bij MS-patiënten tegengaat en het lichaam zelfs in staat stelt de schade te repareren.
Bij Multiple sclerosis vallen bepaalde witte bloedlichaampjes, de lymfocyten, de isolatielaag rond de zenuwbanen aan. Hierdoor kunnen de zenuwen slechter of geen signalen meer verzenden en vallen lichaamsfuncties uit. Alemtuzumab vernietigt deze lymfocyten. Het immuunsysteem wordt hierdoor 'gereset' zonder de foute lymfocyten.

Verbetering op hersenscans

Er deden 334 patiënten mee aan het 3-jarige onderzoek van de universiteit van Cambridge. Tijdens het onderzoek bleek Alemtuzumab 75 procent effectiever dan de bestaande medicijnen. Veel van de MS-patiënten had amper last van aanvallen of uitval van lichaamsfuncties. Daarnaast kreeg een aantal patiënten zelfs functies terug die eerder waren uitgevallen. Op hersenscans was duidelijk verbetering te zien.
De wetenschappers haasten zich wel om te vertellen dat dit de eerste bevindingen zijn en er nog veel meer onderzoek nodig is. Zo heeft het medicijn ook veel nadelen. Het afweersysteem wordt vernietigd, waardoor de patiënt vatbaar wordt voor ziekten. 20 procent van de proefpatiënten kreeg last van een overactieve schildklier. Ook bestaat de kans dat iemand te weinig bloedplaatjes overhoudt, waardoor er veel bloedverlies optreedt bij een wondje of snee. Tijdens het onderzoek is hierdoor één persoon overleden.
Doctor Alasdair Coles van Cambridge kan tegenover de BBC zijn enthousiasme ondanks de bijwerkingen niet onderdrukken. 'We zijn getuigen van een medicijn, mits vroeg genoeg toegediend, dat de ziekte kan stoppen en het lichaam in staat stelt eerdere schade te repareren.' Alemtuzumab lijkt vooralsnog alleen goed te werken in de eerste fase van de ziekte.

[/QUOTE]
Skitty

Bericht door Skitty »

Oh, iets te entousiast van mij. :o Neem me niet kwalijk dan mag het verwijderd worden. Bedankt voor de link, ik zal het even gaan bekijken.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp